توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 65408
چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۶
کاهش شدید ذخایر خونی در کرمانشاه/ رأفت خود را در روز میلاد پیامبر(ص) با اهدای خون نشان دهید
مدیر کل انتقال خون استان کرمانشاه با بیان اینکه ذخایر خون استان به پایین‌ترین حد خود در ۱۵، ۱۶ سال گذشته رسیده است، گفت: نیاز مبرم به خون داریم.
کاهش شدید ذخایر خونی در کرمانشاه/ رأفت خود را در روز میلاد پیامبر(ص) با اهدای خون نشان دهید
پژمان صالحی‌فر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، با تبریک میلاد با سعات پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی‌(ع)، اظهار داشت: با شیوع ویروس کرونا میزان اهدای خون خیلی کاهش یافته است.

وی ادامه داد: امروز، روز ولادت پیامبر رحمت است، سال‌های گذشته در چنین روزی نذرهای از سوی شهروندان توزیع می‌شد که امسال بهتر است در پیروی از پیامبر عظیم‌الشأن، رأفت خود را با اهدای خون به بیماران نیازمند نشان دهیم.

مدیر کل انتقال خون استان کرمانشاه با بیان اینکه ذخایر خون استان به پایین‌ترین حد خود در ۱۵، ۱۶ سال گذشته رسیده است، گفت: تاکنون چنین شرایطی نداشته‌ایم متاسفانه با شیوه ویروس کرونا خیلی‌ها فکر می‌کنند نیاز به اهدای خون کاهش یافته در حالی که تعداد بیماران نیازمند به خون زیاد است.

وی با اشاره به نیاز مبرم استان به خون، ادامه داد: با وجود اینکه روزهای تعطیل هم پذیرای اهدا کنندگان هستیم، اما متاسفانه تا بدین لحظه تعداد محدودی برای اهدای خون مراجعه کرده‌اند.

صالحی‌فر از رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در مرکز انتقال خون خبر داد و گفت: امکانات از جمله شست‌و‌شوی دست‌ها در بدوورود، اهدای ماسک به اهداکنندگان، تب‌سنجی، ضدعفونی، استفاده از اقلام یک‌بار مصرف و استریل در این مکان در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا فراهم شده است.

وی در پایان، از بهبودیافتگان کرونا که حداقل ۳۰ روز از بهبودی آن‌ها گذشته است خواست، تا دیر نشده و زمان را از دست نداده برای اهدای پلاسما برای نجات جان هم‌استانی‌های بستری شده در بیمارستان‌ها اقدام کنند.
Share/Save/Bookmark