توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 70718
چهارشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۶
فضل‌الله رنجبر: نماینده مجلس باید در بیان مشکلات مردم شجاع باشد/ کرمانشاه را خوب می‌شناسم
فضل‌الله رنجبر: نماینده مجلس باید در بیان مشکلات مردم شجاع باشد/ کرمانشاه را خوب می‌شناسم
فضل اله رنجبر با بیان اینکه باید در مقطع حساس کنونی سراغ افرادی برویم که به هیچ وجه فرصت سوزی نمی‌کنند، اظهار کرد: استان کرمانشاه ظرفیت‌های بسیاری برای شکوفایی دارد که باید از این فرصت ها به نحو احسن استفاده کنیم و سراغ افرادی برویم که منافع مردم را بر منافع خودشان مقدم بدانند.

وی افزود: در مدت بیش از هشت سال که فرماندار کرمانشاه بودم با مسائل شهرستان و حتی استان به خوبی آشنا شدم؛ اکنون زمان آن فرا رسیده که بر اساس دانش، تجربه و آشنایی کامل با مشکلات منطقه؛ فریادگر دردهای مردم باشم و در سطح کلان ملی نیازهای کرمانشاه را پیگیری کنم.

وی با بیان اینکه کرمانشاه ظرفیت زیادی برای کار و تلاش مضاعف و به تبع آن رشد و توسعه دارد، گفت: نماینده ای را انتخاب کنیم که با مردم صادق باشد و عملکرد گذشته او هم اثبات کننده همین موضوع باشد.

فرماندار اسبق کرمانشاه با تاکید بر اینکه این استان در دفاع مقدس نقش آفرینی زیادی داشته است، افزود: کرمانشاه قدمگاه شهیدان و مردان مردی بوده است که از جان خودشان گذشتند تا کشور ما و مردم ما مقتدر و پایدار بمانند.

فضل الله رنجبر افزود: استان کرمانشاه باوجود مزیت‌ و استعدادهای خدادادی در بخش های مختلف همچون کشاورزی، گردشگری و معدن به آنچه استحقاق دارد، دست نیافته است و نمایندگان مجلس باید عقب ماندگی و کاستی موجود را جبران کنند.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: امروز قصد دارم همانند روزهای سخت گذشته در کنار مردم کرمانشاه باشم چرا که معتقدم در این مسیر می‌توانم بهتر و موثرتر عمل کنم چراکه در خلوت خود برای پروژه های نیمه تمام کرمانشاه بسیار متاثر میشوم ولی می‌توان با هم افزایی و تعامل بسیاری از مشکلات را حل کرد.

رنجبر گفت: مردم کرمانشاه در هشت سال دفاع مقدس سختی فراوانی تحمل کردند و صدای آژیر قرمز هنوز در گوش آنها طنین انداز است و ۱۲۰۰ بار بمباران و موشک باران شهر و استانشان را فراموش نکرده و نمی‌کنند اما علی رغم همه این سختی و مقاومت در برخی از شاخص ها نسبت به سایر استان ها وضعیت خوبی نداریم.

وی افزود: استان کرمانشاه با ۴۶۰۰ اثر باستانی و تاریخی ظرفیت بسیار بالایی در حوزه گردشگری دارد که می‌تواند اشتغال زیادی را برای جوانان ایجاد کند؛ البته کارهایی انجام شده است اما کافی نیست چراکه اگر فقط برخی از این آثار در دیگر استانها بود قطعا آنها وضعیت دیگری داشتند اما افسوس که در این سالها نماینده ای نداشتیم که برای رشد و توسعه منطقه از خودش بگذرد و منافع عموم مردم را مدنظر قرار دهد.

وی بخش کشاورزی را دیگر ظرفیت بی بدیل استان کرمانشاه یاد کرد و افزود: اگر از دشت های ماهیدشت، سنجابی و فیروزآباد به درستی استفاده شود و در این زمینه کشاورزان را برای تولید هوشمند حمایت کتیم و در اعطای تسهیلات و به روز کردن کشاورزی به آنها کمک کنیم، قطعا شاهد تحول اقتصادی در منطقه خواهیم بود.

وی مرز را هم مزیت نسبی استان کرمانشاه برشمرد و افزود: ۳۷۱ کیلومتر مرز با کشور مهم عراق ظرفیت بسیار بزرگی برای کرمانشاه است اما همه شاید از این ظرفیت صحبت کنند اما برای تحقق و بهره برداری درست آن نیازمند کار بیشتر و جذب سرمایه گذار هستیم ، همچنین در مسیر کار باید تسهیل گری شود؛ کرمانشاه راه دشوار و سختی را پبش رو دارد اما من نیت کرده ام فریادگر مشکلات باشم و نباید ناامید شد.

رنجبر بهبود و رونق فضای کسب و کار را نجات دهنده کرمانشاه دانست و گفت: اگر نتوانیم بستر این رونق را فراهم کنیم نمی‌توانیم پیروز شویم و این در حالیست که استارتاپ‌ها ظرفیت بسیاری برای ایجاد اشتغال دارند اما اگر آنها را در بوروکراسی و کاغذ بازی اداری گیر بیندازیم، جوانان ما از کرمانشاه فراری می‌شوند.

نامزد حوزه انتخابیه کرمانشاه ادامه داد: برای نجات شهرستان و استان باید به دنبال سهم ملی بیشتری از اعتبارات باشیم؛ اگر می‌خواهیم وضعیت طاق بستان تغییر کند و یا تغییری در کریدور گردشگری بیستون - طاق بستان ایجاد شود و یا اگر میخواهیم بوستان ۱۸۰ هکتاری سراب قنبر به نتیجه برسد و یا قره سو از این حالت خارج شود؛ باید به دنبال سهم مناسب از بودجه ملی باشیم؛ کرمانشاه مقاوم برای کشور خون و جان داده است و اکنون استحقاق بیشتری دارد.

وی با بیان اینکه نماینده مجلس، نماینده همه مردم کشور است؛ در خصوص برخی مشکلات در سطح ملی هم گفت: متاسفانه برخی ناکارآمدی‌ها در گذشته وجود داشته است و مدیرانی بر مسند امور بوده اند که نتواسته اند اعتماد ملت را جلب کنند و لذا نگرانی هایی را برای مردم ایجاد کرده اند.

وی با تصریح بر اینکه مسوولان در سطح ملی باید برای جلب اعتماد عمومی وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم را بهبود ببخشند، افزود: این تغییر به شرطی ایجاد می‌شود که شاهد ارائه برنامه‌های نو و راهبردی باشیم تا مردم هم نسبت به آینده امیدوار شوند.

فضل الله رنجبر که تجارب مسوولیتی در رده های مختلف فرمانداری و بخشداری‌های هرسین، ماهیدشت، کرند، ثلاث‌باباجانی و فرمانداری کرمانشاه دارد؛ اظهار کرد: انتخابات یک سرمایه گذاری برای تضمین امنیت کشور و به تبع آن تاثیر مثبت بر سایر حوزه هاست همچنانکه رهبر معظم انقلاب هم فرمودند انتخابات راه حلی برای حل مشکلات کشور است لذا ما باید انتخابات را متعلق به خودمان بدانیم و به صورت گسترده مشارکت داشته باشیم.

او ابراز اطمینان کرد در صورت رای اعتماد مردم کرمانشاه نقش موثری در توسعه متوازن این شهرستان و حتی استان خواهد داشت.
Share/Save/Bookmark