توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 28544
پنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۲۰
نشست نمایندگان جهاد اسلامی و حماس؛
ابوشریف:۶ میلیون اسرائیلی از ترس مقاومت به پناهگاها رفته‌اند/ مرگ تدریجی مردم غزه
ابوشریف:۶ میلیون اسرائیلی از ترس مقاومت به پناهگاها رفته‌اند/ مرگ تدریجی مردم غزه
نشست خبری مشترک نمایندگان جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس و جنبش جهاد اسلامی با حضور خبرنگاران رسانه‌های داخلی برگزار شد.

به گزارش خط نیوز ، نشست مطبوعاتی با حضور "خالد قدومی" نماینده جنبش حماس و "ناصر ابوشریف" نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در محل خبرگزاری تسنیم برگزار شد.

این نشست مطبوعاتی با حضور خبرنگاران رسانه‌های داخلی با موضوع "روز قدس و تجاوز گسترده رژیم صهیونیستی به غزه" برگزار می‌شود.

این نشست در حالی برگزار می‌شود که صهیونیست‌ها با نسل‌کشی در غزه فجایع انسانی به راه انداختند و تنها در حملات روز دوشنبه صهیونیست‌ها به محله الشجاعیه در مرکز غزه بیش از ۸۰ نفر به شهادت رسیدند.

جنگ با وجود اسرائیل علیه ملت فلسطین ادامه دارد/ ربوده شدن شهرک نشینیان بهانه تجاوز به غزه

ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ابتدای این نشست خبری گفت جنگ در نوار غزه و بر ضد ملت فلسطین همواره بوده و خواهد بود و تا زمانی که اسرائیل باشد این جنگ ادامه خواهد شد.

وی در ادامه گفت: جنگ در کرانه باختری به آن شکلی که ما فکر می‌کنیم نیست. جنگی است علیه مقدسات فلسطین و امت فلسطین بنابراین رژیم صهیونیستی برای حمله به فلسطین بهانه ای ندارد. این رژیم ربوده شدن شهرک نشینان را بهانه‌ای برای حمله به فلسطینیان در کرانه باختری و نوار غزه قرار داد.

با شلیک ۱۶۰ فروند موشک به مناطق خالی از سکنه به اسرائیل هشدار داده بودیم

نماینده جهاد اسلامی افزود: اسرائیل در کرانه باختری جنایات بسیاری مرتکب شد. بیش از دو هزار و صد فلسطینی را اسیر کرد این رژیم بدون اینکه حماس به عهده بگیرد این ربایش را به حماس نسبت داد و جنگی علیه آن آغاز کرد و در کرانه باختری شروع به دستگیری فلسطینیان کرد و نوار غزه را نیز مورد هجوم خود قرار داد و مقاومت هم فورا به این تجاوز پاسخ داد.

وی گفت: جنبش جهاد اسلامی فلسطین یک ماه قبل پیام هشداری به اسرائیل فرستاده بودیم که ما قبول نمی کنیم که همواره از سوی اسرائیل مورد حمله قرار بگیریم.

ابوشریف با اشاره به واکنش نیروهای مقاومت در نوار غزه به تجاوزگری اسرائیل ادامه داد: پاسخ مناسبی به تجاوزات اسرائیل داده شده است و اسرائیل انتظار این واکنش را از سوی مقاومت اسلامی با این حجم ببینند.

موشک های مقاومت در این جنگ به دورترین مناطق سرزمین های اشغالی اصابت کرد

وی افزود: ما معتقدیم که علت رویدادهای اخیر به دلیل مسائل شخصی و مسائل خصوصی اسرائیل بود و همچنین مسائل حزبی این رژیم بود. نتانیاهو یک سری مشکلات و بحرانهای شخصی داشته و سعی کرد از طریق حمله به نوار غزه این مشکلات را جبران کند. حتی حزب لیکود در داخل خود نیز مشکلات خاص خود را داشته است. حتی برخی از جریانهای به ظاهر مذهبی تندروی اسرائیلی فشارهایی به نتانیاهو وارد می کردند که حملات خود را بر ضد نوار غزه آغاز کند. از این رو وقتی که حماس و مقاومت پاسخ دادند به این تجاوزها گویی جنگی واقعی در این منطقه آغاز شده است. موشکهای مقاومت بسیار دورتر از جنگهای سابق به سرزمین های اشغالی اصابت کردند.

صهیونیست‌ها افرادغیرنظامی و شهروندان را با هدف فشار بر مقاومت هدف قرار می‌دهد

نماینده جهاد اسلامی با اشاره به آمار قربانیان غزه که اکثرا غیرنظامی هستند گفت: رژیم صهیونیستی بیشتر جاهایی که هدف قرار داده است غیر نظامی بوده است و حتی می توان گفت آنها عمدا شهروندان فلسطینی را هدف قرار می دادند تا مردم به مقاومت فشار بیاورند چرا که طی سالهای اخیر از این شیوه استفاده می کنند تا با ایجاد اختلاف داخلی موجب تضعیف جنبش حماس و مقاومت شوند. اما با مشاهده انسجام ملت فلسطین و وحدت آنها با مقاومت شگفت زده شدند.

جنگ اسرائیل بر خلاف ادعای صهیونیست‌ها جنگ علیه ملت فلسطین و کل نیروهای مقاومت است

وی ادامه داد: صهیونیست‌ها در وهله اول گفتند که جنگ ما علیه حماس است اما تمام گروههای مقاومت اعلام کردند که این جنگ علیه حماس نیست بلکه علیه کل ملت فلسطین است از این رو تمام گروه‌های مقاومت با هم و متحد به این تجاوزها پاسخ دادند و این یکی از خصوصیات برجسته این جنگ است که ملت فلسطین با اتحاد خود می خواهد از این جنگ خارج شود.

ابوشریف همچنین به واکنش مقاومت به حملات رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: با ادامه تجاوز اسرائیل به فلسطین پاسخ مقاومت هم توسعه یافته است و از همان روزهای نخست تل آویو هدف حملات موشکی مقاومت قرار گرفت. اسرائیل، تل آویو و سایر نقاط سرزمین اشغالی را خط قرمز خود می دانست.

در طرح پیشنهادی مصر با گروههای مقاومت مشورتی نشده بود

وی افزود: آنچه این مسئله را برجسته می کند این است که در روز نهم جنگ طرح آتش بس از سوی مصر مطرح شد و ما و گروه‌های مقاومت تاکید کردیم که در این طرح از ما مشورتی گرفته نشده است و تمام گروه‌های فلسطینی تاکید کردند تا پیش از برداشته شدن تحریم‌ها از نوار غزه هیچ آتش بسی را قبول ندارند.

نماینده جهاد اسلامی افزود: همه ماهیت اسرائیل را می شناسیم که از قرارداد اسلو تاکنون به تعهدات خود پایبند نبوده است اینکه بخواهیم اول آتش بس را قبول کنیم و بعد وارد مذاکره با اسرائیل شویم هیچ نتیجه ای نخواهد داشت. این که طرح آتش بس مصری مطرح می شود و اسرائیل سریع با آن موافقت کند می تواند فقط از سوی رژیم صهیونیستی مطرح بشود و از آن دستاویزی برای حملات علیه نوار غزه استفاده شود.

سیاست زمین سوخته رژیم صهیونیستی

ابوشریف در ادامه با اشاره به تجاوز زمینی رژیم صهیونیستی به نوار غزه گفت: آنها تلاش کردند از طریق زمینی به غزه حمله کنند. اسرائیل می خواست از سیاستهای زمین سوخته استفاده کند و این منطقه را کلا با خاک یکسان کند. اما دیری نپایید که رزمندگان مقاومت ده‌ها تن از صهیونیست‌هایی که فقط چند متر وارد نوار غزه شده بودند را به هلاکت رساندند.

اذعان مقامات رژیم صهیونیستی به هلاک ۳۳ و زخمی شدن ۲۰۰ نظامی این رژیم

وی افزود: مقامات عالی رتبه ای در این رژیم کشته شدند از جمله فرمانده عالی تیپ گولانی. تا این لحظه رژیم صهیونیستی به هلاکت ۳۳ نظامی خود اعتراف کرده و بیش از ۲۰۰ تن نیز زخمی شدند اما این رژیم با هدف قرار دادن مردم فلسطین در منطقه الشجاعیه در غزه و خان یونس و خزاعه جنایات و قتل عامهایی علیه غیر نظامیان مرتکب شد.

وخامت اوضاع نوار غزه/آب آشامیدنی قطع؛ اسرائیل حتی به پناهگاه‌ها هم رحم نمی‌کند

این مقام جهاد اسلامی همچنین به جنایات اسرائیل در غزه اشاره کرد و گفت: هزاران خانواده را قتل عام کردند و برخی به صورت دسته جمعی به شهادت رسیدند اوضاع انسانی در غزه بسیار ناگوار است اما روحیه شهروندان فلسطینی عالی است. بیمارستانها تقریبا هیچ امکاناتی برای مداوای مجروحان است و حتی آب آشامیدنی سالم در نوار غزه وجود ندارد. بیش از ۱۵۰ هزار آواره فلسطینی در مدارس اسکان داده شده اند البته مدارس نیز از سوی اسرائیل هدف قرار داده شد حتی به پناهگاهها نیز رحم نکردند و این رژیم جنایتکار چیزی نمانده که هدف قرار داده نباشند.

برداشته شدن محاصره نوار غزه حق طبیعی ملت فلسطین است/ غزه به زندانی علیه ملت فلسطین تبدیل شده

وی ادامه داد: اکنون شما از طریق رسانه های خبری می توانید ببینید که ملت فلسطین با هم متحد هستند بر سر یک موضوع و بر آن هم برچیده شدن محاصره است. خواسته های ملت فلسطین بسیار ساده هستند و ما حقوق انسانی خود را مطالبه می کنیم برچیده شدن محاصره نوار غزه خواسته ای طبیعی است و ما هیچ ملتی را نمی بینیم که هشت سال در محاصره باشد. نوار غزه به معنای واقعی یک زندان است. ملت فلسطین درحال تجربه مرگ تدریجی هستند.

ابوشریف تاکید کرد: گشوده شدن و افتتاح گذرگاه های نوار غزه خواسته ملت فلسطین است چرا که این زندانی است که باید ما بتوانیم از آن خارج شده و کالاها و مایحتاج خود را تهیه کنیم. حق اشتغال و اینکه فلسطینی ها بتوانند آزادانه کار کنند و بمباران نشوند خواسته ای طبیعی است. از این رو باید بگوییم که خواسته های ملت فلسطینی خواسته ساده ای است که هر ملتی در جهان از آن برخوردار است.

شروط مقاومت برای برقراری آتش بس

وی افزود: از این رو خواسته های ملت فلسطین در این خلاصه می شود که محاصره لغو شود و گذرگاه‌ها بازشوند و ما به عنوان ملت فلسطین شاهد مشکلات زیادی به خاطر حمله اسرائیل به نوار غزه هستیم. البته رژیم صهیونیستی نیز در اثر پاسخ مقاومت، زیانهای بسیاری دیده است.

شلیک موشک‌های مقاومت خسارت های زیادی به بخش گردشگری اسرائیل وارد کرد

نماینده جهاد اسلامی در ادامه درباره خسارات اقتصادی رژیم صهیونیستی به دلیل واکنش مقاومت اسلامی به تجاوزات این رژیم گفت: باید بگوییم که در فصلی که گردشگران به اسرائیل می‌آیند، این رژیم درآمد اقتصادی خود از این بخش را از دست داده است. بسیاری از پروازها به فرودگاه آن لغو شده است.

۶ میلیون اسرائیلی از ترس حملات مقاومت زیرزمین پناه گرفته‌اند/ طرح آتش بس برای نجات اسرائیل است

ابوشریف در ادامه گفت: شش میلیون صهیونیست تقریبا زیر زمین زندگی می کنند. این اوضاع را اسرائیل نمی تواند برای همیشه تحمل کند. اما ما با وجود تمام این مشکلات روحیه خوبی داریم. اما صهیونیستها با وجود آنکه از امکانات زیادی برخوردارند اوضاع روحی و معنوی بسیار پایینی دارند. و تمام کسانی که اکنون دم از آتش بس می زنند و طرح‌های آتش بس را مطرح می‌کنند بیشتر برای نجات اسرائیل وارد عمل شده اند.

وی با انتقاد از واکنش کشورهای عربی به تجاوز اسرائیل به غزه گفت: متاسفانه اوضاع در جهان عربی و اسلامی آنگونه ای که مقاومت و ملت فلسطین انتظار داشت نیست. متاسفانه باید بگویم برخی از کشورهای عربی و اسلامی به جای اینکه با اقدامات مقاومت سربلند باشند عملا اقداماتی را انجام دادند که انتظار مقاومت و به ویژه حماس را برآورده نکرده است حتی برخی از این کشورها انتظار دارند که اسرائیل به مقاومت گروه‌های فلسطینی در غزه پایان دهد.

خبرنگار تسنیم در این نشست خبری از خالد قدومی نماینده حماس در تهران پرسید "اسرائیل گفته است که آتش بس طی روزهای آینده بعید است می خواستم بدانم که مقاومت در چه آمادگی به سر می برد و آیا می تواند پاسخی مناسب به اسرائیل بدهد؟" وی در پاسخ به این سوال گفت ابتدا لازم می دانم از دعوت خبرگزاری تسنیم تشکر کنم واقعیت این است که رژیم صهیونیستی دروغ می‌گوید چرا که از روز چهارم مقاومت دم از آتش بس می زند چرا که زیانهای بسیاری دیده است ما در مقاومت فلسطین فقط این جنگ هدفمان نیست هدف ما آزادی تمام فلسطین است ما و ملت فلسطین خواسته هایی داریم که اگر محقق نشوند این جنگ به پایان نخواهد رسید.

وی افزود: همانگونه که ناصر ابوشریف نماینده جهاد اسلامی گفت این مقاومت است که صبر طولانی دارد و رژیم صهیونسیتی هرگز از این صبر برخوردار نیست. ما از این که می‌بینیم ملت ما زنان و کودکان شهیدی را تقدیم می کند دردمند هستیم. ملت فلسطین در هر دو صورت به شهادت می رسید چه از طریق ادامه تحریم چه از طریق جنگنده های اف ۱۶ اسرائیل پس چه بهتر است در راه این مقاومت به شهادت برسیم. حتی شهید رنتیسی قبلا گفته بود به جای اینکه من در بستر بمیرم بهتر است با آپاچی های اسرائیل به شهادت برسم.

قدومی در خصوص میزان آمادگی مقاومت برای مقابله با حملات رژیم صهیونیستی گفت من اعلام کردم که صبر ما بسیار زیاد است بنابراین اعلام می کنم که از لحاظ لجستیکی قادر به ادامه مقاومت هستیم و حتی سورپرایزهایی را نیز برای دشمن صهیونیستی داریم. هماهنگونه که سخنگوی رسمی گردانهای القسام خطاب به صهیونیستها اعلام کرده بود می‌گوییم که ۲۵۰ هزار نارنجک داریم که می توانیم به دست ملت فلسطین دهیم و آنها به سوی اسرائیل پرتاب کنند.

یکی دیگر از خبرنگاران حاضر در نشست خبری از خالد قدومی پرسید ما شنیدیم که قرار است خالد مشعل به ایران بیاید. وی گفت ما نیز از رسانه ها شنیدیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره جاسوسهای اماراتی که به نوار غزه نفوذ کردند وی گفت: این ها اخباری است که رسانه های اسرائیل منتشر کردند. برادران اماراتی به غزه آمدند و یک هفته برای کمک پزشکی حضور داشتند و بعد از یک هفته غزه را ترک کردند و اینها شایعاتی است که در سطح وسیع توسط اسرائیل منتشر شده است.

نماینده حماس در تهران در پاسخ به سوالاتی درباره اصلاح طرح آتش بس مصر و امکان قبول آن توسط مقاومت گفت: ما بر اساس فرضیه ها عمل نمی کنیم هر گونه طرحی باید در آن خواسته های مقاومت در آن لحاظ شده باشد. خواسته های مقاومت خواسته های ملت فلسطین است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره کمک برخی از کشورهای منطقه از جمله عربستان به داعش اما عدم کمکشان به مقاومت و مردم فلسطین گفت: ما به نام هیچ کشوری اشاره نمی کنیم و می گوییم که به کمک نیاز داریم واین جنگ از سوی برخی از کشورهای منطقه حمایت می شود. حساب ملت ها جداست بیدارند و زنده هستند ملت عربستان و ایران و دیگر کشورها همه زنده هستند و بیدار هستند. باید اعلام کنیم که از روز نکبت تا به امروز شکاف بین ملت ها و دولت ها وجود داشته است. سوال ما این است در حالی که ما شاهد بیداری اسلامی هستیم چرا باید این شکاف ادامه داشته باشد. ما از مواضع رسمی انتظار داریم که در کنار مقاومت و خود مقاومت بایستند و اجازه ندهند که این اوضاع ادامه یابد و ما به حمایت ها نیاز داریم تا مقاومت ادامه یابد.

خبرنگار دیگری از قدومی پرسید شما از ملتهای عربی چه انتظاری دارید؟ و وی پاسخ داد: اکنون بار دیگر اعلام می کنم که ملت فلسطین به جهان عرب و اسلام ثابت کرد که مایه افتخار و عزت است. اما حساب غرب جداست. غرب از ۶۰ سال قبل تا به امروز از این رژیم حمایت کرده است. البته منظورم از غرب نظامهای غربی است چرا که ما ملتها را می بینیم که در شهرهای اروپایی و حتی در آمریکا به خیابانها می‌آیند. ملت های آزاده تشخیص می دهند ظلم چیست ما از نظامهای عربی و اسلامی انتظار داریم که از مقاومت حمایت کنند چرا که مقاومت برای اولین بار توانست به عمق استراتژیک دشمن نفوذ کند.

وی همچنین گفت آیا وقت آن نرسیده که نظامهای عربی از ملت فلسطین حمایت کنند. از این رو ما اکنون به صراحت اعلام خواهیم کرد که تحریمهای نوار غزه برچیده شود.

قدومی همچنین در خصوص روز قدس گفت: همه می دانیم که فردا روز قدس است پیام ما به جهانیان و ملتهای جهان این است که برای حمایت از ملت فلسطین به پا خیزند و اعلام کنند که ملت فلسطین به دنبال ازادی است و ملتی دنبال صلح است و دوستدار صلح و ارامش است و همچون هر ملت دیگری در جهان.

نماینده حماس ادامه داد: پیام ما به ملتهای عرب و جهان اسلامی این است که اگر امروز در حمایت از ملت فلسطین وحدت نداشته باشیم و اختلافات مذهبی را کنار نمی گذارید ما لازم می دانیم که از جمهوری اسلامی برای این سنت و از امام خمینی تشکر کنیم. از این رو انتظار داریم که در این روز و مناسبت همبستگی و جوشش برجسته ای داشته باشد. و ما انتظار داریم که تمام عاطفه هایی که برای این مسئله قائلیم به اقدامی عملی تبدیل شود و پیام ما وحدت است و وحدت مایه قدرت و تفرقه باعث ضعف ما خواهد شد

خبرنگاری پرسید حماس اعلام کرده که یک نظامی صهیونیست را به اسارت گرفته است چرا تصویری از آن منتشر نکرده است؟ قدومی گفت رژیم صهیونیسیتی به این امر اعتراف کرده است و خانواده شائول آرون نظامی صهیونیست اعلام کردند که ما بیش از رژیم صهیونیستی به گردانهای القسام اعتماد داریم ما در خصوص زنده بودن و هلاکت رسیدن وی اظهار نظر نمی کنیم و این را به رزمندگان مقاومت ارجاع می دهیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره متهم کردن حماس توسط رسانه های غربی گفت ما همیشه گفته ایم که رسانه های غربی از اسرائیل حمایت می کنند. دو شبکه مطرح فاکس نیوز و سی ان ان با پخش تصاویری از خانواده های فلسطینی مدعی شده است که این حملات مقاومت به خانواده های صهیونیستی است. رسانه های رژیم صهیونیستی در حالی که واقعیت را می دانند اما آن را پنهان می‌کنند همینطور رسانه های غربی.

نماینده حماس افزود: ما در گردانهای مقاومت بسیار انسان دوستانه عمل خواهیم کرد. ما در طول این روزهایی که مقاومت شروع شده است می توانستیم با نفوذ به شهرکهای صهیونیستی تمام کودکان و زنان آنها را قتل عام کنیم همانطور که آنها این کار را می کنند. همانطور که امام خمینی فرمودند برچیده شدن رژیم صهیونیستی یک اقدام انسانی است چرا که یک غده سرطانی است اگر این رژیم می خواهد به قتل عام ما ادامه بدهد باید بداند که خون شهروندان صهیونیستی رنگین تر از خون شهروندان فلسطینی نیست.

قدومی همچنین گفت: در تجاوز سال ۱۹۹۴ در الخلیل که یک نظامی صهیونیست غیر نظامیان را قتل عام کرد ما اعلام کردیم که باید غیر نظامیان هدف قرار داده نشوند و ما حاضریم که بر این امر به توافق برسیم و زمانی که اسرائیل این توافق را نقض کرد ما نیز عملیات شهادت طلبانه خود را شروع کردیم. پیام ما به رژیم صهیونیستی این است که تمام اهداف نظامی و سکوهای نظامی شما را هدف قرار می دهیم اما اگر بخواهید هدف قراردادن شهروندان فلسطینی را ادامه دهید ما واکنش دیگری خواهیم داشت. انتظار نداشته باشید که ما این حملات را تحمل کنیم و پاسخ ندهیم. بلکه ما پاسخ خواهیم داد تا مانع جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین باشیم.
منبع: تسنیم
Share/Save/Bookmark