توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 62898
چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۷
سعید جلیلی در دیدار با نمایندگان مجلس:
برخی با تحریم‌هراسی بدنبال تصویب «FATF» و فشاربیشتر بر مردم هستند/ باید از FATF مطالبه شود ثمره اجرای 39 بند توافق با او چه بوده است
سال 95 بدون طی مراحل لازم 41 بند اقدام مشترک با فتف امضا شد؛ باید از FATF بپرسند که ثمره اجرای ده‌ها بند توافق با این نهاد چه بوده است؟ آیا در این سه سال تراکنش‌های بانکی با خارج بیشتر و آسان‌تر از قبل شده است یا کمتر؟!
برخی با تحریم‌هراسی بدنبال تصویب «FATF» و فشاربیشتر بر مردم هستند/ باید از FATF مطالبه شود ثمره اجرای 39 بند توافق با او چه بوده است
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در داخل کشور نیز برخی با تحریم‌هراسی به دنبال تحمیل فشار بیشتر به مردم و انجام تعهدات یک‌جانبه هستند. به گزارش «عصر ایرانیان»، سعید جلیلی در حاشیه نشستی که برای بررسی کلیات لایحه بودجه سال 1399 با حضور جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با واکنش نسبت به برخی اظهارنظرهای غلط پیرامون مسئله FATF در داخل کشور گفت: دلخوش‌ها در حالی که فشار حداکثری بر مردم وارد می‌شود، با یک تسلیت و اشک تمساح دشمن سرخوش می‌شوند. وی افزود: پمپئو می‌گوید این دو لایحه باید بدون تأخیر تصویب شود و کسانی در داخل همان خواسته را پژواک می‌دهند.

عده‌ای به جای طلبکاری از دشمن می‌گویند لوایح استعماری باید تصویب شود

عضو شورای راهبردی سیاست خارجی کشور با انتقاد از «تحریم هراسی» عده‌ای در داخل کشور، با استناد به سخنان برخی مسئولان دولت راجع به عدم وجود هرگونه تضمین رفع تحریم از سوی دشمنان، تصریح کرد: درحالی‌که طرف مقابل رسماً می‌گوید تصویب این دو لایحه را با پیش‌شرط نمی‌پذیرد، میگویند تصویب کنید و تضمینی هم نیست که چه به دست خواهد آمد؛ نتیجه تحریم هراسی تحریم‌های بیشتر شده است. وی تصریح کرد: اکنون که فشارهای حداکثری اعمال می‌شود و روابط بانکی خارجی تحت فشارهای خاص دشمن عده‌ای به جای طلبکاری از دشمن می‌گویند این دو لایحه نیز باید تصویب شود.

التیام زخم‌های تحریم تدبیر می‌خواهد، نه امید واهی به برچسب نخوردن

وی اظهار داشت: معترفند این روند زخمی را التیام نمی‌دهد اما میگویند اگر این دو لایحه را تصویب کنیم، برچسب نمی‌خوریم؛ التیام زخم‌های تحریم تدبیر می‌خواهد، نه امید واهی به برچسب نخوردن. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: تحجر این است که شرایط زمانی در نظر گرفته نشود و گفته شود اگر فشار حداکثری هم اعمال شد، ما رفتارمان را در برابر دشمن تغییر نمی‌دهیم. عضو شورای راهبردی سیاست خارجی کشور در ادامه سخنانش با اشاره به برخی سخنان غلط درباره دو لایحه اف‌ای‌تی‌اف، اظهار کرد: کسانی که سوء تدبیر و سوء رفتارهایشان نارضایتی را به وجود آورده حالا در کمتر از دو ماه مدعی شده‌اند. میخواهند ناتوانی خود در اجرا، و پیگیری مسائل و مطالبه حقوق ملت از طرف های غربی را با انجام تعهدات یک جانبه جبران کنند. وی افزود: به جای اینکه از طرف مقابل طلبکار باشند فشار را بر روی تصمیم گیران قانونی کشور اعمال میکنند.



باید از FATF مطالبه شود ثمره اجرای 39 بند توافق با او چه بوده است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنانش با اشاره به سابقه همکاری دولت یازدهم با FATF اظهار داشت: میگویند باید به کنوانسیون سی اف تی بپیوندیم؛ 39 بند دیگر از اقدام مشترک با «فتف» که اجرا شد، نتیجه اش چه شد؟ وی افزود: سال 95 بدون طی مراحل لازم 41 بند اقدام مشترک با فتف امضا شد؛ باید از FATF بپرسند که ثمره اجرای ده‌ها بند توافق با این نهاد چه بوده است؟ آیا در این سه سال تراکنش‌های بانکی با خارج بیشتر و آسان‌تر از قبل شده است یا کمتر؟! وی عنوان کرد: روند انجام تعهدات یک‌جانبه و نتیجه نگرفتن تا کی می‌خواهد ادامه پیدا کند؟ وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اظهارات وزیر امور خارجه رژیم آمریکا مبنی بر درخواست از ایران برای پیوستن به دو کنوانسیون پالرمو و سی‌اف‌تی، گفت: درحالی‌که کشور در شرایط ویژه تحت تحریم بوده و بانک مرکزی، وزیر امورخارجه و نیروی مسلح ما تحریم شده است، پمپئو می‌گوید ایران بدون تأخیر و بدون هیچ پیش‌شرطی باید دو کنوانسیون را تصویب و اجرا نماید. جلیلی همچنین افزود: وزیر خزانه‌داری آمریکا – منوچین- به صراحت بیان میکند با تصویب این کنوانسیون از سوی ایران میتوانیم مانع دور زدن تحریم ها شویم آنگاه در داخل کشور نیز برخی با تحریم هراسی به دنبال تحمیل فشار بیشتر به مردم و انجام تعهدات یک جانبه هستند.

نقطه پایان دادن به انجام تعهدات یک جانبه کجاست؟

وی اظهار داشت: دولتی که مدعی برداشتن تحریم ها بود، اعترافشان این است که در این دولت تحریم ها بیسابقه بوده و تاکنون چنین تحریمی بر کشور اعمال نشده بود. نماینده رهبرانقلاب همچنین در انتهای سخنانش گفت: سیاست تحریم هراسی نتوانست مانع تحریم وزیر امورخارجه و تحریم داروی کشور شود. باید روشن شود روند انجام تعهدات یک جانبه و نتیجه نگرفتن تا کی می‌خواهد ادامه داشته باشد؟ و نقطه پایان انجام تعهدات یک جانبه و بی ثمر کجاست؟
Share/Save/Bookmark