توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 55157
سه شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۲
معاون رییس جمهوری:
ایران سریع ترین رشد رتبه نوآوری جهان را دارد
ایران سریع ترین رشد رتبه نوآوری جهان را دارد
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با بیان اینکه ایران در رتبه بندی جهانی نوآوری طی چهار سال گذشته 67 رده ارتقا یافته، گفت: جمهوری اسلامی سریع ترین رشد نوآوری جهان را به خود اختصاص داده است.


به گزارش اینرا سورنا ستاری روز سه شنبه در حاشیه بازدید از پارک علم و فناوری آذربایجان غربی و در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه ایران در این حوزه از رتبه 132 به 65 رسیده است، افزود: این رتبه در سال های آینده نیز باید بهبود یابد.
وی با اعلام اینکه ایران در عرصه رتبه بندی مقالات علمی در رتبه پانزدهم جهانی قرار دارد، بیان کرد: جمهوری اسلامی در بسیاری از علوم نوین نظیر نانو جزو 10 کشور نخست جهان بوده و این امر نشان دهنده توسعه علمی قابل توجه کشور است.
وی با اشاره به فعالیت بیش از سه هزار و 600 شرکت دانش بنیان در کشور اضافه کرد: دولت عزم جدی برای تقویت شرکت های دانش بنیان دارد و بیش از 120 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی علاوه بر واریزی صندوق پژوهش و فناوری، به شرکت های دانش بنیان پرداخت کرده است.
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری تاکید کرد: البته پرداخت تسهیلات بانکی منجر به رشد شرکت های دانش بنیان نمی شود بلکه باید محیط کسب و کار در کشور رونق یابد.
وی افزود: ارزش محصولات فروخته شده شرکت های دانش بنیان در استان های مختلف کشور طی سال گذشته به بیش از 600 هزار میلیارد ریال رسید.
ستاری در رابطه با پارک علم و فناوری آذربایجان غربی نیز گفت: این پارک یک مرکز نوپا بوده ولی طی سال های اخیر رشد مناسبی داشته است.
وی با بیان اینکه دولت موظف به ایجاد زیرساخت ها برای تقویت شرکت های دانش بنیان است، افزود: حمایت های دولت از پارک علم و فناوری آذربایجان غربی افزایش می یابد.
وی با انتقاد از فعال نبودن صندوق پژوهش و فناوری در آذربایجان غربی بیان کرد: فعالیت این صندوق می تواند به توسعه شرکت های دانش بنیان سرعت ببخشد.
وی همچنین در خصوص پیگیری مشکلات مالیاتی برخی از شرکت های دانش بنیان آذربایجان غربی در سریع ترین زمان ممکن قول مساعد داد.
به گزارش ایرنا، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری که صبح امروز وارد ارومیه شد، علاوه بر دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، پارک علم و فناوری ارومیه را افتتاح و از محصولات فناورانه این پارک نیز رونمایی کرد.
بازدید از نمایشگاه دستاوردهای چهل ساله صنعت هسته ای جمهوری اسلامی در دانشگاه ارومیه و دیدار با روسای دانشگاه ها و نخبگان استان از دیگر برنامه های این سفر یک روزه است.
آذربایجان غربی تا قبل از دولت تدبیر و امید از جمله استان های محروم در بخش های دانش بنیان و توسعه شرکت های فناور بود اما با اجرای طرح های توسعه پارک علم فناوری و مراکز رشد و تزریق اعتبارهای ملی و استانی، گام های بلندی برای توسعه بخش های علم وفناوری استان برداشته شده است.
Share/Save/Bookmark