توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 35195
جمعه ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۷
اظهارات عجیب مشاور وزیر بهداشت:
تعرفه‌های پزشکی حداقل ۶ برابر شود!
مشاور وزیر بهداشت و رئیس جامعه جراحان در اظهاراتی عجیب و زیاده‌خواهانه گفت: تعرفه‌های پزشکی در ایران هنوز ناعادلانه است و باید حداقل ۶ برابر شود، تا کی باید پزشکان یارانه سلامت مردم را تمام و کمال پرداخت کنند!
تعرفه‌های پزشکی حداقل ۶ برابر شود!
به گزارش خط نیوز ، وزیر اسبق بهداشت در پاسخ به پرسشی درباره تعرفه‌های پزشکی که سال گذشته حدود ۱۲۰ درصد رشد کرد، گفت: به نظر من بیشترین جفا در این کشور در حق پزشکان شده است، تعرفه‌هایی که وجود دارد عجیب و غریب است!

فاضل در ادامه اظهار داشت: ۳۰ سال است که به پزشکان می‌گویند؛ مردم ندارند، نگیرید، با کدام حرفه این کار را کرده‌اند، جامعه پزشکی تا کی می‌تواند، تمام یارانه‌های سلامت مردم را تقبل کند!

رئيس جامعه جراحان ایران در حالی تعرفه‌های پزشکی را «ناعادلانه» توصیف می‌کند، که طبق تحقیقات انجام شده، پزشکان ایران به طور میانگین با درآمد سالانه ۴۰۰ هزار دلار، ۴۰ برابر دهک‌های پایین جامعه درآمد دارند.

پرواضح است که ما نیز معتقدیم چنین وضعیتی ناعادلانه است اما این محرومین و مستضعفین هستند که حق گلایه دارند نه مشاور وزیر بهداشت! سؤال این است که پزشکان بعضاً خدوم مگر با سرمایه و پول همین مردم درس نخوانده‌اند و پله‌های ترقی را طی نکرده‌اند؟ آیا جز سرمایه این مردم شریف آنان را به جایگاه امروزشان رسانده است که حالا این چنین از مردم خود طلبکارند؟

وزیر اسبق بهداشت براساس کدام اصول اخلاقی این چنین بر سر مردم کشورش منت می‌گذارد و مدعی پرداخت تمام و کمال یارانه سلامت مردم است؟

اساسا چرا نباید یارانه درمان مردم محروم را پزشکان ثروتمند بدهند؟ وقتی که آنها در مقایسه با پزشکان گران‌ترین کشورهای دنیا از جمله آمریکا، فرانسه، هلند و...، بیشترین درآمدها را دارند.

این عده که دم از عدالت می‌زنند، خوب است نگاهی به کتاب تعلیمات دینی مدارس بیندازند تا بفهمند یکی از اساسی‌ترین مصادیق عدالت، توزیع عادلانه ثروت است. آیا حضرت امیر(ع) نفرمودند که هیچ ثروتی یک‌جا جمع نمی‌شود مگر اینکه حقی از محرومین غصب شده باشد؟ بنابراین اگر پزشکان محترم به دنبال راهکاری برای افزایش درآمدهای نجومی خود هستند، بهتر است توجیهی غیر از مقوله شریف «عدالت» بیابند.

نکته قابل تأمل دیگر، غیرقانونی بودن انتظارات جامعه پزشکی برای افزایش قیمت‌هاست. طی روزهای اخیر معاون اول رئیس جمهور با ابلاغ بخشنامه‌ای تاکید کرد طبق قانون هیچ یک از گروه‌های شغلی حق افزایش قیمت پیش از تصویب در هیئت دولت ندارند. در حالی که جامعه پزشکان از ماهها پیش در پی افزایش خودسرانه تعرفه‌های پزشکی بوده‌اند. البته ماجرا به همین جا ختم نشد، بلکه پس از اعلام نظر هیئت دولت مبنی بر افزایش ۱۲ درصدی تعرفه‌های پزشکی، پزشکان زبان به اعتراض گشودند که چرا نرخی پایین‌تر از پیشنهاد ما، در دولت تصویب شده است؟! و مجدداً شاهد زیاده‌خواهی نماینده جامعه پزشکی کشور برای افزایش ۶ برابری تعرفه‌های پزشکی هستیم.

آیا از نظر مشاور وزیر بهداشت عدالت یعنی ۶ برابر شدن درآمد ثروتمندان جامعه، در شرایطی که حقوق کارمندان در سال جدید، تنها ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش یافته است؟!
/کیهان
Share/Save/Bookmark