توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 52907
شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۸
ترکان: عملکرد کشتی گیران در رقابت با خارجی‌ها برای ما مهم است/ گاهی اوقات تنبیه باعث می‌شود، یک کشتی‌گیر به خودش بیاید
مدیر فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد امید و بزرگسالان کشورمان گفت: گاهی اوقات یک تنبیه باعث می‌شود تا کشتی‌گیر به خودش بیاید و با انگیزه بیشتری برگردد.
ترکان: عملکرد کشتی گیران در رقابت با خارجی‌ها برای ما مهم است/ گاهی اوقات تنبیه باعث می‌شود، یک کشتی‌گیر به خودش بیاید
به گزارش خط نیوز به نقل از تسنیم؛ مجید ترکان، مدیر فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد امید و بزرگسالان کشورمان در رابطه با جام بالاوادزه و کارتوزیای گرجستان به خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم گفت: ما چند هدف را از حضور در این تورنمنت دنبال می‌کردیم. لازم بود تا کشتی گیران با حضور در یک تورنمنت برون مرزی محک بخورند. برخی از کشتی گیران تیم ملی بسیار بی‌تجربه هستند و ضروری است تا با حضور در چنین تورنمنت‌هایی و رویارویی با کشتی گیران خارجی، تجربه اندوزی کنند تا در مسابقات مهم تری که در آینده به میدان خواهند رفت، دچار مشکل نشوند.

ترکان در ادامه تصریح کرد: برخی از کشتی گیران علیرغم اینکه مدعیان داخلی را شکست می‌دهند اما در مبارزه با رقبای خارجی ضعیف عمل می‌کنند و ما نمی‌توانیم به آنها اعتماد کنیم و میدان‌های بزرگ را به آن‌ها بسپاریم.

قهرمان مسابقات جهانی 1990 توکیو گفت: متاسفانه در رقابت‌های گرجستان قرعه برخی از اوزان طوری رقم خورد که کادرفنی را به اهدافی که داشتند، نرساند. مثلا در وزن 70 کیلوگرم، نصیری واشقاقی هر دو به یک کشتی گیر از ترکیه باختند و خیلی زود از گردونه رقابت‌ها کنار رفتند. در وزن 65 کیلوگرم نیز شرایط جدول طوری بود که کار اندکی گره خورد و نتوانستیم به اهدافی که از حضور در این تورنمنت داشتیم، برسیم.

وی تاکید کرد: هنوز هیچ کشتی گیری را انتخاب نکرده‌ایم و احتمالا تصمیم نهایی را بعد از جام یاشار دوغو خواهیم گرفت. عملکرد کشتی گیران در رقابت با کشتی گیران خارجی برای ما بسیار حائز اهمیت است و قطعا بر روی تصمیمات آینده و جمع بندی نهایی، تاثیر زیادی خواهد گذاشت.

ترکان در خصوص عدم اعزام همت مسلمی مربی سازنده حسن یزدانی به جام بالاوادزه و کارتوزیای گرجستان، تاکید کرد: ایشان با ارسال نامه‌ای به فدراسیون کشتی اعلام کردند که با توجه به مشکلاتی که دارند، نمی توانند تیم ملی را در جام بالاوادزه و کارتوزیای گرجستان همراهی کنند.

نایب قهرمان سال 1991 جهان در خصوص اینکه چرا با وجود اینکه حسن یزدانی بارها به افراد مختلفی از جمله خود شما اعلام کرده است که حضور همت مسلمی در کنار تشک مبارزه می تواند به من کمک کند تا نتیجه بهتری کسب کنم، اما تا کنون از وجود ایشان استفاده نکرده اید، پاسخ داد: طبق آئین نامه نحوه انتخاب مربیان تیم‌های ملی، سرمربی تیم ملی و همچنین فدراسیون کشتی هیچ نقشی در انتخاب مربیان سازنده برای اضافه شدن به کادرفنی تیم های ملی ندارند و انتخاب مربیان سازنده بر عهده هیئت کشتی استان ها است. آقای مسلمی نیز تا کنون از طرف هیئت کشتی استان مازندران به فدراسیون معرفی نشده‌اند تا از وجود ایشان به عنوان مربی سازنده در رقابت‌های جهانی استفاده شود. البته این نکته نیز قابل ذکر است که مربیان سازنده نیز ابتدا باید با حضور در چند تورنمنت بین المللی تجربه کسب کنند و پس از آن به مسابقات مهمی مثل رقابت های جهانی اعزام شوند.

ترکان در پاسخ به این سوال که به نظر شما آیا آئین نامه نحوه انتخاب مربیان تیم ملی به گونه ای تدوین نشده است که دست روسای هیات کشتی استان ها را برای اعمال سلیقه باز گذاشته است تا به طور مثال مربیانی مثل حسین نقیبی که در حال حاضر هیچ شاگردی را در تیم ملی ندارد را باز هم به عنوان مربی سازنده به فدراسیون کشتی معرفی کند، گفت:
بله این درست است که برخی از افرادی که به عنوان مربی سازنده به کادرفنی تیم ملی اضافه می شوند، شاگردی را در تیم ملی ندارند اما در حال حاضر و با توجه به آئین نامه نحوه انتخاب مربیان تیم ملی، معرفی آقای حسین نقیبی به عنوان مربی سازنده که از طرف هیئت کشتی استان مازندران صورت گرفته است، مانع قانونی ندارد اما در رابطه با آیین نامه نحوه انتخاب مربیان تیم‌های ملی باید به این نکته اشاره کنم قطعا زمانیکه این آیین نامه را تدوین می کردند، به این نکته نیز توجه کرده‌اند که احتمالا اشکالاتی در این آئین نامه وجود خواهد داشت که باید به مرور زمان آشکار و در ادامه برطرف شوند. اینکه هیئت کشتی استان ها در انتخاب و معرفی مربیان سازنده به فدراسیون کشتی اختیار تام داشته باشند، می‌تواند یکی از همان اشکالات وارده به آئین نامه باشد که احتمالا در آینده مورد بازنگری قرار خواهد گرفت.

ترکان در پاسخ به این سوال که چرا با وجود اینکه در وزن 97 کیلوگرم با مشکلات اساسی مواجه هستیم و باید پشتوانه سازی شود، مجتبی گلیج را با دو مدال طلای جوانان و امیدهای جهان از اردوی تیم ملی کنار گذاشتید، گفت: در اردوی جدید مجتبی گلیج نیز به اردوی تیم ملی دعوت به عمل آمده است اما در آن برهه از زمان با توجه به شرایطی که این کشتی‌گیر داشت، لازم بود تا از اردوی تیم ملی دور باشد. گاهی اوقات یک تشر یا یک تنبیه باعث می شود تا کشتی گیر به خودش بیاید و با انگیزه بیشتری برگردد.

وی در خصوص قهرمانی تیم ملی نوجوانان کشورمان با سرمربی گری غلامرضا محمدی و اینکه چرا پیام تبریک خود را با تاخیر زیاد در فضای مجازی منتشر کرده است، تاکید کرد: خبر بسیار خوشحال کننده‌ای بود و باعث افتخار است که به چنین عنوانی دست یافتیم. فدراسیون کشتی چند سال پیش طرح استعدادیابی و کارهای زیر ساختی در رده‌های سنی پایه را آغاز کرد که تا چند ماه پیش مسئولیت این حوزه بر عهده من بود و خوشحالم که حاصل برنامه‌های زیر ساختی فدراسیون را در رقابت‌های نوجوانان جهان دیدیم و امیدوارم که این موفقیت‌ها در سال‌های آینده نیز ادامه داشته باشد. همچنین اگر پیام تبریک خود را با تاخیر اعلام کردم، به این دلیل بود که در آن برهه از زمان همراه با تیم ملی بزرگسالان در گرجستان حضور داشتم و متاسفانه تلفن همراهم نیز با مشکل مواجه شده بود و نمی‌توانستم پیامی را در فضای مجازی به اشتراک بگذارم. از این طریق یک بار دیگر نیز این قهرمانی را به تمام کسانی که برای این تیم زحمت کشیدند، تبریک می‌گویم.

ترکان در پاسخ به این سوال که آیا بهتر نیست که غلامرضا محمدی همراه با نسلی که پرورش می‌دهد، به رده های سنی بالاتر برود، گفت: دو دیدگاه در این رابطه وجود دارد. دیدگاه اول این است که سرمربی همراه با نسلی که پرورش می‌دهد به رده سنی بالاتر برود اما دیدگاه دیگر این است که اوج توانمندی‌های یک سرمربی در رده سنی نوجوانان می‌باشد و نحوه آموزش در این رده سنی را بهتر از کار کردن در رده‌های سنی دیگر بلد است و اگر در همان رده سنی نوجوانان به مربیگری بپردازد به نفع کشتی خواهد بود. در رابطه با آقای محمدی نیز هنوز معلوم نیست که کدام دیدگاه وجود دارد.
Share/Save/Bookmark