توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 30811
جمعه ۹ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۲۹
امام جمعه نجف:
عناصر داعش با حقارت تسلیم نیروهای عراقی شدند/ دولت بحرین به سیاست سرکوبگری ادامه می‌دهد
امام جمعه نجف اشرف گفت تروریست های داعش در جرف الصخر با حقارت تسلیم نیروهای امنیتی عراق شدند و از نیروهای ائتلاف بین المللی نیز اقدامی مشاهده نشده است.
عناصر داعش با حقارت تسلیم نیروهای عراقی شدند/ دولت بحرین به سیاست سرکوبگری ادامه می‌دهد
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری خط نیوز به نقل از پایگاه خبری السومریه نیوز، «صدرالدین قپانچی» امام جمعه نجف اشرف با اشاره به اینکه تروریست‌های داعش در جرف الصخر واقع در شمال استان بابل با حقارت تسلیم نیروهای امنیتی عراق شدند، سستی آنان را به تار عنکبوت تشبیه کرد.

قپانچی در خطبه های نماز جمعه در حسینیه فاطمیه در نجف اشرف گفت: «داعش مانند خانه عنکبوت سست است، زیرا با مشاهده بسیج نیروهای مردمی و ارتش عراق برای آزادی جرف الصخر از میدان نبرد گریخته و برای اولین بار دیدیم که خود را با حقارت تسلیم نیروهای امنیتی کردند».

ائتلاف در جرف الصخر حضور نداشت

وی افزود: ائتلاف بین المللی در جرف الصخر حضور نداشته و از آنان در صحنه عملی اقدامی مشاهده نشد زیرا طرح آنان ساختگی است.

این در حالی است که حیدر العبادی نخست وزیر عراق و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور هفته گذشته آزادی جرف الصخر را کلید آزادی تمام مناطق اشغال شده از سوی داعش دانسته و گفت: آزادی این منطقه ضربه محکمی به داعش وارد آورد. در این میان داعش به شکست خود در نبرد با نیروهای امنیتی و مردمی در جرف الصخر اعتراف کرد.

فشار بر شیخ الازهر برای جلوگیری از برگزاری مراسم عزداری امام حسین(ع) در مصر

اما القبانچی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: « برخی در تلاش هستند با اعمال فشار بر شیخ الازهر از برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) در مصر جلوگیری کنند».

وی از شیخ الازهر خواست از سیاست زدگی و طایفه گرایی دوری کرده و در برابر فشارهای وهابی ها و تکفیری ها تسلیم نشود.

دولت بحرین سیاست سرکوبگری را ادامه می‌دهد

القپانچی همچنین اقدام دولت بحرین در جلوگیری از فعالیت سیاسی برخی احزاب را، رسوایی در مصادره آزادی ها دانست و گفت: دولت بحرین سیاست سرکوب و حرکت به سمت پرتگاه را ادامه می دهد.

پیشنهاد برای ایجاد خط راه آهن بین نجف، کربلا و بغداد

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نزدیک شدن ایام اربعین امام حسین (ع) پیشنهاد کرد که خط راه آهن بین نجف و کربلا و نیز کربلا و بغداد ایجا شود تا سال آینده انتقال زائران با استفاده از آن صورت بگیرد.

امام جمعه نجف اشرف همچنین افزود: این طرح با جلب شرکت های سرمایه گذاری قابل اجرا خواهد بود.



Share/Save/Bookmark