توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 42674
چهارشنبه ۹ تير ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۵۲
فرازهایی از فرمایشات امام خمینی (ره):
روز قدس، روز همت براى نجات کشورهاى اسلامى خصوصاً قدس‌ است
اگر در روز قدس، تمام کشورهاى اسلامى، همه ملتها برخیزند و فریاد بزنند، نه براى قدس تنها، براى همه ممالک اسلامى، پیروز خواهند شد... با فریاد، با «الله اکبر»! این‌قدر «الله اکبر» بر مغز این‌ها کوبیده شد که خودشان را باختند و فرار کردند.
روز قدس، روز همت براى نجات کشورهاى اسلامى خصوصاً قدس‌ است
به گزارش خط نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم، فرازهایی از فرمایشات امام خمینی (ره) درباره روز قدس به شرح ذیل است:

روز قدس، روز همت براى نجات کشورهاى اسلامى خصوصاً قدس‌

حضرت امام خمینی‌(ره) :

* روز قدس؛ روز حیات اسلام‌

روز قدس، روز اسلام است. روز قدس، روزى است که اسلام را باید احیا کرد و احیا بکنیم و قوانین اسلام در ممالک اسلامى اجرا بشود. روز قدس، روزى است که باید به همه ابرقدرتها هشدار بدهیم که اسلام دیگر تحت سیطره شما، به واسطه عمال خبیث شما واقع نخواهد شد. روز قدس، روز حیات اسلام است.(صحیفه امام، ج 9، صص 277 - 278)

* روز بسیج عمومى اسلامى‌

روز قدس، یک روز اسلامى است و یک بسیج عمومى اسلامى،(صحیفه امام، ج 9، ص 280) روزى است که باید جامعه مسلمین، همه اظهار وجود بکنند و هشدار بدهند به ابرقدرتها و به این تُفاله‌هایى که از آن‌ها - چه در ایران و چه در سایر جاها - مانده است.(صحیفه امام، ج 9، صص 276 - 277) روزى است که باید بیرق جمهورى اسلامى در سراسر کشورها برافراشته شود.(صحیفه امام، ج 9، صص 278-277)

* روز مقدمه ایجاد حزب جهانى...

امیدوارم که این امر، مقدمه باشد از براى یک حزب مستضعفین بر تمام دنیا، امیدوارم که یک حزب به اسم حزب مستضعفین در تمام دنیا به‌وجود بیاید و همه مستضعفین با هم در این حزب شرکت کنند و مشکلاتى (را) که سر راه مستضعفین است، از میان بردارند و در مقابل مستکبرین و چپاولگران شرق و غرب قیام کنند و دیگر اجازه ندهند که مستکبرین بر مستضعفین عالم ظلم کنند و نداى اسلام را و وعده اسلام را که حکومت مستضعفین بر مستکبرین و وراثت ارض براى مستضعفین است، متحقق کنند.(صحیفه امام، ج 9، ص 280)

* روز مقابله ملتهاى تحت سلطه با...

روز قدس، یک روز جهانى است، روزى نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد، روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است، روز مقابله ملت‌هایى است که در زیر فشار ظلم آمریکا و غیر آمریکا بودند، در مقابل ابرقدرت‌ها است، روزى است که باید مستضعفین مجهز بشوند در مقابل مستکبرین و دماغ مستکبرین را به خاک بمالند.(صحیفه امام، ج 9، ص 276)

* نقطه مقابله با جهانخواران‌

مسلمانان جهان باید روز قدس را روز همه مسلمین، بلکه مستضعفین بدانند و از آن نقطه حساس در مقابل مستکبرین و جهانخواران بایستند و تا رهایى مظلومان از زیر ستم قدرتمندان، از پاى ننشینند و مستضعفان که اکثریت قاطع جهان را تشکیل مى‌دهند، مطمئن باشند که وعده حق تعالى نزدیک است و ستاره نحس مستکبران رو به زوال و افول است.(صحیفه امام، ج 15، ص 62)

* روز اعلام همبستگى بین‌المللى اسلامى‌

من از عموم مسلمانان جهان و دولتهاى اسلامى مى‌خواهم که براى کوتاه‌کردن دست این غاصب و پشتیبانان آن به هم بپیوندند و جمیع مسلمانان جهان را دعوت مى‌کنم آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را که از ایام قدر است و مى‌تواند تعیین‌کننده سرنوشت مردم فلسطین نیز باشد، به‌عنوان روز قدس انتخاب و طى مراسمى، همبستگى بین‌المللى مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونى مردم مسلمان اعلام نمایند.(صحیفه امام، ج 9، ص 267)

* روز فریاد همگانى ملتها

اگر در روز قدس، تمام کشورهاى اسلامى، همه ملتها برخیزند و فریاد بزنند، نه براى قدس تنها، براى همه ممالک اسلامى، پیروز خواهند شد. ما با فریاد، محمدرضاخان را بیرون کردیم. شما خیال مى‌کنید با تفنگ بیرون کردیم؟ با فریاد، با «الله اکبر»! این‌قدر «الله اکبر» بر مغز این‌ها کوبیده شد که خودشان را باختند و فرار کردند. از این مملکت رفتند. مسلمین باید فریاد بزنند، گمان نکنند که فریاد و شعار فایده ندارند. خیر، شعار فایده دارد، اما اگر همه فریاد بزنند. فریاد منِ تنها هیچ‌چیز نیست. فریاد یک محله، یک شهر هیچ‌چیز نیست.(صحیفه امام، ج 13، ص 90)

* روز همت براى نجات قدس‌

روز قدس، روزى است که باید سرنوشت ملت‌هاى مستضعف معلوم شود. باید ملت‌هاى مستضعف اعلام وجود کنند در مقابل مستکبرین، باید همان‌طور که ایران قیام کرد و دماغ مستکبرین را به خاک مالید و خواهد مالید، تمام ملت‌ها قیام کنند و این جرثومه‌هاى فساد را به زباله‌دان‌ها بریزند. روز قدس، روزى است که باید همت کنید و همت کنیم که قدس را نجات بدهیم.(صحیفه امام، ج 9، ص 276)

* مصمم‌نبودن دولتها در نجات قدس‌

ملتها باید خودشان راجع به این مسائل قیام کنند، براى این‌که دولتها هم غالباً - الّا کمى اگر باشد - آن‌ها هم دستشان با همان ابرقدرتها توى هم است و لهذا مى‌بینید که این‌طور جنایاتى که از آمریکا واقع مى‌شود، مسلمانها یعنى دولتهاى اسلامى، هیچ از خودشان یک گرایشى نشان نمى‌دهند، گاهى هم اگر یکى‌شان چیزى بگوید، یک حرفى است، بیش از یک حرف نیست.(صحیفه امام، ج 13، صص 72 - 73)

شماها منتظر این نباشید که دولتهاى شما براى شما کار بکنند. من بیش از پانزده سال است که دولتهاى عربى را نصیحت کردم که با هم متحد بشوند و قدس را نجات بدهند و هیچ ابداً در آن‌ها اثر نکرد، براى این‌که در فکر این مسائل نیستند. آن‌ها اگر صحبتى هم از این مسائل بکنند، همان صحبتهایى است که شاه سابق ما راجع به پیشرفتها مى‌کرد و راجع به «تمدن بزرگ» مى‌کرد! این‌ها هیچ‌یک به فکر امتها نیستند، امتها خودشان باید به فکر خودشان باشند. اگر ما بنا بود که بنشینیم تا براى ما دولتها کار بکنند، حالا باز همان عقب‌ماندگى را داشتیم و باز شاه سابق بر ما حکومت مى‌کرد.(صحیفه امام، ج 6، صص 502 - 503)

* روز اجبار به دولتها

تکلیف ملتها در آستا(نه) روز قدس آن است که در اجتماعات و راهپیماییهاى خود، از دولتهاى خویش به‌طور جدى بخواهند که با قدرت نظامى و سلاح نفت در مقابل آمریکا و اسرائیل به مقابله برخیزند و اگر گوش نکردند و اسرائیل جنایتکار را تأیید کردند، با فشار و اعتصابات و تهدید، آنان را مجبور به عمل کنند.(صحیفه امام، ج 16، ص 381)

* نجات قدس به‌دست ملتها

شما اگر بخواهید به مشکلات خودتان پیروز بشوید، اگر بخواهید قدس را نجات بدهید، اگر بخواهید فلسطین را نجات بدهید و سایر ممالک عربى را از دست این عمال (و) از دست اجانب نجات بدهید، ملتها باید قیام بکنند، باید ملتها این‌کار را انجام بدهند، ننشینند که دولتها بر این مسائل وارد بشوند. آن‌ها روى مسائلى که براى خودشان صرفه دارد، عمل مى‌کنند.(صحیفه امام، ج 6، صص 502 - 503)
Share/Save/Bookmark