توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 50107
يکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۳
عسکری: در ۶ سال گذشته بیکار ننشستم و خودم را از لحاظ علمی ارتقا دادم/ می‌دانم به کجا آمده‌ام
سرمربی جدید تیم ملی تکواندوی کشورمان گفت: شش سال از زمان جدایی‌ام از تیم ملی گذشته است، اما در من در این مدت بیکار ننشستم و سعی کردم خود را از فنی و علمی به روزتر کرده و توانم را ارتقا بدهم.
عسکری: در ۶ سال گذشته بیکار ننشستم و خودم را از لحاظ علمی ارتقا دادم/ می‌دانم به کجا آمده‌ام
به گزارش خط نیوز؛ فریبرز عسگری در گفت‌و‌گو با خبرگزاری تسنیم، در مورد انتخاب به‌عنوان سرمربی جدید تیم ملی تکواندو اظهار داشت: قطعاً حضور در رأس تیم ملی یک مملکت جای خوشحالی دارد و باعث غرور هر فردی است. بابت این موضوع نیز باید از کمیته فنی و خانواده بزرگ تکواندو تشکر کنم که یک بار دیگر به من اعتماد کردند تا در این جایگاه قرار بگیرم.

وی تصریح کرد: امیدوارم با تلاش شبانه‌روزی و حمایت و همدلی جامعه تکواندو روزهای خوبی را برای تکواندوی ایران رقم بزنیم. احساس من این است که تکواندوی ایران این شایستگی را دارد تا مثل همیشه مانند یک نگین در دنیا بدرخشد.

سرمربی تیم ملی تکواندو با اشاره به گزینه‌های هدایت این تیم خاطر نشان کرد: ما مربیان خوب و توانمندی در تکواندوی کشور داریم و روز گذشته نیز هر سه مربی حاضر در کمیته فنی برنامه‌های خود را ارائه و از آن دفاع کردند، اما در نهایت قرعه به نام من افتاد. این موضوع نباید باعث شود تا فکر کنیم توانایی مربیان دیگر کمتر است. همه مربیان تکواندوی ایران برای اعتلای نام تکواندوی کشورمان تلاش می‌کنند.

عسکری ضمن تمجید از مربیان سابق تیم ملی تکواندو گفت: باید از زحمات مهماندوست، مقانلو، بی‌باک و خلیفه که همه از مربیان توانمند و ارزشمند تکواندوی ایران هستند، تشکر کنم. این نفرات نیز در مقاطع مختلف برای اعتلای تکواندوی کشور تلاش کردند و در حال حاضر نیز من خود را نماینده کل مربیان کشورمان می‌دانم. امیدوارم در این راه نیز کمکی هر چند کوچک به تکواندوی کشورمان داشته باشم و باعث اعتلای تکواندوی ایران شوم.

وی در پاسخ به این پرسش که قبول هدایت تیم ملی را در روزهایی که تکواندوی ایران شرایط چندان مناسبی ندارد ریسک بزرگی نمی‌داند، گفت: در جلسه روز گذشته (شنبه) کمیته فنی به همه اعضا اعلام کردم که می‌دانم به کجا آمده‌ام، چرا که یک بار این شرایط را درک و لمس کردم. تفاوت در این است که آن مقطع فرصت خیلی کمتر از حال حاضر بود، اما در مقطع فعلی زمان مناسبی تا بازی‌های المپیک در پیش داریم.

سرمربی تیم ملی تکواندو خاطر نشان کرد: قصد دارم در ابتدا با کمک خود ملی‌پوشان نظم و انضباط را حاکم و به گونه‌ای عمل کنم که بازیکنان با تمام توان مانند یک سرباز در خدمت تیم ملی باشند. هدف دوم من ایجاد انگیزه بین ملی‌پوشان است و این یعنی اینکه جوانان مستعدی که تعدادشان نیز کم نیست و در لیگ حضور دارند را در زمان باقیمانده به صورت آرام و منطقی وارد رنکینگ کنم تا تعداد ملی‌پوشان ما در رنکینگ افزایش داشته یاشد.

عسکری ادامه داد: چرا باید کشورهایی مانند کره جنوبی و روسیه در هر وزن المپیکی سه نماینده در رنکینگ داشته باشند تا برای حضور در مسابقات گرندپری آنها در مسابقات انتخابی شرکت و از فیلتر عبور کنند و این در حالی باشد که ما تنها یک نماینده داشته باشیم؟! هدف‌گذاری ما در تیم ملی وارد کردن استعدادهای جوان در رنکینگ المپیک است تا از وجود نفرات بیشتری برخوردار و با حفظ رقابت و ایجاد انگیزه بهترین عملکرد را داشته باشیم.

وی در خصوص انتخاب دستیاران خود گفت: علی‌محمد بسحاق سالیان سال است که در کنار من حضور دارد و قصد دارم این بار نیز در تیم ملی از حضور او به‌عنوان یکی از مربیان توانمند، مستعد و دلسوز استفاده کنم. در آینده نیز با بررسی گزینه‌های دیگر احتمالاً یک گزینه دیگر به کادرفنی تیم ملی اضافه خواهد شد.

سرمربی تیم ملی تکواندو در پاسخ به این پرسش که چه تفاوتی در فلسفه مربیگری او نسبت به دوره اول حضور در تیم ملی ایجاد شده است به خبرنگار تسنیم گفت: قطعاً دید من نسبت به دوره اول حضور در تیم ملی بازتر شده است. این اعتقاد شخصی من است که زمانی که برایم مشکلی پیش می‌آید به جای آنکه آن را در بیرون جستجو کنم به درون خودم نگاهی داشته باشم. تنها جایی که من حاکم مطلق آن هستم، عملکرد خودم است و در جاهای دیگر قطعاً تسلط کمتری دارم.

عسکری همچنین تأکید کرد: مقطع قبلی که هدایت تیم ملی را برعهده داشتم نیز مقطع بدی نبود، اما در آن دوره به خاطر حساسیت‌ها عملکرد من به چشم نیامد. بعد از آن که جای خود را نیز به دوستانم واگذار کردم سعی کردم به دنبال برطرف کردن ایرادتم باشم و سطح علمی و فنی خود را ارتقا بدهم. شش سال از آن دوران گذشته است، اما در من در این مدت بیکار ننشستم و سعی کردم خود را از فنی و علمی به روزتر و توان خود را ارتقا بدهم.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر نسبت به گذشته پخته‌تر شدم و از نظر فنی و تجربه احساس بهتری نسبت به آن دوران دارم و تمام تلاشم را خواهم کرد اگر اشتباهاتی داشتم دیگر آن را تکرار نکنم و امیدوارم با همدلی که در خانواده تکواندو ایجاد می‌شود کار را پیش برده و موفقیت‌های بزرگی را رقم بزنیم.
Share/Save/Bookmark