توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 22008
جمعه ۳ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۵۳
چرا مرگ بر استکبار جهانى؟! چرا مرگ بر آمریکا؟!
شعار مرگ بر آمریکا، شعارى برآمده از تجربه‏هاى بسیار مردم ایران، در طول سال‏هاى متمادى است که با تمام وجود، خوى استکبارى آمریکا را تجربه کرده‏اند. این یک هشدار و بیدارباش دائمى جهت آگاهى در مقابل توطئه‏هاى دائمى آمریکا است.
چرا مرگ بر استکبار جهانى؟! چرا مرگ بر آمریکا؟!
شعار مرگ بر آمریکا، شعارى برآمده از تجربه‏هاى بسیار مردم ایران، در طول سال‏هاى متمادى است که با تمام وجود، خوى استکبارى آمریکا را تجربه کرده‏اند. این شعار در واقع، یک هشدار و بیدارباش دائمى جهت آگاهى در مقابل توطئه‏هاى دائمى آمریکا، در قبال ملت مسلمان و آزاده ایران است؛ چنان‏که مقام معظم رهبرى مى‏فرمایند: «ما همه مشکلات را به گردن آمریکا نمى‏اندازیم. مشکلات ما از خودمان است؛ منتها دشمن از این مشکلات مى‏خواهد حداکثر استفاده را کند؛ پدر کشور و ملت را در بیاورد. ما نمى‏گوییم اگر تورم هست، تقصیر آمریکاست؛ نه، اگر تورم هست، اگر کاهش قدرت خرید هست، اگر کمبود اشتغال هست، ما گردن آمریکا نمى‏اندازیم؛ این تقصیر خود ماست؛ تقصیر مسؤولان است؛ اما اگر اسم آمریکا را مى‏آوریم، اگر حرف آمریکا را مى‏زنیم، مى‏خواهیم بگوییم که گرگى‏کمین گرفته، پشت خم کرده که به شما حمله کند؛ از این غافل نباشید. به مسؤولان مى‏گوییم ضعف‏ها را برطرف کنید، به شما مى گوییم که متوجه این دشمن باشید؛ تا به شما حمله نکند...» بر این اساس، سه موضوع، ایجاد و تداوم این شعار را رقم زده است؛ نخست روح ظلم‏ستیزى مردم ایران که نیروى ایجاد انقلابى عظیم را داشتند، دوم خیانتها و جنایتهاى بى‏شمار آمریکا در حق این ملت در طول چند دهه قبل از انقلاب و استمرار آن در طول سالهاى پس از آن به‏گونه‏اى‏که نشان داده از هیچ تجاوز، جنایت و خیانتى براى شکستن عمود خیمه استقلال و به قفس درآوردن آزادى این ملت فروگذار نمى‏کند و سوم رسوایى آمریکا در این‏که نشان داده مظهر بیداد و فرعونیت در سراسر دنیا و تمامیت‏خواهى و استکبار جهانى است. ما در این مختصر تنها به شکلى گذرا به برخى نمونه‏هاى عامل دوم که به تنهایى توانسته شعار مرگ بر آمریکا را به باورى برخواسته از آگاهى ملت ما که به‏سادگى قابل زدوده‏شدن و فراموشى نمى‏باشد، اشاره مى‏کنیم.
لیست جنایات 60 ساله آمریکا علیه ملت ایران‏
الف - قبل از انقلاب اسلامى‏
1) کودتاى 28 مرداد 1332
2) شهادت دانشجویان در 16 آذر 1332
3) حمایت و تحکیم پایه‏هاى حکومت استبدادى شاه‏
4) تأسیس سازمان مخوف ساواک‏
5) کشتار صدها تن از مردم در قیام خونین پانزدهم خرداد 1342
6) تحمیل قانون کاپیتولاسیون و تحقیر ملت بزرگ ایران‏
ب- دوران پس از انقلاب‏
ب - 1 دوران جنگ سخت‏
7) تبدیل سفارت به لانه جاسوسى‏
8) مصادره اموال ایران‏
9) هجوم نظامى و واقعه طبس‏
10) کودتاى نوژه‏
11) چراغ سبز آمریکا به صدام براى حمله به ایران‏
12) حمایت تسلیحاتى و اطلاعاتى آمریکا از صدام در 8 سال جنگ تحمیلى‏
13) تأمین سلاح‏هاى شیمیایى عراق علیه ایران‏
14) حمله آمریکا به کشتى‏ها و سکوهاى نفتى ایران‏
15) ساقطکردن هواپیماى مسافربرى ایران‏
16) حمایت آمریکا از سازمان منافقین‏
17) اعمال تحریم‏هاى ظالمانه علیه ایران‏
18) تهاجم فرهنگى و جنگ نرم علیه ملت ایران‏
19) ساخت فیلم‏هاى ضد ایرانى و ضد اسلامى‏
ب - 2- عملیات جنگ نرم‏
20) تهدید مستمر ملت ایران به حمله نظامى‏
21) حمایت آمریکا از گروهک‏هاى تروریستى به‏ویژه در مرزهاى ایران‏
22) حمایت آمریکا از هر گونه فتنه و اغتشاش در سالهاى 88، 82، 78
23) ترور دانشمندان هسته‏اى ایران‏
اینها صرفاً نمونه‏اى بود از برخى از جنایت‏هاى آشکار دولتى بر علیه یک ملت بزرگ و سؤال این است که آیا اینها به‏راحتى و بدون نشان‏دادن حسن نیتهاى عملى قابل فراموشى است؟
Share/Save/Bookmark