توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 37445
پنجشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۲
معاون وزیر ارشاد در اصفهان:
دولت آمادگی خرید و حمایت از آثار فاخر فرهنگی و هنری را دارد
معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دولت آمادگی خرید و حمایت از آثار فاخر و ارزشمندی که توسط اصحاب فرهنگ تولید شده را دارد و باید در افزایش تولیدات فاخر و ارزشمند به آموزش در سنین کودکی و نوجوانی توجه زیادی شود.
دولت آمادگی خرید و حمایت از آثار فاخر فرهنگی و هنری را دارد
به گزارش خط نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم، علی‌اصغر کار اندیش در آئین افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه کتاب اصفهان درباره برگزاری این نمایشگاه اظهار داشت: نمایشگاه کتاب و بحث کتاب‌خوانی از مسائل جامعه است، زیرا اگر مطالعه نباشد تحقیق و پژوهش نیز جایگاهی ندارد و اگر تحقیق و پژوهش نباشد، رشد توسعه‌ای مطلوب در جامعه وجود ندارد.

وی افزود: در جامعه بشری برای ارزیابی افراد جامعه میزان مطالعه افراد مدنظر قرار می‌گیرد و از این طریق میزان رشد اشخاص مشخص می‌شود اما متأسفانه در این راستا مسئولین و افراد جامعه پیشرفت و توسعه را در صنعت دیده و کمتر به مسائل فرهنگی اهمیت می‌دهند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره علل کاهش و کم بود مطالعه در جوامع بشری خاطرنشان کرد: این مسئله جای ریشه‌یابی دارد و تنها نباید به طرح مسئله اکتفا کرد و به مسائل دیگر نیز باید پرداخت و یکی از مواردی که در ترویج فرهنگ مطالعه می‌تواند مؤثر باشد این است که فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی را از سنین کودکی و نوجوانی نهادینه کنیم.

وی تصریح کرد: برای انجام این مسئله بهتر است از افراد متخصص و علاقه‌مند در این حوزه در مدارس و آموزشگاه‌ها استفاده کنیم و همان‌طور که انسان از نظر جسمی نیاز به غذا دارد، روح انسان نیز نیاز به مطالعه دارد.

کار اندیش با اشاره به اینکه در تدوین کتاب‌ها باید به محتوای آن نیز توجه زیادی شود، بیان کرد: در جامعه با توجه به سنین مختلف باید متناسب به نیاز افراد محتوای تدوین در کتاب‌ها ارزیابی شود و در این راستا بر اساس این ارزیابی‌ها تولید محتوا کنیم، البته به شیوه تولید محتوا نیز در این عرصه باید توجه کرد.

وی با بیان اینکه چرا باوجود مطالعه‌های بسیار درزمینهٔ مای فرهنگی، فرهنگ‌سازی به‌خوبی نهادینه نشده است، گفت: فرهنگ‌سازی در مسائل مختلف از وظایف ما بوده و برای مثال درصد بسیاری از یک‌میلیون معلول حاضر در کشور به علت مسائل ناشی از حوادث ترافیکی است و در این راستا به آمار بالای طلاق نیز می‌توانیم اشاره‌کنیم و اینکه در این عرصه به چه میزان فعالیت داشته‌ایم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه فعالیت مطبوعاتی آمار قابل قبولی ندارد، اظهار داشت: در حوزه کتاب و مطبوعات در ۲ سال اخیر ۸۴ هزار عنوان کتاب مجوز نشر داده شده است و در حوزه نشریات به ۳۳ درصد از نشریات مجوز فعالیت داده شده است و در کل کشور ۶ هزار نشریه فعالیت دارند که این ۶ هزار نشریه روزانه یک‌میلیون تیراژ دارند و این آمار قابل قبولی نیست.

وی با بیان اینکه دولت از آثار فاخر حمایت می‌کند، افزود:دولت آمادگی خرید و حمایت از آثار فاخر و ارزشمندی که توسط اصحاب فرهنگ و هنر تولید شده است را دارد و معتقد هستیم باید در راستای ترویج فرهنگ و هنر و افزایش تولیدات فاخر و ارزشمند به آموزش در سنین کودکی و نوجوانی توجه زیادی شود.
Share/Save/Bookmark