توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 64598
دوشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۶
رئیس بازرسی و نظارت اتاق اصناف استان:
طی ۲ روز ۶۰ تالار و قلیان‌سرا را در کرمانشاه پلمب کردیم
رئیس بازرسی و نظارت اتاق اصناف کرمانشاه از اخطار به ۱۸۶ واحد صنفی طی دو روز گذشته به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی خبر داد و گفت: بیش از ۶۰ تالار و قلیان سرا را نیز پلمب کردیم.
طی ۲ روز ۶۰ تالار و قلیان‌سرا را در کرمانشاه پلمب کردیم
رامین پهلوانی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به مصوبه ستاد کرونا استان کرمانشاه و دستور استاندار مبنی بر برخورد با مغازه‌دارانی که ماسک نمی‌زنند و موازین بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، افزود: از روز شنبه (۲۱ تیر) که این مصوبه مطرح شد، تاکنون برای ۱۸۶ واحد صنفی متخلف پرونده تشکیل داده و به آنها اخطار لازم داده شده است.

وی ادامه داد: به این واحدها تا روز سه‌شنبه (۲۴ تیر) مهلت داده شده که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، در غیر اینصوت نسبت به پلمب این واحدها اقدام خواهد شد و با نصب بنر دلیل پلمب آنها نیز به اطلاع مردم می‌رسد.

رئیس بازرسی و نظارت اتاق اصناف کرمانشاه همچنین از پلمب ۳۳ تالار پذیرایی و ۳۰ قلیان سرا در همین مدت به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی خبر داد.

پهلوانی با اشاره به وجود حدود ۵۰ هزار واحد صنفی در کرمانشاه، گفت: نظارت بر همه این واحدها با وجود محدودیت نیرو و امکانات دشوار است، از همین رو در مرحله اول اولویت را با واحدهای صنفی مانند فروشگاه‌های بزرگ، تالارهای پذیرایی‌، رستوران‌ها، قلیان‌سرا و کافی شاپ‌ها که ازدحام جمعیت در آنها زیاد است، قرار دادیم.

وی همچنین از تشدید نظارت بر پاساژها هم یاد کرد و گفت: بجز یک پاساژ مابقی موازین بهداشتی را رعایت می‌کنند و به همان یک پاساژ هم اخطار داده شده و اگر مشکلات مرتفع نشود نسبت به بستن آن اقدام خواهیم کرد.

رئیس بازرسی و نظارت اتاق اصناف کرمانشاه معتقد است، با وجود تشدید نظارت‌ها و فرهنگسازی که انجام شده رعایت موازین بهداشتی بین مغازه‌داران بسیار بهتر از گذشته شده و هم اکنون نزدیک به ۶۰ تا ۷۰ درصد مغازه‌داران ماسک می‌زنند.

پهلوانی رعایت موازین بهداشتی و استفاده از ماسک را نیازمند فرهنگسازی دانست و تاکید کرد: تا زمانی که خود مردم نخواهند و احساس خطر نکنند، نمی‌توان پروتکل‌های بهداشتی را کاملا رعایت کرد.

وی افزود: از سوی دیگر باید شرایط اقتصادی مغازه‌داران با این وضعیت فروش را هم مد نظر قرار داد که گاهی امکان تهیه چندین ماسک در روز هم ندارند و اتاق اصناف نیز آنقدر اعتبار در اختیار ندارد که بخواهد برای تمام ۵۰ هزار واحد صنفی که در کرمانشاه داریم، ماسک تهیه کند.
Share/Save/Bookmark