توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 53113
شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۹
چرا با احساسات و عواطف هواداران استقلال بازی شد؟
قلعه‌نویی: از من،‌وزیر و رئیس فدراسیون درباره کی‌روش نپرسید/ کاپیتانی یک تکه پارچه است
قلعه‌نویی: از من،‌وزیر و رئیس فدراسیون درباره کی‌روش نپرسید/ کاپیتانی یک تکه پارچه است
سرمربی تیم فوتبال سپاهان می‌گوید تیمش تمرین‌های خوبی را در پیش فصل انجام داده است اما برای کامل شدن نیاز به دو بازی‌ساز دارد.

به گزارش ایسنا، امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم فوتبال سپاهان اصفهان درباره آخرین شرایط تیمش اظهار کرد: از مجموعه فولاد مبارکه تشکر می‌کنیم که از زمانی که من به اینجا آمدم همه امکانات را در اختیار من قرار دادند. ما درحال حاضر نیاز به دو بازیکن بازی‌ساز داریم. شما نمی‌توانید یک ماشین بدون لاستیک داشته باشید. ما خوب یارگیری کردیم و تمرین‌هایمان را خوب شروع کردیم. بازیکنان قبلی ما هم با انگیزه بالایی کار می‌کنند. طرفداران‌مان نیز طرفداران بسیار خوبی هستند. ما از مجموع ۸۰ فیلم از بازیکنان مختلف به ۴ فیلم رسیدیم و از آن ۴ تا هم دو بازیکن را انتخاب کردیم و از باشگاه خواستیم که آن‌ها را جذب کند. یکی از این بازیکنان برزیلی است.

او ادامه داد: سپاهان تیمی است که سال گذشته شرایط خوبی نداشت و حتی نزدیک بود سقوط کند. پس برای مدعی بودن در فصل جدید این تیم باید تکمیل شود. من قلعه‌نویی باید دو کار را انجام بدهم. یکی اینکه در نقل و انتقالات ۱۲ امتیاز بگیرم. چگونه؟ به این صورت که بازیکنان خوبی بگیرم و بدنسازی خوبی انجام بدهم و کار دوم اینکه انتهای لیگ را ببینم. به عنوان مثال در دو بازی فصل قبل ذوب آهن با استقلال در انتهای فصل، ما دو مدافع خود را در اختیار نداشتیم. سپاهان تیم پرافتخاری است و ما برای اینکه جوابگوی محبت هواداران باشیم باید تیم را تکمیل کنیم. ما به دو بازی‌ساز نیاز داریم و قرار است در این هفته جلسه‌ای برگزار شود تا علت جذب نشدن آن‌ها مشخص شود.

سرمربی سپاهان که با رادیو جوان صحبت می‌کرد با بیان اینکه حافظه برخی‌ها ضعیف است گفت: من دو سال است که یاد گرفته‌ام همه کارهایم را کتبی انجام دهم چون در سال‌های قبل با ما صحبتی انجام می‌شد اما بعد از مدتی حرف‌ها ۱۸۰ درجه تغییر می‌کرد. من دو سال است که برای انجام درخواست‌هایم نامه می‌زنم.

قلعه‌نویی در مورد صحبت‌های چند هفته گذشته مبنی بر آمدن مسلمان به سپاهان تصریح کرد: هر مربی دوست دارد مسلمان را در تیمش داشته باشد. از مسلمان تشکر می‌کنم چرا که در جلسه‌ای که با مدیران ما گذاشته بود، حرف‌های خوبی زده شد اما به هر حال قسمت نبود که او به تیم ما بیاید. اما حالا که مسلمان نیامده باید دو بازیکن دیگر بگیریم. طبق آخرین درخواست‌مان گفتیم باید حداقل یکی از آن‌ها در ابتدای فصل جذب شود و دیگری در طول فصل به تیم اضافه شود. در هر صورت همه چیز در سپاهان خوب است. بختیار رحمانی را هم جذب کردیم که احتمالا از نیم فصل به ما اضافه می‌شود.

او در مورد رسول نویدکیا هم اضافه کرد: من ۱۲ عمل برای استقلال انجام دادم و خودم یک پا دکتر شدم. شرایط بدنسازی امروز با سال‌های قبل متفاوت است. رسول تا آماده شود زمان می‌برد و او احتمالا از هفته ششم یا هفته دهم به بعد آماده می‌شود.

سرمربی سپاهان در پاسخ به این پرسش که کاپیتان این فصل سپاهان کیست اظهار کرد: این مسائل در فوتبال امروز اهمیت ندارد. شما برزیل را دیدید که در هر بازی کاپیتانش تغییر می‌کرد و این نظر سرمربی است. اینجا کاپیتانی بر اساس سابقه است. جلال علی‌محمدی یک حرکت پهلوانی انجام داد. با توجه به شرایط، کاپیتان اول ما حسین پاپی است و بعد از او علی‌محمدی. اما در یکی از بازی‌های تدارکاتی ما خود علی‌محمدی بازوبند را به مهدی کیانی داد. این یک حرکت پهلوانی است که کمتر در فوتبال ما دیده می‌شود. از سرلک هم تشکر می‌کنم که پیراهن شماره ۶ را به کیانی داد. ما یک کاپیتان داریم و آن هم سپاهان و طرفدارانش هستند. کاپیتانی به نظر من یک تکه پارچه است و در ایران است که خیلی‌ها به دنبالش هستند.

قلعه‌نویی با بیان اینکه رضا فتاحی آدم کاربلدی است و ۲۰ سال است که سابقه فعالیت دارد گفت: او در این فصل به عنوان مدیر تیم روی نیمکت کنار ما خواهد بود. او با تصمیم هیات مدیره انتخاب شد و در این مدت هم با توجه به تجربه‌اش بسیار مثمر ثمر بود.

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران درخصوص شرایط تیم ملی و بحث تمدید قرارداد کی‌روش هم اظهار کرد:‌ دو بحث وجود دارد. بحث اول این است که من هر حرفی بزنم آقایان جبهه می‌گیرند. می‌گویند قلعه‌نویی منتقد است. با توجه به محدودیت زمانی تا جام ملت‌ها و همین طور نتیجه نگرفتن ما در ادوار گذشته جام ملت‌ها، بهتر است که کی‌روش بماند. اما باید یک چهارچوب مشخص تعیین شود. یک سری تیم‌های تبلیغاتی هستند که آن‌ها در فوتبال مملکت تصمیم‌گیرنده هستند. نه وزیر، نه رییس فدراسیون تصمیم‌گیرنده نیستند و هر چیزی که آن تبلیغاتی‌ها بخواهند انجام می‌شود.

او ادامه داد: شما دیدید ما تیم پنجم آسیا بودیم اما آقایان در رسانه ملی کاری کردند که ما خودمان را با فرانسه اشتباه گرفتیم. در اینجا وزیر و رییس فدراسیون زیاد تاثیرگذار نیستند. تاثیرگذاران اصلی آقایانی هستند که من نمی‌خواهم اسم‌شان را ببرم ولی با توجه به تیم تبلیغاتی آقایان و زمان کمی که تا جام ملت‌ها داریم با همین کادر ادامه دهیم. ما را محاکمه می‌کنند اما ما در آن یک سالی که فدراسیون رییس نداشت در رنکینگ آسیا اول بودیم. زمانی ما را محاکمه کردند اما در حال حاضر با همان عملکرد ما به قهرمان ملی تبدیل می‌شوند. به نظر من از وزیر، رییس فدراسیون یا من در مورد ماندن یا نماندن کی‌روش سوال نپرسید. از همان آقایان بپرسید او بماند یا خیر.

قلعه‌نویی در پایان درباره سوپرجام هم گفت:‌ چه چیزی در مملکت ما درست است. متاسفانه در مملکت ما قانون قائم به شخص است. بازی سوپرجام باید برایش یک تاریخی تعیین می‌شد و طبق آن برگزار می‌شد اما در مملکت ما اشخاص هر کاری دلشان می‌خواهد انجام می‌دهد. البته باید از زحمات سازمان لیگ و سعید فتاحی تشکر کرد ولی به مردم بگویند که چه کسانی بودند که باعث شدند سوپرجام در تاریخ مشخص شده انجام نشود. چرا باید با احساسات و عواطف هواداران استقلال بازی شود؟
Share/Save/Bookmark