توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 64832
چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۸
خطرات "سزارین" در روزهای کرونایی
مسئول دفتر مامایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به خطرات بسیار سزارین در روزهای کرونایی، از مادران باردار خواست در این زمینه اصرار نداشته و خود را برای زایمان طبیعی آماده کنند.
خطرات "سزارین" در روزهای کرونایی
شیوا کاظمی ، با اشاره به مخاطرات بسیار سزارین برای سلامت مادر و نوزاد گفت: در روزهای شیوع کرونا این خطرات بیشتر هم شده و با انجام سزارین ریسک ابتلای مادر به کرونا تشدید می‌شود.

وی افزود: مادرانی که سزارین انجام می دهند، باید مدت بیشتری در محیط بیمارستان بمانند و از طرفی انتقال آنها بین اتاق عمل و بخش و... می‌تواند شانس ابتلای آنها به کرونا را افزایش دهد.

کاظمی تصریح کرد: از طرفی داروهای بی حسی و بیهوشی تاثیراتی بر روی حجم ریه این مادران خواهد داشت و این عوامل می تواند احتمال ابتلا به کرونا را در این مادران افزایش دهد.

مسئول دفتر مامایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به خطرات سزارین در این روزهای کرونایی برای نوزدان هم اشاره کرد و افزود: زمانی که مادر سزارین می کند، بعد از تولد نوزاد از او جدا شده و به بخش دیگری منتقل می شود و در این نقل و انتقالات احتمال آلودگی نوزاد به ویروس کرونا وجود دارد، اما در زایمان طبیعی بلافاصله نوزاد را به مادر تحویل می‌دهند و جدایی درکار نیست.

کاظمی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش مخاطرات سزارین در روزهای کرونایی، از مادران باردار می‌خواهیم خود را برای زایمان طبیعی آماده کرده و اصراری برای سزارین نداشته باشند.
Share/Save/Bookmark