توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 70817
يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۶
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خبر داد؛
مراجعه بیش از ۱۲۵ هزار نفر به بیمارستان‌های استان کرمانشاه
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه از مراجعه بیش از ۱۲۵ هزار نفر به بیمارستان‌های استان کرمانشاه در طرح نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد.
مراجعه بیش از ۱۲۵ هزار نفر به بیمارستان‌های استان کرمانشاه
قباد محمدی اظهار کرد: تمام بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و اورژانس‌ها در ایام نوروز فعال و با تمام توان در حال ارائه خدمت به مردم و مهمانان نوروزی در استان بودند.

وی افزود: تعداد مراجعین به بیمارستانها در این مدت ۱۲۵ هزار و ۲۳۶ نفر بوده که از این تعداد ۱۰۳ هزار و۸۱۱ نفر به صورت سرپایی و ۲۱ هزار و ۴۲۵ نفر بستری شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به تعداد تخت‌های فعال دانشگاهی در این ایام که ۲ هزار و ۷۴۸ تخت بود، تصریح کرد: تعداد تخت‌های غیر دانشگاهی ۸۹۶ مورد و ضریب اشغال تخت‌های بیمارستانی در این مدت بیش از ۶۶ درصد بوده است.

محمدی بابیان اینکه گروه مهندسی بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه در ایام نوروز و در برنامه سلامت نوروزی اقدامات مؤثری در راستای حفظ سلامت مردم و مسافران نوروزی انجام دادند، گفت: تعداد ۵۱ هزار و ۹۰۰ بازدید از مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی، بین راهی و اقامتی، تعداد ۱۶ هزار و ۵۷۷ بازدید از سامانه‌های آبرسانی، تعداد ۱۵ هزار و ۳۴۳ مورد کلرسنجی از آب آشامیدنی طی این مدت توسط این عزیزان انجام شده است.

به گفته وی تعداد ۶۷ مورد تعطیلی مراکز و اماکن دارای تخلف بهداشتی، تعداد ۴۶ هزار و ۵۶۹ مورد سنجش کیفیت مواد غذایی با استفاده از دستگاه‌های پرتابل بازرسی، تعداد ۴۱۵ مورد رسیدگی به شکایات مردمی در سامانه بهداشت ۱۹۰ و مقداری هزار و۴۲۰ کیلوگرم موادغذایی غیرمجاز و تاریخ مصرف گذشته نیز توقیف و جمع آوری شده است.

رئیس دانشگاه با اشاره به انجام تعداد ۱۰۹۷ مورد نمونه آب و مواد غذایی جهت کنترل کیفیت میکروبی و شیمیایی، خاطرنشان کرد: کلیه نظارت‌های فوق با مشارکت ۲۴۰ بازرس بهداشت محیط در قالب ۱۲۰ تیم از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۲۰ شب در طول برنامه انجام شده است.

محمدی در ادامه با بیان اینکه در نوروز ۱۴۰۳ اورژانس پیش بیمارستانی کرمانشاه در کنار دیگر دستگاه‌های خدمت رسان به مسافران و مردم شریف ارائه خدمت داشت گفت: در ایام نوروز ۲۵ هزار و ۶۹ تماس با مرکز ارتباطات گرفته شد که از این تعداد ۴ هزار و ۹۳۹ به مأموریت ختم شد ضمن اینکه در مأموریت‌های انجام شده ۳ هزار و ۷۱۶ بیمار و مصدوم مورد درمان و پایش قرار گرفتند.

وی همچنین اعلام کرد: تعداد مأموریت‌های غیر ترافیکی نیز ۳ هزار و ۹۴۹ بود که برای ۲ هزار و ۷۲۵ بیمار مصدوم اقدامات اولیه صورت گرفته یا به مراکز درمانی منتقل شدند. و متأسفانه ۱۰۴ نفر نیز فوتی ثبت گردید.
Share/Save/Bookmark