توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 39578
يکشنبه ۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۱
هیچ تیمی در دسامبر قهرمان لیگ نمی‌شود
انریکه: بارسلونا هنوز در اوج نیست
با وجود ثبت سومین پیروزی قاطع متوالی بارسلونا در یک هفته یک اخیر، سرمربی کاتالان‌ها هنوز تیمش را در اوج قدرت نمی‌بیند.
انریکه: بارسلونا هنوز در اوج نیست
به گزارش خط نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم، تیم فوتبال بارسلونا روز گذشته (شنبه) در هفته سیزدهم لالیگا، در ورزشگاه نیوکمپ موفق شد رئال‌سوسیه‌داد را با نتیجه قاطع 4 بر صفر شکست دهد و جایگاه خود را در صدر جدول مستحکم کند. بعد از پیروزی 4 بر صفر ال‌کلاسیکو و برد 6 بر یک برابر رم در لیگ قهرمانان اروپا، برد شب گذشته کاتالان‌ها سومین جشنواره گل متوالی آنها بود اما انریکه معتقد است که تیمش هنوز در اوج قرار ندارد.

انریکه در پایان بازی به خبرنگاران در تمجید از مثلث خط حمله‌اش یعنی لوئیز سوارز، لیونل مسی و نیمار گفت: زمانی که بر بازی سوار شدیم، تنها چیزی که آنها می‌خواستند گل بود که البته طبیعی بود. در ابتدای بازی، شرایط فرق می‌کند. سه مهاجم ما درک متقابلی از بازی یکدیگر دارند و اگر هیچ یک از آنها گل نزند خب طبیعی است که ناراحت باشند.

انریکه درباره وضعیت کنونی بارسلونا هم تأکید داشت: اینگونه احساس نمی‌‌کنم که تیم ما در اوج قرار دارد. فکر می‌کنم که این فصل بهتر از فصل قبل بازی می‌کنیم. ما در سطح بالایی بازی می‌کنیم و این همان چیزی است که برایم اهمیت دارد. امیدوارم که دوران اوج ما هنوز در راه باشد. اینکه داریم خوب بازی می‌کنیم و بازیکنان‌مان هم از بازی‌هایشان لذت می‌برند، غیرقابل انکار است اما هیچ تیمی در ماه دسامبر قهرمان لیگ نمی‌شود. ماه مهمی را پیش رو داریم که در آن در لالیگا و پس از آن در جام باشگاه‌های جهان و جام حذفی بازی‌های مهمی برگزار می‌شوند.

صدرنشینی بارسلونا موضوع دیگری بود که سرمربی بارسلونا به آن پرداخت و اظهار داشت: هنوز راهی طولانی تا پایان فصل باقی مانده است و در حاضر اینکه چه تیمی در صدر جدول قرار دارد، مهم نیست. همه تیم‌ها در ادامه فصل امتیاز از دست خواهند داد. بهتر است بازی به بازی پیش برویم.

حضور ژرمی متئو در ترکیب و استفاده از سیستم چرخشی، موضوعات دیگری بودند که انریکه درباره‌شان صحبت کرد. او گفت: متئو برای ما بازیکنی بسیار مهم است و می‌تواند در دو پست در سطحی بسیار بالا بازی کند. او به عنوان یک دفاع وسط بازیکنی بسیار سریع است و گزینه‌های ما را در خط دفاع افزایش می‌دهد. در سمت چپ خط دفاع هم متئو به بازی‌مان عمق می‌دهد. من در تلاشم تا زمان بازی‌ها‌ی‌مان را متعادل کنم. ما فضای زیادی برای اشتباه کردن نداریم اما باید از وضعیتی که داریم نهایت استفاده را انجام دهیم.

انریکه درباره وضعیت آردا توران و الیکس ویدال، دو بازیکنی که تابستان به بارسلونا ملحق شدند اما تا ماه ژانویه نمی‌توانند برای این تیم به میدان بروند هم عنوان کرد: شرایط آنها با سایر بازیکنان تیم فرق دارد. آنها دارند به بازی در تیم نزدیک می‌شوند و این موضوع آنها را خوشحال می‌کند. آنها سیستم بازی بارسلونا را می‌شناسند و اضافه شدن‌شان به تیم، ما را تقویت خواهد کرد.

آیا بارسلونا در دل حریفانش وحشت انداخته است؟ انریکه در پاسخ به این سؤال هم تأکید کرد: این سؤال را باید از خود آنها بپرسید.
Share/Save/Bookmark