توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 51151
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۴
ترامپ: فرصت خوبی برای حل بحران کره وجود دارد
رئیس جمهور آمریکا درباره مسئله کره شمالی گفت: فرصت بزرگی برای حل این مشکل جهانی وجود دارد اما باید دید چه اتفاقی خواهد افتاد.
ترامپ: فرصت خوبی برای حل بحران کره وجود دارد
به گزارش خط نیوز نيوز به نقل از العالم، دونالد ترامپ گفت: مشکل کره شمالی سالها با ما بوده است. این مشکلی است که سالها و دهه ها قبل باید به آن توجه می شد اما اکنون در وضعی است که ما واقعا گزینه دیگری نداریم و باید به هرجهت به آن توجه شود.

رئیس جمهور آمریکا گفت: من به دنبال دیدار با کیم جونگ اون هستم و امیدوارم این همراه با موفقیت باشد و شاید باشد و شاید هم نباشد. ما نمی دانیم و باید ببینیم که چه اتفاقی می افتد اما می توانم بگویم آنها به ما احترام می گذارند و ما به آنها احترام می گذاریم و باید ببینیم چه اتفاقی می افتد.

وی گفت: ما مسئله ربوده شدگان و مسائل مختلفی را مطرح کردیم. اکنون زمان گفتگو و حل مشکل است.
دونالد ترامپ گفت: نشست های کره جنوبی با کره شمالی بیشتر با هماهنگی ماست و ما همواره با آنها در حال رایزنی هستیم. روابط ما با کره جنوبی بسیار خوب است و در حقیقت ما در میانه راه مذاکره درباره توافقنامه جدید و بهتر برای هر دو طرف هستیم و توافقنامه فعلی برای آمریکا غیرعادلانه است. ما قصد داریم هر چه سریع تر توافق جدیدی را نهایی کنیم. ما ارتباطات و هماهنگی نزدیک با کره جنوبی درباره نشست های آتی و حتی گفتگوهای فعلی آنها با کره شمالی داریم. همانطور که قبلا گفتم جنگ هرگز پایان نیافته است.

اگر ما بتوانیم حتی قبل از نشست بزرگ و (دیدار ترامپ و کیم جونگ اون) برنامه ریزی شده کاری انجام دهیم، خوب است اما ما همکاری نزدیک با کره جنوبی داریم. آنها به ما گفتند که آنها(مقامات کره شمالی) می خواهند با من و آمریکا دیدار داشته باشند. ما هنوز مکان آن را معلوم نکردیم اما پنج مکان را که امکان آن وجود دارد، در نظر گرفتیم که بزودی مشخص خواهد شد. باید ببینیم چه اتفاقی خواهد افتاد. ما باید ببینیم که آیا نشست خوبی خواهیم داشت یا شاید هم اصلا دیداری نداشته باشیم. بستگی به این دارد که اوضاع به چه صورت پیش می رود اما فکر می کنم شانس بزرگی برای حل یک مشکل جهانی وجود دارد. این مشکل برای آمریکا ، برای ژاپن یا هر کشور دیگری نیست بلکه مشکلی برای جهان است.

وی افزود: ما همچنین گفتگوی مستقیم با کره شمالی را آغاز کرده ایم. ما گفتگوهایی مستقیم در سطوح بسیار بالا داشتیم. من واقعا فکر می کنم حسن نیت بسیاری وجود دارد و کارهای بسیار خوبی در حال وقوع است. باید ببینیم چه اتفاق می افتد. من همواره گفتم که باید ببینیم چه اتفاقی خواهد افتاد زیرا در نهایت نتیجه نهایی مهم است و صرفا داشتن نشست های پشت سرهم کافی نیست.

من همچنین از رئیس جمهور شئی رئیس جمهور چین تشکر می کنم. وی بسیار سخاوتمندانه رفتار کرده است و آنها هرگز چنین رفتاری با آمریکا نداشته اند. آنها احترام بیشتری برای ما قائل هستند. کالاهایی که از چین به کره شمالی می رفت، به صورت چشمگیری متوقف شدند. همانطوری که می دانید نود و سه درصد از کالاهایی که وارد کره شمالی می شدند، از چین می آمدند. بنابراین، من می خواهم رئیس جمهور شئ تشکر می کنم،من روابط بسیار خوبی با شخصی دارم که برای من بسیار خاص است. ما همچنین در حال مذاکره درباره توافقنامه های سخت تجاری با چین هستیم. ما امیدواریم که این توافقنامه ها به نتیجه برسد اما باید بگویم که وی (رئیس جمهور چین) در زمینه آنچه که درباره کره شمالی انجام می دهیم، بسیار سخاوتمند بوده است و می خواهم از وی تشکر کنم.
Share/Save/Bookmark