توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 52231
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۵
هانبخش: توجهی به اقدام «نایکی» نمی‌کنیم/ شاید وظیفه‌اش را انجام داده است!
بال تیم ملی فوتبال کشورمان نسبت به اقدام اخیر کمپانی لوازم ورزشی «نایکی» واکنش نشان داد.
هانبخش: توجهی به اقدام «نایکی» نمی‌کنیم/ شاید وظیفه‌اش را انجام داده است!
به گزارش خط نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم‌،‌ تیم ملی فوتبال ایران جمعه شب اولین بازی خود در مرحله گروهی جام جهانی 2018 روسیه را در حالی با گل به خودی لحظات پایانی عزیز بوهدوز با برتری یک بر صفر به سود خود به پایان برد که اوایل هفته گذشته کمپانی «نایکی» اعلام کرد حاضر نیست کفش‌های تولیدی خود را به خاطر اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران در اختیار بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران قرار دهد.

جهانبخش که از این اقدام کمپانی «نایکی» بسیار ناامید شده در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «ESPN» گفت: صادقانه می‌گویم که خیلی به این موضوع توجهی نداریم. کاری که «نایکی» انجام داد، کمی بی‌احترامی است. به اعتقاد من و با توجه به چیزی که ما در تیم ملی بین خومان صحبت کردیم، سیاست نباید دخالتی در ورزش و فوتبال که ورزشی فوق‌العاده است، داشته باشد. پای چنین چیزهای نباید به ورزش کشیده شود. این برند ورزشی متأسفانه این کار را کرد و شاید وظیفه‌شان بود که این کار را کنند اما 80 میلیون ایرانی از این اتفاق خوشحال نیستند.

بازیکن AZ آلکمار هلند در ادامه در حمایت از کارلوس کی‌روش که پیش از این از نحوه آماده‌سازی تیم ملی انتقاد کرده بود، تصریح کرد: ما در شرایط بدی تمرین و بازی می‌کنیم. ما زمین و کمپ تمرینی نداریم و به خاطر تحریم‌ها نمی‌توانیم بازی‌های دوستانه‌ زیادی را ترتیب دهیم. فکر می‌کنم که این وظیفه من است تا این جمله را بگویم که "بگذارید بچه‌های ما فوتبال بازی کنند".

ستاره تیم ملی فوتبال ایران تأکید کرد: آنها (بازیکنان ایران) تنها فوتبالیست هستند و بگذارید همانند دیگر بازیکنان جهان از فوتبال‌شان لذت ببرند. آنها علیه چیزی یا کسی نیستند. آنها تنها می‌خواهند خودشان را نشان دهند و فوتبال بازی کنند. ما زیر چتر فیفا در مسابقات جام جهانی بازی می‌کنیم و هسته اصلی ارزش‌های فیفا می‌گوید که سیاست باید از ورزش جدا باشد و چنین چیزی هم نباید اکنون اتفاق بیفتد. این اقدام (اقدام نایکی) خیلی ناعادلانه‌ است چون این 23 بازیکن تنها می‌خواهند فوتبال بازی کنند و این را در بازی با مراکش نشان دادند. آنها شایسته این هستند که همانند دیگر بازیکنان جهان با آنها رفتار شود.
Share/Save/Bookmark