توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 50251
سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۵
استقلال به دنبال دومین انتقام پیاپی و پذیرایی ذوب‌‌آهن از تیم بدون امتیاز
در ادامه بازی‌های هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا، دو نماینده ایران امروز به میدان می‌روند.
استقلال به دنبال دومین انتقام پیاپی و پذیرایی ذوب‌‌آهن از تیم بدون امتیاز
به گزارش خط نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم، تیم‌های ذوب‌آهن اصفهان و استقلال در ادامه بازی‌های هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا امروز (سه‌شنبه) به مصاف نمایندگان امارات خواهند رفت. روز گذشته پرسپولیس برابر الوصل امارات 2 بر صفر به پیروزی رسید و تراکتورسازی در خانه الجزیره امارات به تساوی بدون گل دست یافت.

ذوب‌آهن - الوحده

روی کاغذ ذوب‌آهن شانس زیادی برای پیروزی در این دیدار دارد، چرا که نماینده امارات هر دو بازی اول خود را با شکست‌های سنگین پشت سر گذاشته است. با این وجود، امیر قلعه‌نویی سرمربی ذوب‌آهن تأکید کرده که روی کاغذ تیمی برنده نیست و همه چیز در خود مسابقه مشخص خواهد شد. تیم اصفهانی برای اینکه شانس صعود را از دست ندهد، چاره‌ای به غیر از پیروزی ندارد. با توجه به اینکه تیم‌های مدعی الدحیل قطر و لوکوموتیو ازبکستان بازی مستقیم با هم دارند، ذوب‌آهن این شانس را دارد با برتری خانگی برابر الوحده حتی به رده نخست صعود کند. مهم‌ترین بازی این گروه برای ذوب‌آهن فرا رسیده و اگر شاگردان قلعه‌نویی نتجیه نگیرند، شانس‌شان برای صعود کم خواهد شد. ذوب‌آهن که در گروه B قرار دارد، از دو بازی قبلی یک شکست برابر الدحیل و پیروزی مقابل لوکوموتیو را کسب کرده و با سه امتیاز در رده دوم است.

وقتی استقلال در گروه D قرار گرفت، بسیاری از کارشناسان این گروه را گروه مرگ نامیدند. استقلال از دو بازی اول خود مقابل الریان و الهلال چهار امتیاز کسب کرده که بهترین نتیجه بین تیم‌های ایرانی بوده است. شاید مهم‌ترین حریف استقلال، الهلال بود که آبی‌پوشان بازی رفت را با یک گل به سود خود تمام کردند، اما برای خود استقلالی‌ها دیداری که حیثیتی به شمار می‌رود، تقابل با العین است. در فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا، استقلال با هدایت علیرضا منصوریان و در روزی که امید ابراهیمی، امید نورافکن، فرشید باقری و ... را در اختیار نداشت متحمل سنگین‌ترین شکست دو دهه اخیر شد و 6 بر یک نتیجه را واگذار کرد. پس از آن بود که تیره روزی‌های منصوریان هم آغاز شد و او که ستاره‌های زیادی را ابتدای این فصل به استقلال آورد، بدترین نتایج را در لیگ برتر کسب کرد تا وینفرد شفر آلمانی جایگزین او شود.

استقلال با شفر بهترین نتایج را گرفت و در دربی هم پیروز شد. سرور جپاروف هافبک ازبکستانی استقلال گفته که این تیم با سال گذشته تفاوت دارد و برای برد به زمین خواهند رفت. همه بازیکنان دنبال جبران شکست فصل گذشته هستند. بازی فردا برای استقلال به نوعی حیثیتی است. شفر هم بارها در مصاحبه‌های خود اشاره کرده بود که باید کاری کنند تا دیگر چنین شکست‌هایی تکرار نشود. استقلال که به دلیل پیروزی در ردبی روحیه خوبی دارد و توانست نتیجه رفت را جبران کند، اکنون به دنبال جبران شکست مقابل العین است و باید دید می‌تواند از پس این کار بر بیاید یا نه. شفر برای این بازی بهنام برزای، پادوانی، مهدی قائدی و احتمالا پژمان منتظری را در اختیار نخواهد داشت. استقلال در صورت پیروزی شانس اول صعود از گروه خود خواهد بود.

العین فصل گذشته در لیگ امارات چهارم شد، اما به دلیل کنار گذاشتن الاهلی از لیگ قهرمانان آسیا جایگزین این تیم شد. العین امسال در صدر جدول قرار دارد و شانس اول قهرمانی است. آنها بازیکنانی چون مارکوس سوئدی را دارند که در خط حمله عملکرد عالی داشته است. عمر عبدالرحمان ستاره بازی فصل گذشته هم در ترکیب این تیم قرار دارد. استقلال روز پنجشنبه گذشته با برتری در دربی از پرسپولیس انتقام گرفت و حالا در اندیشه این است که با شکست العین دومین انتقام را در چند روز بگیرد.


برنامه بازی‌های امروز نمایندگان ایران به شرح زیر است:

ﺳﻪشنبه 15 اسفند

گروه B

ذوب آهن - الوحده امارات، ساعت 16 - ورزشگاه فولادشهر اصفهان

گروه D

العین امارات - استقلال، ساعت 18:50 - ورزشگاه بن زاید العین
Share/Save/Bookmark