توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 57687
شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۸
روزنامه جوان خطاب به علما و مسئولان محلی زاهدان:
به جای محکومیت، زمینه‌های اقدامات تروریستی را از بین ببرید/ دائم نظام را متهم به بی‌تفاوتی و بی‌اعتنایی به بخش‌های سنی‌نشین نکنید
به جای محکومیت، زمینه‌های اقدامات تروریستی را از بین ببرید/ دائم نظام را متهم به بی‌تفاوتی و بی‌اعتنایی به بخش‌های سنی‌نشین نکنید
به گزارش خط نيوز، عباس حاجی نجاری در روزنامه جوان نوشت: شامگاه روز چهار شنبه ۲۴ بهمن ماه بار دیگر در استان سیستان و بلوچستان دست جنایتکار مزدوران بیگانه به خون جوانان صالح و خدمتگزار کشور آلوده شد و جمعی از بهترین جوانان که همت خود را صرف حراست از مرز‌ها و تأمین امنیت و آرامش برای ملت عزیز ایران کرده بودند، در پی یک اقدام کور تروریستی به شهادت رسیده و مجروح شدند و بر فهرست بلند شهدا و ایثارگران ایران اسلامی افزودند و به مراد خود که همانا پیوستن به شهدای صدر اسلام بود رسیدند، اما این حادثه تلخ مسئولیت مسئولان کشور و فرماندهان عرصه پاسداری از انقلاب اسلامی را دوچندان می‌کند.

بروز این حادثه و در شرایط کنونی که انقلاب اسلامی گام دوم خود را آغاز کرده است، بیانگر اهمیت و دشواری راهی است که از آغاز تاکنون طی شده است. سال‌های آغازین پیروزی انقلاب اسلامی مملو از صحنه‌های اینچنینی بود که جوانان این کشور برای حفظ تمامیت ارضی و استقلال و امنیت کشور در مقابله با توطئه‌های بیگانگان برای تجزیه کشور ایستادند و با ایثارگری و از خودگذشتگی در عین خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان، امنیت کنونی را به ارمغان آوردند و چه بسا اگر آن ایثارگری‌ها از روز‌های آغازین نبود، اکنون ایران به چندین کشور تقسیم شده و هر بخش کشور زیر سلطه قدرت‌های بیگانه بود و مردم ایران برای سرکشی به اقوام خود و برای ورود به استان‌های دیگر باید ویزا می‌گرفتند، البته مشروط بر آنکه امنیتی وجود داشته باشد.
این حادثه دست دشمنان انقلاب اسلامی را نیز رو کرد و نشان داد که ادعای آن‌ها در مقابله با تروریسم نیز پوچ و بی معنی است، چراکه وقتی در همین یک سال گذشته سران آل‌سعود و امارات از انتقال جنگ به درون ایران و درگیر کردن ایران با یک بحران داخلی وعده داده بودند، عقبه این گروهک‌های تروریستی کاملاً آشکار شده و اگر این مواضع با اظهارات ترامپ و پمپئو که بار‌ها تأکید کرده‌اند که برای مهار و مقابله با ایران به سردمداران کنونی حاکم در عربستان نیاز دارند و به همین دلیل حاضر به محکومیت آن‌ها به دلیل جنایاتی نظیر قتل خاشقچی و اعدام و سرکوب مخالفان داخلی عربستان نیستند، سهم امریکایی‌ها و بعضی از سران کشور‌های اروپایی در این حادثه کمتر از سران مزدور کشور‌های منطقه نیست.

این حمایت‌ها و دخالت‌ها در شرایطی است که اکنون پایتخت‌های این شیخ‌نشین‌ها و مناطق غربی پاکستان جولانگاه این تروریست‌ها است که نگهداری اسرای اخیر در خاک پاکستان بیانگر ابعاد پیچیده این توطئه است، به ویژه آنکه این اقدام تروریستی نیز در آستانه سفر محمد سلمان به پاکستان صورت گرفته است.

همزمانی این حادثه با نشست حامیان تروریست‌ها در لهستان و البته با هدف تحت‌الشعاع قرار دادن راهپیمایی عظیم و پرشکوه مردم ایران در ۲۲ بهمن ماه، از سوی دیگر در عین اثبات پایگاه مردمی نظام اسلامی مهر بطلان بر ادعا‌های سران کاخ سفید در حمایت ایران از تروریسم می‌زند. در بررسی ابعاد این حادثه توجه به چند نکته پیرامون این حادثه ضروری است.

۱- کاخ سفید طی ماه‌های اخیر با تشدید تحریم‌های اقتصادی و با هدف ایجاد نارضایتی اجتماعی سناریو‌های پیچیده و گسترده‌ای را به اجرا در آورده است، هدف اصلی آن‌ها در این جریان‌سازی بحران‌سازی داخلی و تبدیل آن به بستری برای تقابل مردم با نظام بود، اما به‌رغم این برنامه‌ریزی یک ساله، حضور ده‌ها میلیونی مردم در صحنه راهپیمایی ۲۲ بهمن که به بیعت دیگر عامه مردم با اصول و ارزش‌های انقلاب به‌رغم گذر ۴۰ سال از پیروزی انقلاب و تحولات نسلی است، نشانگر شکست این سناریوی کاخ سفید، صهیونیست‌ها و متحدان اروپایی و منطقه‌ای کاخ سفید است. به همین دلیل تحریک فریب‌خوردگان مزدور جیش الظلم به این اقدام کور تروریستی هدفی جز تحت‌الشعاع قرار دادن حماسه ملی مردم ایران و انتشار بیانیه مهم رهبر معظم انقلاب در آستانه ورود به گام دوم انقلاب نداشته است.

۲- انتخاب استان‌هایی نظیر خوزستان و سیستان و بلوچستان و کردستان و... برای اینگونه اقدام تروریستی نشانه تلاش دشمن برای تحریک انگیزه‌های قومی و مذهبی در مقابله با نظام اسلامی است و این در حالی است که مرور اجمالی بر خدمات نظام اسلامی در طول ۴۰ سال گذشته در اینگونه استان‌ها، که باعث شده است که شرایط این استان‌ها با گذشته دچار تحول جدی شود، بیانگر این است که بعد عدالت محوری نظام اسلامی در اینگونه استان‌های محروم بیش از نقاط دیگر جلوه‌گر شود و به همین دلیل است که در همین راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال نرخ رشد میزان مشارکت مردم در این استان‌ها بیش از استان‌های دیگر بود و این در حالی است که شاید تأثیر فشار‌ها و تحریم‌های دشمنان در این استان‌ها بیش از دیگر استان‌ها بوده باشد، اما حضور مردم باور به حقانیت و مسیر حق نظام اسلامی است.

۳- در پی این حادثه اگر چه علما و مسئولان محلی استان، اقدام تروریست‌ها را محکوم کردند، اما بدیهی است که این کافی نیست، چراکه این اقدامات کور محصول آموزه‌های وهابی با پشتیبانی سعودی‌ها است که نقش عمده‌ای در تحریک جوانان در اینگونه استان‌ها داشته و بعضاً دارند و اکنون مورد سوءاستفاده دشمنان نظام اسلامی واقع شده است. بر این اساس ضرورت دارد که علما و شیوخ قبایل در این استان‌ها به طور متفاوت به جبران مافات پرداخته و به جای محکومیت صرف، زمینه‌ها و بستر‌های اینگونه اقدامات را از بین برده و دائم نظام را متهم به بی‌تفاوتی و بی‌اعتنایی به بخش‌های سنی‌نشین نکنند.

۴- اگر تا مدت‌ها برخی کشور‌ها حمایت و حتی سوء‌استفاده تروریست‌ها از خاک‌شان را منکر بودند حادثه قبلی و اسارت تعدادی از مرزداران و انتقال آن‌ها به پاکستان و نهایتاً آزادی آن‌ها از طریق مرز این کشور، اگر بیانگر حمایت سرویس‌های نظامی و جاسوسی آن‌ها از تروریست‌ها نباشد، حداقل نشانگر ناتوانی آن‌ها در مدیریت داخلی کشورشان است، لذا این شرایط واکنشی متفاوت را می‌طلبد. اینکه مسئول دستگاه سیاست خارجی کشور به توئیت در فضای مجازی در محکومیت این اقدام اکتفا کنند، مشکلی را حل نکرده و نیازمند دیپلماسی فعال‌تر است. هشدار نسبت به اقدام تلافی‌جویانه و بازگذاشتن دست نیرو‌های نظامی در پاسخ قدرتمندانه به این اقدام، حداقل انتظار از مسئولان کشور است. بدیهی است اگر پاسخ قدرتمندانه ایران به اقدامات تروریست‌ها در غرب کشور نبود، اکنون عملیات تروریست‌ها در منطقه غرب کشور باید بسیار بیشتر از شرق کشور بود.

۵- از مدت‌ها قبل، پیش‌بینی شده بود که بعد از ناکامی دشمن در ایجاد چالش‌های درونی مهم‌ترین راهبرد دشمن بر ناامن‌سازی مرز‌های کشور و بر هم زدن امنیت داخلی متمرکز خواهد شد و این امر ضرورت هوشیاری و آمادگی مسئولان ذی‌ربط را دوچندان کرده است؛ نکته‌ای که در پیام فرمانده معظم کل قوا نیز نسبت به بررسی قصور‌های احتمالی مورد تأکید قرار گرفته است.
Share/Save/Bookmark