توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 63897
سه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۸
رییس هیات بازرسی انتخابات استان:
1000 "بازرس" از آرای کرمانشاهیان حراست می‌کنند/ تخلف حاد انتخاباتی نداشته‌ایم
1000 "بازرس" از آرای کرمانشاهیان حراست می‌کنند/ تخلف حاد انتخاباتی نداشته‌ایم
رییس هیات بازرسی انتخابات استان کرمانشاه از فعالیت و حضور بیش از هزار بازرس در پای صندوق های اخذ رای استان جهت حفاظت و حراست از آرای مردم خبر داد.

افشین کریمی با بیان اینکه وظیفه اصلی هیات بازرسی انتخابات صیانت و حراست از آرای مردم است، گفت: همانطور که مقام معظم رهبری بارها تاکید کرده‌اند رای مردم حق‌الناس است و باید تمام تلاشمان را بکار گیریم تا از این حق‌الناس حراست و حفاظت کنیم.

وی با بیان اینکه اجرای انتخابات بر عهده ستاد انتخابات است، گفت: در کنار ستاد انتخابات، هیات بازرسی انتخابات مسئولیت صیانت و سلامت انتخابات را برعهده دارد و موظف به شناسایی تخلفات انتخاباتی و ارجاع آنها به مراجع قانونی است.

کریمی گفت: هیات بازرسی انتخابات استان در جهت حراست و حفاظت هرچه بیشتر از آرای مردم و نیز پیشگیری از تخلفات انتخاباتی ارتباط تنگاتنگی با هیات نظارت استان و نیز ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی دارد.

رییس هیات بازرسی انتخابات استان با بیان اینکه بازرسان کار نظارت بر تمام صندوق های رای را برعهده خواهند داشت، گفت: بر اساس قانون این امکان هست که برای هر سه صندوق ثابت یک بازرس داشته باشیم، اما تمامی صندوق های سیار باید یک بازرس بصورت ثابت داشته باشند.

بیش از 1000 "بازرس" حراست از آرای مردمی را بر عهده دارند

وی با اشاره به تدارک 1585 صندوق رای در این دوره انتخابات در سطح استان، گفت: از این تعداد 621 صندوق سیار هستند که 621 بازرس کار حراست از آنها را برعهده دارند.

وی افزود: برای 964 صندوق باقی مانده هم به ازای هر سه صندوق یک بازرس داریم و برای برخی صندوق های حساس در برخی نقاط که نیاز است تعداد بازرسان افزایش داده شده و برخی بازرسان در پای برخی صندوق های ثابت حضور مستمر دارند.

به گفته رییس هیات بازرسی انتخابات استان کرمانشاه در مجموع بیش از هزار بازرس بر انتخابات این دوره مجلس در استان نظارت داشته و حراست و حفاظت از آرای مردم را برعهده دارند.

رییس هیات بازرسی انتخابات استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: به ازای هر 10 بازرس یک سربازرس نیز انتخاب شده و حراست از صندوق های رای را تحت نظر دارد، علاوه بر این در هر شهرستان هم یک بازرس ویژه تعیین شده که تعداد بازرسین ویژه در حوزه انتخابیه کرمانشاه پنج نفر است.

کریمی در خصوص نحوه انتخاب و آموزش بازرسان گفت: به هیات های بازرسی انتخابات در شهرستانها ابلاغ کرده ایم که باید بازرسان محدوده سنی و تحصیلات مشخصی داشته باشند و در کنار بحث سن و تحصیلات، افراد انتخاب شده باید هیچ گونه ارتباطی با کاندیدایی خاص نداشته و در ستادهای انتخاباتی تردد نداشته باشند.

وی افزود: بحث آموزش و مهارت بازرسان نیز با جدیت در دستور کار قرار گرفته و در مراحل مختلف بازرسان آموزش دیده اند و فردا(چهارشنبه) نیز ویدئو کنفرانس آموزشی را برای بازرسان ویژه خواهیم داشت.

تخلف حاد انتخاباتی نداشته‌ایم

رییس هیات بازرسی انتخابات استان کرمانشاه با بیان اینکه این هیات تخلفات قبل و حین تبلیغات کاندیداها را رصد می‌کند، گفت: در این زمینه هم ارتباط موثری با هیات نظارت و ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی داریم و گزارش هایی هم از تخلفات تبلیغاتی کاندیداها به دستمان رسیده است.

وی با بیان اینکه تاکنون تخلف حاد انتخاباتی در سطح استان گزارش نشده، گفت: موارد تخلفات عمدتا مربوط به نصب پوستر و بنر در محل های ممنوعه و بیان برخی صحبت ها از زبان کاندیداها بوده که نباید گفته می شده و در مجموع تخلف حادی تاکنون گزارش نشده است.

کریمی خرید و فروش رای و تخلفات اینچنینی را خط قرمز هیات بازرسی انتخابات و سایر دستگاه های نظارتی عنوان کرد وافزود: در صورت گزارش اینگونه تخلفات به شدت با آن برخورد شده و این تخلفات به مراجع قضایی اعلام می‌شود.

حساب مالی کاندیداها و احزاب تحت نظر است

رییس هیات بازرسی انتخابات استان کرمانشاه در خصوص بریز و بپاش برخی کاندیداها گفت: قانون شفافیت و نظارت بر فعالیت های انتخاباتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی از سوی وزارت کشور ابلاغ شده و بر اساس این قانون تمام حساب های کاندیداها بررسی می شود و همه آنها باید اعلام کنند که چه میزان برای تبلیلغات هزینه کرده اند و این هزینه ها را از کجا آورده اند.

کریمی تصریح کرد: نمی‌توان کاندیدایی را به خاطر داشتن ثروت و اینکه برای تبلیغات هزینه می‌کند متهم کرد و تنها وظیفه ما این است که مشخص کنیم این هزینه ها از کدام منبع تامین می‌شود.

رییس هیات بازرسی انتخابات استان کرمانشاه با بیان اینکه رفتار تمامی کاندیداها تا پایان رای گیری و نیز رفتار نمایندگان منتخب تا زمان تصویب اعتبارنامه آنها در مجلس تحت رصد است، گفت: در هر مرحله ای که تخلفات کاندیدا یا نماینده منتخب محرز شود، طبق قانون با آن برخورد می‌شود.

کریمی یادآور شد: جدای از کاندیداها، منابع مالی احزاب هم تحت رصد است و اینکه حزب از کجا برای تبلیغات هزینه می‌کند و در مجموع تمام تلاشمان را به کار می‌گیریم که یک انتخابات سالم در استان برگزار شود.

تخلفات کاندیداها را به این سامانه پیامک کنید

این مسئول خاطرنشان کرد: در کنار نظارت دستگاه های نظارتی و بازرسی، مردم نیز باید همکاری کرده و هر تخلفی را که می بینند گزارش کنند.

وی افزود: جهت دریافت گزارشات مردمی در خصوص تخلفات انتخاباتی سامانه پیامکی 50002974 راه اندازی شده که مردم می‌توانند تخلفات را به این سامانه گزارش دهند و در اسرع وقت به این تخلفات رسیدگی می شود.

رییس هیات بازرسی انتخابات استان کرمانشاه در ادامه به اهمیت انتخابات این دوره مجلس اشاره کرد وافزود: در شرایط کنونی کشور مشارکت در انتخابات از اهمیت ویژه ای برخوردار است، چرا که حضور قدرتمند و پرشور مردم در پای صندوق های رای می‌تواند قدرت چانه زنی کشور را در شرایط کنونی بالا ببرد.

وی افزود: مشارکت در انتخابات سرمایه کشور و نظام است و هر کس که ایران را دوست دارد باید پای صندوق بیاید و در انتخابات مشارکت داشته باشد.

کریمی تصریح کرد: خوشبختانه مردم وفادار و ولایت مدار کرمانشاه همانند سایر مردم ایران در هر دوره ای از انتخابات حضور پرشوری پای صندوق های رای داشته اند و امیدواریم این بار نیز شاهد حضور پرشور آنها در روز انتخابات باشیم.
Share/Save/Bookmark