توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 64283
شنبه ۷ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۰۷
بادامچیان: ملت مسیر تحول‌آفرینی شهید بهشتی را انتخاب کند
بادامچیان: ملت مسیر تحول‌آفرینی شهید بهشتی را انتخاب کند
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه در گام دوم انقلاب، به افکار شهید بهشتی نیازمندیم، گفت: برای ایجاد گام دوم انقلاب، ملت باید مسیر تحول آفرینی شهید بهشتی را انتخاب کند.

به گزارش ایسنا، اسدالله بادامچیان صبح امروز در مراسم سالگرد شهادت شهید بهشتی و شهدای هفتم تیر با بیان اینکه افکار شهید بهشتی هنوز راه‌ساز آینده است، اظهار کرد: در گام دوم انقلاب به افکار شهید بهشتی نیازمندیم.

وی ادامه داد: صحبت های شهید بهشتی موجب شد که استکبار به فکر شهادت شهید بهشتی بیفتد. وی معتقد بود که انقلاب اسلامی، انقلاب ارزش‌ها، دشمن شناسی، مقاومت در برابر نفاق و سوءاستفاده هاست. او مسأله اصلی را بینش می دانست و در نامه اسفند ۵۸ برای امام تصریح کرد که نظام اسلامی بدون پشتوانه مذهبی سیاسی دوام ندارد. او معتقد بود که مسأله، وجود اختلاف بین بینش اسلامی فقاهت و اجتهاد پویا و بینشی است که معتقد به اجتهاد نیست.

بادامچیان با اشاره با اظهارات شهید بهشتی درباره دولت بازرگان گفت: وی معتقد بود که در ابتدای انقلاب از روی اضطرار، دولت مهندس بازرگان بوجود آمد و دولت انقلابی نبود، اما در عین حال شهید بهشتی تاکید داشت که خطر بزرگ این بود که به جای اینکه حکومت اسلامی داشته باشیم، حکوت لیبرال داشته باشیم.

دبیرکل حزب موتلفه با بیان اینکه شهید بهشتی ایجاد تشکیلات اجتماعی بر اساس اسلام را ضروری می دانست، خاطرنشان کرد: شهید تاکید داشت که اگر کسی در پی دنبال قدرت طلبی باشد، باید ملت از او دوری کند. او معتقد بود مسئولان باید در مقام مسئولیت همواره مراقب خود باشند. شهید بهشتی همچنین مخالف مقدس مآبی بود.

وی اظهار کرد: خون شهدا و از جمله شهید بهشتی موجب شده است که انقلاب اسلامی گام اول خود را سپری کرده و زیربنای تمدن نوین اسلامی را ایجاد کند. برای ایجاد گام دوم انقلاب، باید ملت مسیر تحول‌آفرینی شهید بهشتی را انتخاب کند.
Share/Save/Bookmark