توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 70880
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۹
رییس کل دادگستری: ۹۳ درصد زمین‌های استان کرمانشاه رفع تداخل شده است
رییس کل دادگستری استان کرمانشاه با اعلام اینکه ۹۳ درصد از زمین‌های استان در قالب هزار و ۶۰۰ پلاک رفع تداخل شده است، گفت: همچنین در خصوص برخورد با تغییر کاربری غیرمجاز هزار و ۲۰۰ مورد دستور موقت و ۳۰۰ مورد احکام قطعی صادر شده و در این زمینه در کشور پیشرو هستیم.
رییس کل دادگستری: ۹۳ درصد زمین‌های استان کرمانشاه رفع تداخل شده است
به گزارش خط نیوز از روابط عمومی دادگستری، «شهرام کرمی» روز سه‌شنبه در اولین جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی و حفظ حقوق بیت المال با محوریت قانون جامع حدنگار (کاداستر) خاصه در امور اراضی زراعی و کشاورزی با تبریک عملیات غرورآفرین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم غاصب صهیونیستی و نمایش پرافتخار اقتدار نظامی جمهوری اسلامی ایران، پس از ارائه گزارش مدیران حاضر در جلسه در خصوص روند اجرایی شدن طرح کاداستر در بخش‌های مختلف از جمله اراضی زراعی، این طرح را از جمله طرح‌های مهم و مورد تأکید مقام معظم رهبری و رییس قوه قضاییه دانست و افزود: تا ۲۵ اسفند سال گذشته ۴۰ درصد از اراضی زراعی استان حدنگاری شده بود و طبق گزارش اداره ثبت اسناد استان، در ۲۷ فروردین سال جاری با رشد بیش از پنج درصد در عرض یک ماه به ۴۵/۲ درصد رسیده است.

وی میانگین کشوری صدور اسناد اراضی زراعی را ۵۱ درصد اعلام کرد و گفت: انتظار و توقع ما این است که با تلاش جهادی مسوولان مرتبط تا هفته قوه قضاییه حدنگاری استان به بیش از ۶۰ درصد و بالاتر از میانگین کشوری برسد.

کرمی در خصوص صیانت از منابع آبی استان نیز گفت: انسداد ۵۰۰ تا ۶۰۰ چاه غیرمجاز در سال جاری در دستور کار قرار دارد.

رییس کل دادگستری استان ضمن هشدار جدی به دستگاه های خدمات رسان خاطرنشان کرد: خدمات رسانی به هر طریق به افرادی که درصدد تصرف، ساخت و ساز و تغییر کاربری غیرمجاز یا حفر چاه های غیرمجاز هستند جرم است و دستگاه‌هایی که مرتکب این جرم شوند تحت تعقیب قرار می‌گیرند.

در ادامه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز به پیگیری موضوع انسداد چاه های غیرمجاز اشاره کرد و گفت: در نیمه دوم سال گذشته مشکلاتی وجود داشت که با تدبیر و جدیت دستگاه قضایی پیگیری و برطرف شد، لذا استمرار این امر ضروریست و اگر وقفه ای داشته باشد ممکن است در انجام کار اخلال ایجاد کند.

«حمیدرضا کرمی» در ادامه با اشاره به وظایف مسوولان متولی امر افزود: دستور توقیف دستگاه‌های حفاری غیرمجاز با دادستانی و تعیین تکلیف آن بر عهده دادگاه است.

در پایان جلسه مصوباتی در خصوص تسریع در روند اجرایی طرح کاداستر خاصه در حوزه اراضی کشاورزی، پیشگیری از وقوع جرایمی مانندحفر چاه غیرمجاز، تغییر کاربری اراضی، تصرف و ساخت و ساز غیرمجاز به تصویب رسید.

به گزارش ایرنا؛ استان کرمانشاه بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت در ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۰ روستا دارد. مساحت جنگل ها و مراتع استان یک میلیون و ۶۳۰ هزار هکتار است که رتبه ششم مساحت جنگل های زاگرس را داراست.
Share/Save/Bookmark