توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 44185
دوشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۷
شریعتمداری: سفرای خارجی برای بستنی خوردن به ایران نمی‌آیند
مدیر مسئول روزنامه کیهان در خصوص سفر سناتور آمریکایی به ایران و حضور سفرای جدید کشور‌های آلمان، فرانسه و انگلیس در کشورمان گفت: این سفرا برای بستنی خوردن به ایران نمی‌آیند و همین چند وقت پیش بود که دو نفر کارکنان سفارت‌های انگلیس و فرانسه در کردستان دستگیر کردیم.
به گزارش خط نیوز، حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص سفر سناتور آمریکایی به ایران و حضور سفرای جدید کشور‌های آلمان، فرانسه و انگلیس در کشورمان اظهار داشت: دولت میزبان حق دارد بنا به هر علتی سفیری را بپذیرد یا اینکه آن را رد کند.

وی افزود: در ماجرای معرفی آقای ابوطالبی به عنوان سفیر ایران در سازمان ملل، با وجود اینکه آمریکایی‌ها دولت میزبان نبودند و فقط صاحب ساختمان سازمان ملل بودند، به دلایلی که آن را فعالیت آقای ابوطالبی در ماجرای لانه جاسوسی عنوان کردند، وی را نپذیرفتند.

مدیر مسئول روزنامه کیهان با بیان اینکه دولت نباید در ماجرای آقای ابوطالبی مقابل آمریکایی‌ها کوتاه می‌آمد گفت: دلیلی ندارد کشور ما "فرانسوا سنمو" که مسئول اطلاعات خارجی فرانسه با گرایش خاص خاورمیانه و غرب آسیا است را به عنوان سفیر فرانسه بپذیرد.

شریعتمداری ادامه داد: دلیلی ندارد کشور ما سفرای انگلیس و آلمان را که از عوامل برجسته MI6 و دستگاه اطلاعات خارجی آلمان هستند را به عنوان سفیر بپذیرد.

وی تصریح کرد: سفیر آلمان در حالی به ایران سفر می‌کند که بنابر قوانین کشورش باید سه سال در پست خود خدمت می‌کرد، اما وی پس از دو سال کار در پستی که در آلمان داشت، به ایران اعزام می‌شود.

مدیر مسئول روزنامه کیهان اظهار داشت: این سفرا برای بستنی خوردن به ایران نمی‌آیند و همین چند وقت پیش بود که دو نفر کارکنان سفارت‌های انگلیس و فرانسه در کردستان دستگیر کردیم.

شریعتمداری در خصوص سکوت دولتی‌ها در این زمینه و عدم مخالفت آن‌ها با ورود این سفرا به کشور گفت: این موضوعی است که خود دولتی‌ها باید در خصوص آن پاسخگو باشند.
Share/Save/Bookmark