توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 30757
پنجشنبه ۸ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۲۸
شناسایی عامل آلودگی شیمیایی در زاهدان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: ساعاتی قبل نتیجه آزمایش های انجام شده بر روی نمونه‌های بدست آمده از منبع آلودگی به صورت قطعی اعلام شد.
شناسایی عامل آلودگی شیمیایی در زاهدان
به گزارش خبرگزاری خط نیوز ؛ دکتر محمود رضا میری رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: ساعاتی قبل نتیجه آزمایش های انجام شده بر روی نمونه‌های بدست آمده از منبع آلودگی به صورت قطعی اعلام شد.

بر اساس نتایجی که در آزمایشگاه های معتبر کشوری انجام شده است ، ماده آلوده‌کننده ، ترکیبی از مواد شیمیایی است که عموما تحت عنوان «روغن‌های دی سولفیدی» از آنها یاد می‌شود.

وی افزود: به دلیل قطعی نبودن در نوع ماده آلوده کننده ، مسمومین مراجعه کننده را برای مدتی تحت نظر قرار می دادیم و پس از اطمینان کامل از سلامت این عزیزان آنها را مرخص می کردیم.

میری تصریح کرد: اکنون با شناسایی قطعی مواد آلوده کننده به این نتیجه رسیده‌ایم اقداماتی که در بیمارستان ها برای بیماران، ارائه شده است کافی بوده است و اکنون می توانیم با شواهد علمی اعلام کنیم که نگرانی جدی بابت عوارض طولانی مدت مسمومیت در شهروندان عزیز وجود ندارد.

وی ادامه داد: تا زمان مخابره این خبر تنها ، ۱۵ نفر از مسمومین حادثه اخیر در بیمارستان ها بستری هستند که این عزیزان نیز به زودی مرخص خواهند شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهار داشت: اوایل این هفته ، عده ای در زاهدان دچار مسمومیت شدند که علت آن انتشار گاز سمی اعلام شد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی زاهدان، گاز سمی متصاعد شده از سموم گیاهی ریخته شده در کانال فاضلاب شمال شهر زاهدان را علت مسموم شدن عده‌ای از ساکنان این منطقه اعلام کرد .

وی افزود: حدود ۲۳۵ نفر بر اثر انتشار گاز سمی مسموم و بستری شدند که ۱۵۰ نفر آنها پس از مداوا مرخص شدند.

میری خاطر نشان کرد: از ابتدای بروز حادثه گازهای سمی در زاهدان ۶۶۱ نفر به بیمارستان‎های این شهرستان مراجعه کردند که از مجموع مراجعان ۵۱۱ نفر بستری و دیگر مراجعان به صورت سرپایی درمان شده‎اند.




Share/Save/Bookmark