توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 49325
دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۲
نعمتی در واکنش به لغو اردوها به‌ دلیل کمبود بودجه: دولت نگاه ویژه‌ای به ورزشکاران معلول داشته باشد
بانوی قهرمان پارالمپیک ریو گفت: همیشه این توقع و انتظار وجود داشته و دارد که دولت نگاه ویژه‌ای به ورزش معلولان داشته باشد.
نعمتی در واکنش به لغو اردوها به‌ دلیل کمبود بودجه: دولت نگاه ویژه‌ای به ورزشکاران معلول داشته باشد
به گزارش خط نیوز؛ زهرا نعمتی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، درباره لغو اردوی تیم ملی تیراندازی با کمان معلولان اظهار داشت: این اردو قرار بود روز 16 دی ماه آغاز شود که البته لغو شد. طبق اطلاعاتی که به‌دست آورده‌ایم، دلیل این موضوع نبود بودجه است. نه تنها در رشته ما، بلکه در سایر رشته‌های پارالمپیکی هم اردوها در یک ماه اخیر لغو شده است.

وی افزود: قطعاً این موضوع در روند پیشرفت ورزشکاران تاثیر منفی می‌گذارد. ما مسابقات مهمی در سال 97 داریم که بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا سرآمد همه آنها است. حالا این شرایط باعث عقب افتادن روند کار می‌شود.

دارنده دو طلا و یک برنز در پارالمپیک‌های 2012 لندن و 2016 ریو ادامه داد: این شرایط فقط به ضرر ورزشکار نیست، بلکه ورزش کشور و وزارت ورزش هم متضرر خواهند شد و دود این موضوع به چشم آنها می‌رود. اگر اردوها به هر دلیلی لغو شود، اکثر ورزشکاران دور از شرایط تمرینی خوب می‌مانند و نبود مربی در کنارشان تاثیر منفی می‌گذارد.

نعمتی گفت: قهرمانان زیادی در حوزه ورزش جانبازان و معلولین داریم و بسیاری از این ورزشکاران در سال‌های اخیر بارها و بارها آبروی ایران در مسابقات مختلف بوده‌اند. آنها با وجود شرایط جسمانی که دارند، همواره نام‌آوران خوبی بوده‌اند و باید حمایت بیشتری از این قشر صورت بگیرد. ما همیشه حرف‌های زیادی برای گفتن داشته‌ایم و واقعاً حیف است که در چنین شرایطی قرار بگیریم. همیشه این توقع و انتظار وجود داشته و دارد که دولت نگاه ویژه‌ای به ورزش معلولان داشته باشد.

وی در پاسخ به این سوال که «آیا برای حضور اردوها، حقوقی به شما تعلق می‌گیرد یا خیر؟» گفت: هنوز حقوقی به ما داده نشده، اما بالاخره این کار باید انجام شود. این در حالی است که قهرمانان معلولان نیز نصف مدال‌آوران سالم از صندوق حمایت از قهرمانان، حقوق دریافت می‌کنند که این عادلانه نیست، چرا که ورزشکاران معلول هزینه خدمات نیز دارند.

بانوی قهرمان پارالمپیک تصریح کرد: درست است که من در بخش ورزش افراد سالم‌ نیز حضور دارم، اما باید از ورزش معلولان دفاع کنم. به همین دلیل این درخواست را از دولت دارم که نگاه ویژه‌ای داشته باشد. این ورزشکاران الگو هستند و بارها پرچم ایران را در میادین مختلف بالا برده‌اند. حالا این توقع وجود دارد که دولت کمک کند.

نعمتی در پایان گفت: از کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین تشکر می‌کنم که با وجود کمبود بودجه، همواره اجازه نداده‌اند ورزشکار متضرر شود و تا حد امکان، شرایط را برآورده کرده‌اند.
Share/Save/Bookmark