توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 52915
يکشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۹
وزیر بهداشت حکم مرگ امید را امضا کرد!
درحالی‌که رییس جمهوری در تلاش بود که علاوه بر ارائه راهکار امید را در دل مردم زنده نگاه دارد، وزیر بهداشت که باید برای حفظ سلامت روحی و روانی مردم هم تمام تلاش خود را به کار بندد، خود حکم مرگ این امید را امضا کرد و آن را گردن زد.
وزیر بهداشت حکم مرگ امید را امضا کرد!
به گزارش خط نیوز به نقل از صبح نو، این روز‌ها مسوولان و تمام قوا دست در دست یکدیگر داده و با ارائه راهکار‌های مختلف در صدد مقابله با تحریم‌های غیرقانونی آمریکا هستند، مجلس در صدد ارائه برنامه جامع ضدتحریم است و دولت در حال ارائه ۱۲ بسته اجرایی برای مقابله با تحریم‌ها، حال، اما برخلاف تلاش‌های رییس‌جمهوری برای ارائه امید به مردم، یکی از وزرای کشور که سلامت و بهداشت را در دست دارد نه تنها از «طوفان تحریم‌ها» سخن گفته که این روز‌ها را روز مبادا نامیده است. (!)

برنامه‌ها فشرده است، جلسات اقتصادی مختلف در سطح سران قوا، برگزاری شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوای سه‌گانه، ارائه راهکار‌ها از سوی مرکز پژوهش‌ها و ... همه سعی بر دستیابی به راهکار‌هایی جدید در مقابله با قلدری آمریکا و مقابله با تحریم‌های او دارند، تمامی مسوولان فارغ از گرایش‌های سیاسی گرد هم آمده و راهکار‌های کارشناسی خود را ارائه می‌کند و هرکس گوشه‌ای از کار را گرفته تا جمهوری اسلامی با همکاری و وحدت از جنگ اقتصادی پیش رو، به سلامت عبور کند.


در وضعیت فوق‌العاده و پرفشار، روز گذشته سران قوا بازهم گرد هم آمده بودند تا جدیدترین شرایط را بررسی کنند، در این میان حجت‌الاسلام حسن روحانی، رییس جمهوری با صحبت‌هایی امیدوارکننده نسبت به آینده سعی در امیدبخشی به مردم داشت، رییس جمهوری با بیان این‌که «مسیر استقامت، ایستادگی و برنامه‌ریزی و هماهنگی با مردم و تعامل با دولت‌های دوست، توطئه‌های دشمنان را خنثی خواهد کرد»، تأکید کرد که «ما برای مواردی که ممکن است دچار مشکل شویم، فکر و برنامه‌ریزی کرده‌ایم.»


روحانی تصریح کرد: «دولت در خصوص کمک به اقشار کم‌درآمد و مستضعف جامعه و کاستن از مشکلات آنان، طرح‌هایی دارد. ما برگزاری این جلسات هماهنگی سه‌قوه را در کنار جلسات هماهنگی اقتصادی قوا، برای حل مشکلات کشور ادامه می‌دهیم تا ان‌شاءالله مردم ما با مشکلات و فشار کمتر بتوانند در این مبارزه بسیار مهمی که علیه بدخواهان دارد، به موفقیت و پیروزی دست یابد.»


او این قول را هم به مردم داد که در زمینه انرژی، حمل و نقل، کالا‌های اساسی و تولید، مشکلی برای کشور پیش نیاید. او وعده داد که دولت برای تأمین کالا‌های اساسی و ضروری مردم ارز لازم را مد نظر قرار داده و بانک مرکزی به طور منظم این ارز را پرداخت می‌کند در بخش دوم بین صادرکنندگان، واردکنندگان و تولیدکنندگان در این سامانه بانک مرکزی تعاملی آغاز شده که با توافق، ارز را خرید و فروش می‌کنند.


درحالی‌که رییس جمهوری در تلاش بود که علاوه بر ارائه راهکار امید را در دل مردم زنده نگاه دارد، وزیر بهداشت که باید برای حفظ سلامت روحی و روانی مردم هم تمام تلاش خود را به کار بندد، خود حکم مرگ این امید را امضا کرد و آن را گردن زد.


دکتر سیدحسن هاشمی در اجلاس رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور با تأکید بر جدی بودن موضوع تحریم‌ها و با بیان اینکه آنچه نگران‌کننده است بعد از آبان‌ماه است و روز مبادا همین روزهاست، گفت: «باید باور کنیم طوفانی نزدیک شده تا آمادگی آن را داشته باشیم و با کسانی که می‌توانند تدبیر کنند، صحبت کنیم.»
هاشمی تأکید کرد: «گاهی ممکن است بگوییم چیزی درباره این مسأله به مردم نگوییم، چون عده‌ای می‌ترسند. همچنین برخی ممکن است بگویند شاید توافق شد، اما بعد با واقعیت مواجه خواهیم شد، اما در حالتی دیگر می‌توان باور کرد که طوفانی نزدیک می‌شود. به همین دلیل باید آمادگی داشته باشیم و به کسانی که می‌توانند تدبیر کنند درباره این موضوع صحبت کنیم. من طرفدار روش دوم هستم. اعتقاد ندارم که مدیران را در غفلت و خوش‌خیالی نگه‌داریم. عزم طرف مقابل ما جزم است. به چه زبانی باید بگوید که من می‌خواهم بی‌رحمانه‌ترین تحریم مالی را در طول تاریخ برای ایران اعمال کنم.» وزیر بهداشت گفته که این شرایط سخت‌تر از دوره‌های قبل خواهد بود و ترامپ و
دار و دسته‌اش نهایت فشاری که بتوانند می‌آورند.
اما این اولین بار نیست که قاضی زاده با اظهاراتش حاشیه‌ساز می‌شود، آقای وزیر که برخلاف شعار دولت حتی نمی‌تواند امید را در دل مردم نگاه دارد، بار‌ها حاشیه‌ساز شده است؛ از رفتار اربابی با مردم گرفته تا پورشه‌سواری و حتی واردات مختلف که حتی لقب وزیر واردات را برای او به ارمغان آورد، این روز‌ها هم به علت واردات ماشین‌های مدل بالا برای روز مبادا و با ارز دولتی حاشیه‌ساز شده است.
چندی پیش بر اساس اظهارات رییس‌جمهور موضوع شفافیت ارز دولتی توسط گیرندگان آن به مطالبه افکار عمومی تبدیل شد و بر اساس آن بانک مرکزی اقدام به انتشار فهرستی ناقص کرد که نشان می‌داد، برخی اشخاص حقیقی و حقوقی چه میزان ارز و برای واردات چه کالایی دریافت کرده‌اند. در این فهرست نام وزارت بهداشت به چشم می‌خورد که ۵/۱۸ میلیون یورو برای واردات خودرو با حجم ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ سی سی با کد تعرفه خاص (۸۷۰۳۲۳۱۹) کرده است. این درحالی است که سال جاری هیچ خودرویی به اسم وزارت بهداشت طی سال جاری ترخیص نشده و حتی اظهارنامه‌ای در جریان رسیدگی وجود ندارد.
Share/Save/Bookmark