توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 65002
چهارشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۶
با بی‌خیالی مردم نسبت به پروتکل‌های بهداشتی
کرونا در کرمانشاه به وضعیت "هشدار" برگشت
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از قرارگیری کرمانشاه در وضعیت "هشدار" کرونا خبر داد.
کرونا در کرمانشاه به وضعیت "هشدار" برگشت
دکتر محمودرضا مرادی، با اشاره به توقف سیر کاهشی مبتلایان کرونا در استان طی چند روز اخیر، گفت: در هفته های گذشته مردم دقت خوبی در رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک داشتند و همین امر موجب شد تا طی دو هفته گذشته سیر مبتلایان کاهشی شود.

وی افزود: با همکاری موثر مردم عملا در چند هفته گذشته، روزانه 10 تا 15 مورد از آمار مبتلایان کرونا در استان کم می‌شد و این امید را داشتیم با افزایش همکاری ها این روند ادامه داشته و استان در حالت خوشبینانه به سمت وضعیت سفید پیش برود، اما متاسفانه در اواسط راه باز هم بی توجهی مردم نسبت به رعایت پروتکل ها، همه چیز را تغییر داد.

مرادی از قرارگیری دوباره استان در وضعیت "هشدار" کرونا خبر داد وافزود: این بی توجهی ادامه داشته باشد، "قرمز"شدن دوباره وضعیت کرونا در استان بعید نیست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه وضعیت کرونا به شدت به رفتار مردم بستگی دارد، گفت: هرچقدر مردم بیشتر مراعات کرده و از ماسک استفاده کنند و سایر پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرند، روند کرونا در استان نزولی خواهد شد و اگر عکس این باشد، شاهد افزایش تعداد مبتلایان و فوتی های کرونا در استان خواهیم بود.

مرادی با اشاره به بی خیالی مردم نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی، گفت: متاسفانه طی روزهای اخیر مردم نسبت به رعایت پروتکل ها بی خیال شده اند و استفاده از ماسک در سطح جامعه از 60 درصد به 40 درصد کاهش یافته و همین امر موجب شد ظرف تنها دو هفته سیر نزولی کرونا در استان متوقف شده و دوباره استان به وضعیت هشدار برگردد.

مرادی خاطرنشان کرد: متاسفانه با این وضعیت، باید شاهد افزایش آمار فوتی های کرونا در استان طی روزهای آینده باشیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از مردم خواست تا خطر کرونا را جدی بگیرند و این احتمال را بدهند که شاید قربانی بعدی کرونا خود آنها و یا یکی از عزیزانشان باشد و حتما از ماسک استفاده کنند.

وی همچنین از همه افراد و بویژه گروه های در معرض خطر شامل سالمندان، زنان باردار و افراد مبتلا به بیماریهای زمینه ای خواست تا بطور جد از تردد غیرضرور یدر سطح جامعه خودداری کنند.
Share/Save/Bookmark