توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 58668
شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۷
رجایی، مشاور سیاسی مرحوم هاشمی:
دولت ناکارآمدی خودش را اثبات کرده/ خاتمی بین مردم محبوب است
مردم از احزاب عبور نمی‌کنند چون آنها پشتوانه سه الی چهار دهه رزومه دارند. رئیس دولت اصلاحات یک شخصیت محبوب در میان مردم است.
دولت ناکارآمدی خودش را اثبات کرده/ خاتمی بین مردم محبوب است
به گزارش خط نیوز به نقل از جهان نيوز: غلامعلی رجائی فعال سیاسی اصلاح‌طلب و مشاور سابق مرحوم هاشمی در گفتگو با یک روزنامه اصلاح طلب گفته است: «یک یأس و خمودگی مانند وضعیت مشروطه پیش آمده چون مشروطه به نتیجه‌ مدنظرش نرسید؛ مگر آنکه اتفاقات دیگری در بین باشد. به طور مثال ترامپ استیضاح شود یا آمریکا به برجام بازگردد که آن هم شرایط خاصی را به دنبال خود خواهد داشت؛ نمی‌توانیم ناامید باشیم.»

به گزارش جهان نيوز، بخش های مهم این گفتگو را درادامه خواهید خواند:

*بحث ناکارآمدی دولت در وضعیت فعلی مقداری پیچیده است. از یک سو مسائل خارجی تاثیرگذار است و از سوی دیگر دولت هم به ویژه در مسائل اصلی که به مردم ارتباط پیدا می‌کند از جمله معیشت، ناکارآمدی خود را اثبات کرده است.

*سبد رای اصلاح‌طلبان و اصولگرایان در انتخابات آتی خالی‌تر خواهد شد و در این میان اصلاح‌طلبان زیان بیشتری خواهند دید، چرا که اصلاح‌طلبان حامی این دولت بودند و دولت کنونی نه تنها نتوانست انتظارات مردم را برآورده سازد بلکه در یک جنگ اقتصادی هم قرار گرفته‌ است... در انتخابات آینده نمی‌توان گفت که مردم هم اصلاح‌طلبان و هم اصولگرایان را کنار خواهند گذاشت، اما چندان هم به آنها اعتنا و اطمینان نخواهند داشت.

*مردم از احزاب عبور نمی‌کنند چون آنها پشتوانه سه الی چهار دهه رزومه دارند. رئیس دولت اصلاحات یک شخصیت محبوب در میان مردم است و در جناح اصولگرا شخصیت‌های اصولگراهای محبوبی وجود دارد که اگرچه برخی از آنها از دنیا رفته‌اند اما قشر سنتی و متدین نیم‌نگاهی به آنها دارند و با توجه به این که دولت هم برای این جناح نبوده است از قضا مردم نگاهشان به سران اصولگرا بیشتر است تا به اصلاح‌طلبان، چرا که عملا ناکارآمدی دولت روحانی به پای اصلاح‌طلبان هم نوشته شد.

*یک یأس و خمودگی مانند وضعیت مشروطه پیش آمده چون مشروطه به نتیجه‌ مدنظرش نرسید؛ مگر آنکه اتفاقات دیگری در بین باشد. به طور مثال ترامپ استیضاح شود یا آمریکا به برجام بازگردد که آن هم شرایط خاصی را به دنبال خود خواهد داشت؛ نمی‌توانیم ناامید باشیم.

*دست ملت از امثال افرادی مانند علی مطهری خالی نیست و نباید به اشخاص وابسته بود اما مجلس هم نباید از نخبگان خود خالی شود و موافق این طرح نیستم که مجلس زمانمند شود. وقتی یک شخصی به خوبی علی مطهری در حال فعالیت است نباید او را کنار گذاشت. مثل اینکه فردی سه دوره متوالی مدال طلا کسب می‌کند بعد به او بگوییم شما سه دوره المپیک شرکت کردید اما الان باید کنار بروید.

*آقای روحانی از انتقادات استقبال می‌کند، اما عملکردی نسبت به آن از خود نشان نمی‌دهد.

*می‌توان گفت که روحانی خود باعث تنهایی خود شده است. چهره برجسته اصلاح‌طلبان دکتر جهانگیری است که طی چند ماه اخیر در کمال ناباوری اعلام کرد که اختیار تغییر منشی را هم ندارد.

*شخصیت آقای روحانی چنین است. آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی هم مطرح کرده بودند که اوایل دولت روحانی در سال 92 گلایه‌هایی داشتند. یاد دارم که آیت‌الله هاشمی می‌فرمودند که ما به ایشان می‌گوییم اما ایشان توجهی نشان نمی‌دهد یعنی در مواردی آیت‌الله هاشمی نگران و ناراحت بود که چرا آقای روحانی به برخی از پیشنهادها توجه نمی‌کند.
Share/Save/Bookmark