توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 30532
جمعه ۲ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۰
رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی:
بودجه دانشگاه‌ها در سال آینده سرانه‌ای خواهد شد/ اختصاص ۲هزار میلیارد تومان مالیات نهادها و شرکت‌ها به دانشگاه‌ها
رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: در مجلس قانونی تصویب شده است که به واسطه آن ۲۰ درصد از مالیات نهادها و شرکت‌ها که مبلغی معادل ۲ هزار میلیارد تومان است، به دانشگاه‌ها اختصاص می‌یابد.
به گزارش خط نیوز ، نشست مشترک کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان مازندران عصر دیروز با حضور استاندار مازندران در محل سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی دانشگاه مازندران برگزار شد.

محمد مهدي زاهدی رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در این نشست با اشاره به برگزاری این جلسه گفت: عمده مشکلات روسای دانشگاه ها مسائل مالی و بحث اعتبارات می‌باشد.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه سال گذشته اصرار داشتیم که بودجه دانشگاه‌ها سرانه‌ای شود، افزود: دولت در بودجه سال قبل نتوانست این کار را انجام دهد، اما امسال ما فقط بودجه را به این‌ صورت خواهیم پذیرفت و دولت هم اظهار تمایل کرده که این کار را انجام خواهد داد.

زاهدی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه طرحی را به تصویب رسانده ایم که در آن ۲۰ درصد از مالیات نهادها و شرکت‌های وابسته به دولت و همچنین نهادهای غیردولتی را با توافق میان آن نهاد و دانشگاه‌ها به قرارداد پژوهشی میان دانشگاه و نهادها تخصیص یابد، تصریح کرد: اجرای درست این قانون منجر به انقلاب علمی در دانشگاه ها خواهد شد و مطمئنیم شرکت های بزرگ مانند شرکت ملی نفت و شرکت های زیر مجموعه وزارت نیرو با این طرح همکاری خوبی برقرار نمایند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: با تصویب این قانون رقم بسیار بالایی که نزدیک به ۲ هزار میلیارد تومان است به اعتبارات پژوهشی دانشگاه اضافه می‌شود و از این طریق هم مشکلات دانشگاه‌ها و هم مشکلات صنعت برطرف خواهد شد.

وی تصریح کرد: تامین تجهیزات موسسات دولتی از بخش خصوصی نیز موضوع دیگری بود که در این زمینه اجازه داده شد دستگاه‌ها اختلاف بین دو سال متوالی را به عنوان خارج از شمول در اختیار رئیس دستگاه قرار دهند تا از طریق آن رئیس دستگاه بتواند خریدهای جاری خود را به دانشگاه‌ها سفارش دهد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: امیدواریم با انجام این برنامه‌ها، انقلابی را حوزه آموزش عالی کشور مشاهده کنیم.

وی با تشکر از استاندار مازندران به خاطر توجه ویژه به آموزش عالی استان وی را عنصر دانشگاهی توصیف کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم با همکاری دولت گامی موثر در پیشبرد آموزش عالی مازندران برداریم.

زاهدی در بخش دیگری از سخنان خود در باره دانشگاه آزاد گفت: نجات دانشگاه آزاد در راه اندازی شرکت های دانش بنیان است.







Share/Save/Bookmark