توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 53537
سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۵
مسجد به مسجد
به گزارش گروه سیاسی خط نیوز؛ در روايات آمده است که پيامبر"ص" مانند طبيبي بود که به دنبال بيماران مي گشت. يعني پيامبر مشتاق هدايت مردم بود و براي نيل به اين هدف ، خود حضرتش به سراغ مردم براي رفع و حل مشکلات اعتقادي و اخلاقي و حتي دنياييشان
مي رفت.
اين رويکرد بي نظير رسول اکرم"ص" در هيچ مکتب اخلاقي و آييني قابل مشاهده نيست.
شخصيت برجسته و بزرگي همچون پيامبر"ص" در تمام دوران زندگي پر برکت خويش با اين روحيه عرفاني، اخلاقي و الهي چه دلهايي را جذب پروردگار نکرد و همين امروز هم شنيدن حکايت اين سيره براي ما و براي تمام ملتهاي عالم لذت بخش و شيرين است.
از اين مقدمه خواستم به نکته اي که اين ماههاي اخير از سوي ائمه جمعه در حال اجراست برسم.
در ماههاي اخير ديده شده که برخي از ائمه جمعه اقدام به حرکتهايي انقلابي و مطابق با سيره اسلام و انقلاب کرده اند.
پس از سالها فاصله فراوان ائمه جمعه از توده مردم، حضور آنها در بطن و متن جامعه، شنيدن دردها و مشکلات مردم، تلاش براي رفع مشکلات و در صورت عدم توانايي رفع مشکل، حداقل شنيدن دردهايشان و هم دردي با آنها نويد بازگشت بخشي از شعارهاي اصيل انقلاب اسلامي است.
متاسفانه روحيه تبختر و تفرعني که عليرغم شعارهاي انقلاب و نظرات امام راحل و رهبري، متاسفانه سالهاي متمادي از سوي کارگزاران نظام بر مردم
تحميل شده دردهاي جانکاهي بر جان مردم نهاده است. حذف اين روحيه ي شيطاني يک وظيفه بسيار مهم براي تمامي دلسوزان انقلاب و همه آنهايي است که
به دردهاي مردم اهميت مي دهند و مي دانند که آينده اين مرز و بوم و فرزندانش بازگشت به شعارهاي اصيل اسلام و انقلاب است.
از همين رو آنچه اين سالها از روحيه ي امام جمعه مردمي، اخلاقي و
ارزشمند کرمانشاه به مردم رسيده است مويد همين رفتار بسيار لازم و صحيح است.
حضور مداوم نماينده محترم ولي فقيه و امام جمعه کرمانشاه ، آيت اله علما، در مسجد حاج شهبازخان، به مردم کمک نموده تا بدون هرگونه تکلفي از زمان موسعي که ايشان قرار داده است استفاده نموده و به بيان دردها و مشکلاتشان بپردازند.
اين رفتار مردمي در چند ماه اخير با حرکتي بسيار مناسب و موثر همراه شده است. آيت اله علما، عليرغم سن بالا و محدوديتهايي که معمولا در اين سنين براي همه انسانها ايجاد مي شود، در اين ماهها به صورت مداوم و فعالانه و با اعلام قبلي به ساکنين محلات مختلف، روزهاي جمعه در مساجد مختلف شهر حاضر شده و ضمن اقامه نماز مغرب و عشا و بيان توصيه هاي اخلاقي، دردهاي مردم را شنيده و سعي بر حل مشکلاتشان دارند.
هر چند حضور ايشان در مسجد حاج شهبازخان و سهولت دسترسي مردم به ايشان امري پسنديده بود اما حضور ايشان در کليه بخشهاي شهر، روشي نو و بديع و البته ارزشمند است.
يکي از نکات بسيار مهم از سيره کارگزاران در حکومت اسلامي، مردمي بودن
آنها بوده و هست و اين سيره ارزشمند اگر در جامعه ما احيا شود حتما موجب
خواهد شد هم اعتماد مردمي بازسازي شود، هم مسئولين با گوشت و پوست و استخوان دردها را لمس و درصدد رفع آنها برآيند و هم زمينه هاي رشد جامعه ايجاد شود.
ساير مسئولين استان کرمانشاه لازم است با بهره گيري از سيره الهي آيت اله علما در اين زمينه، از حصارهاي تنگ و بي خاصيت اداري خارج شوند و به ميان مردم بروند و زماني از وقت خود را با توده مردمي که وظيفه آن بخش از مسئوليتشان را برعهده دارند بگذرانند.
قطعا مسئولي که مردمي بودن را فراموش کند جايي در منظومه فکري اسلام و جمهوري اسلامي ندارد.
اميدواريم خداوند به همه مسئولين کشور اين درک و فهم را عنايت کند که خدمت به مردم در نظام اسلامي از بالاترين وظايف آنها و مهمترين عبادات محسوب ميشود.
Share/Save/Bookmark