توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 51395
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۲
شایعه پیداشدن جنازه رضاشاه در شهر ری!
بنا بر اخباری تاییدنشده، گویا جنازه مومیایی‌شده رضا‌شاه در همان محل مقبره‌ تخریب‌شده‌اش پیدا شده است.
به گزارش خط نیوز به نقل از اعتمادآنلاین، بنابر اخباری تاییدنشده، دیروز به دنبال اجرای طرح گسترش و توسعه بخش غربی آستان حضرت عبدالعظیم شهرری، تیغ‌های بیل‌مکانیکی به طور اتفاقی به جنازه‌ای برخورد کرد که به گفته برخی از مردم که شاهد این حفاری‌ها بودند، گویا جنازه مومیایی‌شده بوده و در همان محل مقبره‌ تخریب‌شده رضاشاه پیدا شده است.این عملیات در بخش غربی درست روی محل مقبره تخریب‌‌شده رضاشاه در اوایل انقلاب در حال انجام بود. خبرنگاری برای گرفتن اطلاعات بیشتر در این زمینه با مسوولان روابط عمومی آستان حضرت عبدالعظیم تماس گرفت اما مسوولان روابط عمومی با اظهار بی‌اطلاعی از جزییات ماجرا در این بخش، گفتند حین توسعه بخش غربی حرم عبدالعظیم اتفاقی افتاده که ما از کم و کیف آن کاملا بی خبریم. مسوول روابط عمومی افزود: از دیروز حفاری‌ها متوقف شده و ما نمی‌دانیم دقیقا از کدام بخش مثلا شورای تامین، امنیت ملی، اطلاعات یا بسیج ولی از افرادی در آن محل حاضر شده‌اند و عملیات را متوقف کرده‌اند.

در همین رابطه، عضو شورای اسلامی شهر تهران خبر کشف یک مومیایی در آستان شاه عبدالعظیم شهرری را تایید کرد و گفت: پس از کشف این جنازه، آن را دوباره دفن کردند و مسؤولان آستان ضمن اطلاع رسانی به میراث فرهنگی منتظرند تا کارشناسان این حوزه به بررسی موضوع پرداخته و در مورد آن اظهار نظر کنند.

به گزارش انتخاب، حسن خلیل آبادی رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در پی انتشار خبری مبنی بر کشف جنازه‌ای مومیایی در حرم شاه عبدالعظیم ضمن تایید کشف جنازه مومیایی در طرح گسترش و توسعه بخش غربی آستان حضرت عبدالعظیم (ع) اظهار کرد: پس از کشف این جنازه، آن را دوباره دفن کردند و مسؤولان آستان ضمن اطلاع رسانی به میراث فرهنگی منتظرند تا کارشناسان این حوزه به بررسی موضوع پرداخته و در مورد آن اظهار نظر کنند. این در حالی است که مصیب رحیم زاده رئیس اداره میراث فرهنگی شهر ری کشف این جنازه اظهار بی اطلاعی کرد.احتمال می‌رود که این جنازه متعلق به رضا شاه باشد که پیش از این مقبره او در این منطقه قرار داشت.

رضاشاه، سال 1324 در تبعید در ژوهانسبورگ مُرد. گفته می‌شد که جنازه مومیایی‌شده او چهار سال بعد، به ایران آورده شد. جنازه رضاشاه را در مقبره بزرگی در شهرری دفن کردند. شایع شد که محمدرضا، جنازه پدر را مخفیانه در هنگام خروج از ایران(دی ماه 1357)، با خود برده است. در طی سال‌های گذشته سرنوشت جنازه رضاشاه در هاله‌ای از ابهام مانده بود.
Share/Save/Bookmark