توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 37328
دوشنبه ۲ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۱
کارنامه‌پروفسور در 4هفته‌های اول؛
بدترین شروع 14 سال اخیر برانکو
بررسی عملکرد برانکو ایوانکوویچ در طول دوران مربیگری‌اش نشان می‌دهد این مربی برجسته کروات تاکنون با چنین بحرانی روبه‌رو نشده است که تا هفته چهارم رنگ برد را نبیند!
بدترین شروع 14 سال اخیر برانکو
به گزارش خط نیوز به نقل از مشرق - پرسپولیس به زعم هوادارانش «بد» بازی نمی‌کند اما نتیجه نمی‌گیرد. تیمی که برانکو ایوانکوویچ ساخته نفرات باکیفیتی دارد و بارها در جریان بازی‌ها قدرت تغییر تاکتیک‌های خود را به رخ حریفانش می‌کشد با این حال وقتی نتیجه نگیری، امتیازی نخواهی گرفت و این مشکل بزرگ قرمزهاست. هرچند برخی از هواداران ضعف داوری را دلیل اصلی نتیجه نگرفتن تیم محبوبشان می دانند.

امروز تیم برانکو با تمام ستاره‌هایش یک امتیازی است و قعرنشین جدول برترین‌های فوتبال ایران. بررسی عملکرد برانکو ایوانکوویچ در طول دوران مربیگری‌اش نشان می‌دهد این مربی برجسته کروات تاکنون با چنین بحرانی روبه‌رو نشده است. این‌که ۴ هفته از حضورش کنار یک تیم بگذرد و رنگ پیروزی را نبیند.

* هت‌تریک رویایی

برانکو طی سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۸ سه شروع رویایی با دیناموزاگرب در لیگ برتر کرواسی داشت؛ کسب ۴ پیروزی در ۴ مسابقه ابتدایی فصل، حاصلش ثبت سه قهرمانی پی‌در‌پی برای دیناموزاگرب بود.

ایوانکوویچ پیش از حضور مجددش در فوتبال ایران و نشستن روی نیمکت پرسپولیس به جز سه فصل رویایی‌اش کنار دیناموزاگرب ۴ مرتبه دیگر هم فصل‌هایش را در ۴ هفته آغازین بدون شکست آغاز کرد.

این سرمربی با ریجکا (فصل ۹۸-۹۷) شاندونگ چین (۱۰-۲۰۰۹) الاتفاق عربستان (۱۲-۲۰۱۱) و دیناموزاگرب (۱۴-۲۰۱۳) چهار هفته آغازین بدون باخت داشت.

* اخراج یا قهر سوم در راه است؟

به گزارش مشرق، یک نکته قابل تامل در کارنامه برانکو ایوانکوویچ می‌تواند با تکرار احتمالی تاریخ به مایه تاسف هواداران پرسپولیس منجر شود. برانکو طی ۱۴ سال به جز دو مورد تمام بازی‌های پنجمش را بدون شکست پشت‌سر گذاشته است.
کارنامه برانکو در ۴ هفته نخست همه ادوار مربیگری +جدول عملکرد

ایوانکوویچ یک بار در هفته پنجم لیگ ۱۱-۲۰۱۰ چین با قبول شکست یک بر صفر شاندونگ از کار برکنار شد تا فصل دوم حضورش در کشور چینی‌ها کوتاه باشد. هرچند که نتایج ضعیف شاندونگ در لیگ قهرمانان آسیا عنوان اصلی برکناری او اعلام شد.

برانکو در فصل ۱۴-۲۰۱۳ لیگ برتر کرواسی هم از هفته نهم روی نیمکت این تیم نشست و با دینامو «بد» نتیجه نگرفت اما در بازی پنجم یعنی هفته سیزدهم با شکست یک بر صفر تیمش قهر کرد و رفت.

حال این پرسش برای هواداران برانکو و پرسپولیس مطرح خواهد شد که آیا برای سومین مرتبه در تاریخ مربیگری برانکو تجربه شکست در بازی پنجم تکرار خواهد شد و آیا برای سومین مرتبه شکست او در این مقطع منجر به برکناری یا قهرش خواهد شد؟ گذشت زمان همه چیز را مشخص خواهد کرد.

جالب است بدانید برانکو فصل قبل هم در ۵ بازی آخر فصل روی نیمکت پرسپولیس نشست و پیش از فتح دربی در هفته آخر، یک برد، یک مساوی و دو باخت در کارنامه خود ثبت کرد.
Share/Save/Bookmark