توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 54392
پنجشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۳
واقعیت شعار «حمایت از زنان» در جریان اصلاحات چیست؟
ژن خوب‌هایی که به نام حمایت از بانوان رشد کردند
سوء استفاده اصلاح طلبان از شعار حمایت از زنان باعث رشد برخی از آقازاده‌ها و ژن‌های خوب در این عرصه شد. شعار حمایت از زنان در اصلاحات تنها یک شعار انتخاباتی است و واقعیت خاصی ندارد.
ژن خوب‌هایی که به نام حمایت از بانوان رشد کردند
به گزارش خط نیوز به نقل از جهان نيوز: اصلاح طلبان همواره سعی کرده اند سبد رای خود را به طور جنسیتی تقسیم و از آرای زنان برای بالابردن ظرفیت سبد رای خود استفاده کنند. در این میان شعارهای مختلف حمایت از بانوان را از سوی اصلاح طلبان می شنویم. حتی برای مجلس هم بیان شد که اصلاح طلبان دنبال سهمیه بندی صندلی های خانه ملت به نفع زنان هستند.

از این رو افرادی چون «فاطمه حسینی» فرزند «صفدر حسینی» را در لیست نامزدهای اصلاح طلب تهران در انتخابات مجلس دهم قرار دادند که هیچ گونه سابقه ای در این راستا نداشتند. افرادی دیگر همچون «پروانه سلحشوری» از جمله کسانی بودند که با لیست امید توانستند به مجلس راه یابند و این روزها در میان مشکلات اقتصادی مردم نطق‌های قابل تاملی را در مجلس ایراد می کنند.



پروانه سلحشوری نماینده ۵۵ ساله فراکسیون امید، بدون هیچ سابقه شاخصی در حوزه فعالیت‌های سیاسی توانست در لیست جریان اصلاحات قرار گیرد. "برات قبادیان" همسر خانم سلحشوری، هم اکنون معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت است که با حکمی از سوی محمدرضا نعمت‌زاده به این سمت منصوب شد.

اصلاح طلبان در این عرصه مورد انتقاد جدی از میان بدنه خود قرار گرفته اند. بیان می شود که شعار حمایت از زنان در اصلاحات تنها یک شعار انتخاباتی است و واقعیت خاصی ندارد. همچنین حلقه بسته مدیریتی در حوزه زنان در جریان اصلاحات شکل گرفته است که نمی گذارد افرادی جز نزدیکان مسئولان و افراد صاحب نفوذ در این جناح سیاسی وارد این حلقه شوند.


خانم ذوالقدر و پدرش سید مصطفی ذوالقدر

در همین رابطه «فاطمه دانشور»، از فعلان زن اصلاح طلب چندی پیش در گفتگو با روزنامه آرمان گفت: « زمانی هم که آقای روحانی می‌خواهد از زنان در سطوح بالای مدیریتی استفاده کند، متاسفانه ما یک دایره بسیار محدود زنان سنتی را داریم که از دورههای مختلف ریاست جمهوری تحت عنوان مشاورین زن در کنار رئیس جمهورهای مقاطع مختلف بودند. اینها گروه هایی را دارند که یک گروه معدود چند نفره می‌شوند. در نهایت هیچ زن دیگری را در جمع خود راه نمیدهند. این عده طرف مشاوره رئیس جمهورها هستند برای اینکه زنان کابینه یا زنان دستگاه ها را به رئیس جمهور پیشنهاد بدهند. متاسفانه زنان ما باید از این مجرا عبور کنند که در نهایت نیز زنان توانمند ما نمی‌توانند از آن عبور کنند چون این عده محدود از زنان، سایر زنان توانمند را قبول ندارند.»

از جمله حلقه های نزدیک به دولت و اصلاح طلبان «معصومه ابتکار» و «شهیندخت مولاوردی» را می‌توان نام برد. در دولت گذشته مولاوردی به توصیه معصومه ابتکار در جایگاه معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری قرار گرفت و بعد از جابه جایی در دولت دوازدهم به عنوان «دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی» منصوب شد.

الهام فخاری عضو شورای شهر تهران

فاطمه دانشور در جریان انتخاب لیست شورای شهر تهران درحالی که در دوره چهارم از اعضای این جناح سیاسی در شورا بود کنار گذاشته شد. وی روایتی از درخواست پول میلیاردی برای حضور در لیست اصلاح طلبان را مطرح کرد که بعدها توسط روزنامه های این جریان مورد تصدیق قرار گرفت.

وی در این باره به «محمدرضا عارف» رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاحات گفت: « الان بنده را شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان رد صلاحیت کرد. آقای عارف دست شما درد نکند، شما اخلاق را سر بریدید.بنده قبول ندارم که شما گفتید بین 150 نفری که رزومه کاری فرستادند بنده نمره کسب نکردم.» این درحالی بود که در لیست نامزدهای شورای شهر اصلاح طلبان در تهران اسامی دیده می شود که اصلا نامی در آنها در فضای سیاسی کشور وجود نداشته و سوابق کاری آنها چنگی به دل نمی زند.

فائزه هاشمی، فعال سیاسی اصلاح طلب هم از قبیله گرایی در جریان اصلاحات اینگونه روایت می کند: « متاسفانه این اتفاق به شدت در اصلاح‌طلبان و سیاسیون ما رخ داده است. به عنوان مثال فشاری که اصلاح‌طلبان به شهردار، معاونان شهرداری و غیره برای قرار دادن افراد حزب، گروه، باند و دوستان خودشان وارد می‌کنند که خیلی زیاد است و در نتیجه افرادی که برای آن جایگاه مناسب نیستند معرفی می‌شوند. بنابراین این موضوع تنها در دولت نیست و در میان سیاسیون هم این موضوع اتفاق افتاده است. این موضوع در شهرداری بسیار حاد شده است و ادامه دارد. کاملا با اظهارات شما موافق هستم و واقعا باید فکری برای این قضیه کرد».

این درحالی است که پیشتر الهه کولایی، استاد دانشگاه و از فعالان اصلاح طلب درباره رانتی و پولی بسته شدن لیست امید در انتخابات مجلس گفت: «همیشه پول و قدرت در حوزه سیاست تأثیرگذار هستند. برخی کاندیداها از طریق رانت وارد لیست امید شدند و من این مسئله را تکذیب نمی‌کنم.‌»
Share/Save/Bookmark