توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 35158
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۲
وزیر نفت اعلام کرد: نتوانستیم از توافق ژنو برای تسهیل مشکلات نفت استفاده کنیم!
زنگنه گفت: ما به دلایلی که نمی‌توانم توضیح بدهم نتوانستیم از توافق ژنو در مورد نفت و بیمه‌ نفتکش‌ها استفاده کنیم
وزیر نفت اعلام کرد: نتوانستیم از توافق ژنو برای تسهیل مشکلات نفت استفاده کنیم!
به گزارش خط نیوز ، بیژن زنگنه در یک نشست خبری در محل وزارت نفت با بیان اینکه مهمترین کار ما در وزارت نفت از شهریور ۹۲ مسئله تولید گاز بود اضافه کرد: در شبکه گاز کشور روزانه ۱۶۰ میلیون لیتر مکعب کمبود گاز داشتیم و از آن طرف ۱۷ فاز پارس جنوبی را به صورت نیمه تمام در اختیار داشتیم که یک فرصت محسوب می‌شد.

وزیر نفت در ادامه با تاکید بر اینکه ما برای تهاتر کالا و نفت با روسیه قراردادی را امضا نکرده‌ایم گفت: ما با روسیه قراردادی را امضا کرده‌آیم اما این قرارداد شامل تهاتر کالا و نفت نبوده است.

وی در خصوص صحبت رئیس جمهور در خصوص افزایش ۲۰۰ هزار بشکه‌ای ظرفیت نفت گفت: منظور ایشان افزاییش تولید نفت در ۵ ماه آخر ۹۳ نسبت به ۵ ماه اول ۹۲ بوده است و ظرفت تولید ما نسبت به قبل تغییری نکرده و ۳.۸ میلیون بشکه در روز است.

وی در پاسخ به پرسشی اظهار داشت: ما به دلایلی که نمی‌توانم توضیح بدهم نتوانستیم از توافق ژنو در مورد نفت و بیمه‌ نفتکش‌ها استفاده کنیم چرا که مجبور بودیم بعضی موارد را افشا کنیم و تمایلی به این کار نداشتیم.

زنگنه در ادامه گفت: همواره اروپا از جمله بازارهای ما بوده است و هست اما قبل از برداشته شدن تحریم اتفاق جدی نمی‌افتد؛ کسانی که الان با ما مذاکره می‌کنند می‌خواهند مرده‌خری کنند و بهتر است منتظر برداشته شدن تحریم بمانیم اگر چه باید تاکید کنم اولویت ما در صادرات گاز همسایگان ما هستند.
Share/Save/Bookmark