توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 29705
دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۰۷
ستاری:
ارتباط فعالان علم‌ و فناوری داخل و خارج در اقتصاد دانش‌بنیان تحول ایجاد می‌کند
معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری گفت: ارتباط موثر بین ایرانیان فعال در حوزه علم و فناوری در خارج و داخل کشور تحول بزرگی در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان ایجاد می‌کند.
ارتباط فعالان علم‌ و فناوری داخل و خارج در اقتصاد دانش‌بنیان تحول ایجاد می‌کند
به گزارش گروه خبرگزاری خط نیوز ، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در حاشیه نشست تخصصی با فعالان ایرانی مقیم خارج در حوزه علم و فناوری که با حضور رئیس‌جمهور کشورمان در شهر نیویورک برگزار شد، اظهار داشت: در سفر به نیویورک با برجسته‌ترین فعالان ایرانی حوزه علم و فناوری که در خارج از کشور فعالیت دارند، یک نشست تخصصی داشتیم.

وی افزود: در این نشست دانشجویان ایرانی مقیم خارج از کشور در مقاطع مختلف تحصیلی تا دوره پسا دکتری، اساتید دانشگاه‌ها و فعالان اقتصادی در شرکت‌های معروف به ویژه در حوزه آی سی تی حضور داشتند تا از این طریق پل ارتباطی بین این افراد و فعالان حوزه علم و فناوری در داخل کشور باشیم.

معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری هدف از برگزاری این نشست را ایجاد زیرساخت موثر بین ایرانی‌های خارج و داخل کشور عنوان کرد و گفت: اگر ارتباط موثری بین ایرانی‌های فعال در حوزه علم و فناوری در خارج از کشور و داخل صورت گیرد، تحول بزرگی در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان ایجاد می‌شود.

رئیس بنیاد ملی نخبگان اضافه کرد: بسیاری از ایرانی‌هایی که در حوزه علم و فناوری در خارج از کشور و در شرکت‌های معروف فعالیت می‌کنند، تجربیات زیادی در زمینه بهره‌گیری از علم در حوزه تجاری دارند یا خود آنان شرکت‌های بزرگی با ثبت اختراعات بالا را در اختیار دارند، به همین دلیل استفاده از تجربیات این افراد برجسته، به توسعه علم و فناوری در داخل کشور کمک می‌کند.
Share/Save/Bookmark