توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 58488
پنجشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۴
طوفان و ریزگرد ۳۰۰ روز از سال میهمان ناخوانده سیستان است
شرایط زیست محیطی منطقه سیستان در اثر خشکسالی‌ پیاپی به شدت نگران کننده است و باعث شده که بادهای ۱۲۰ روزه به ۳۰۰ روزه تبدیل شود و ریزگردها موجب آزار و اذیت مردم منطقه شده است.
طوفان و ریزگرد ۳۰۰ روز از سال میهمان ناخوانده سیستان است
به گزارش خط نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم از زابل، استاندار سیستان و بلوچستان عصر امروز طی بازدید هوایی به وسیله بالگرد از نحوه ورود و کنترل سیلاب حوضه آبگیر دشت سیستان بازدید کرد.

احمدعلی موهبتی در این بازدید هوایی که به همراه دهمرده نماینده مردم سیستان و معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و چند تن از مدیران انجام گرفت از نحوه ورود سیلاب در مسیر رودخانه هیرمند، حاشیه مرزی، چاه نیمه ها و حوزه آبگیر دشت سیستان بازدید کرد.

به دنبال این بازدید جلسه ستاد مدیریت بحران با حضور اعضای این ستاد در محل چاه نیمه ها برگزار شد. استاندار در این نشست از اقدامات فرمانداران منطقه در خصوص کنترل و هدایت سیلاب قدردانی کرد و توجه بیشتر اعضای ستاد مدیریت بحران استان را در خصوص کنترل نقاط آسیب پذیر و محافظت از مردم در مناطق عبور سیلاب خواستار شد.
موهبتی اظهار داشت: خدا را شاکریم که بارندگیهای خوبی در سراسر کشور، استان سیستان و بلوچستان و در کشور همسایه نازل شد و امیدواریم در روزهای آینده هم تداوم داشته باشد.

وی افزود: امیدواریم که این بارندگی‌ها در کوههای بالادست رودخانه هیرمند شرایط ایده‌آلی را برای مردم در دو سوی مرز در دشت بزرگ سیستان که بخشی از آن در ایران و بخش در افغانستان است فراهم آورد.

موهبتی اضافه کرد: شرایط زیست محیطی در منطقه سیستان در اثر خشکسالی‌های پیاپی به شدت نگران کننده است و باعث شده که بادهای 120 روزه به 300 روزه تبدیل شود و ریزگردها موجب آزار و اذیت مردم منطقه شده است.

استاندار گفت: امیدواریم با آمدن سیلاب هامون احیا شود و همانند سال‌های پرآبی رونق صید و صیادی، پرورش دام، پرورش گاو سیستانی، کشاورزی و رونق گرفتن معیشت مردم منطقه سیستان را شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: ورود سیلاب به چاه نیمه ها و بهره‌برداری از طرح 46 هزار هکتاری آبرسانی، تضمینی برای کشاورزی منطقه خواهد بود.
Share/Save/Bookmark