توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 54300
دوشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۳
پورغلامی: ملوانی می‌سازم که همه از دیدن بازی آن لذت ببرند/ منافع برخی در این است که ما به لیگ برتر صعود نکنیم
سرمربی تیم فوتبال ملوان بندر انزلی قول داد تیمی می‌سازد که همه از بازی آن لذت ببرند.
پورغلامی: ملوانی می‌سازم که همه از دیدن بازی آن لذت ببرند/ منافع برخی در این است که ما به لیگ برتر صعود نکنیم
فرهاد پورغلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا» درباره تساوی یک - یک ملوان بندرانزلی مقابل کارون اروند خرمشهر اظهار داشت: بازیکنان تلاش زیادی کردند و موقعیت‌های زیادی به وجود آوردند. در نیمه دوم، سه فرصت تک به تک با دروازه‌بان را از دست دادیم و بازی باید با پیروزی پرگل ما تمام می‌شد.

*بازیکنان ما یک لحظه تمرکز خود را از دست دادند
وی ادامه داد: به حریف موقعیتی ندادیم و کارون تنها یک ضربه در چارچوب دروازه داشت که آن هم وارد دروازه ما شد. بازیکنان ما یک لحظه تمرکز خود را از دست دادند و همین باعث شد دو امتیاز را از دست بدهیم. فکر می‌کنم این یک نوع مجازات فوتبال است که وقتی از موقعیت‌های خود استفاده نکنیم، باید منتظر هر پیشامدی باشیم.

*جنجال‌های لیگ یک در لیگ برتر دیده نمی‌شود
سرمربی ملوان درخصوص انتقاداتش نسبت به قضاوت داور مسابقه گفت: داور در چند صحنه باید خطاهایی به سود ما می‌گرفت که این کار را نکرد، اما حرف اصلی ما این است که اگر قرار باشد نیمکت‌نشینان یک تیم کنار زمین جنجال بسازند و برخی داوران هم تحت تأثیر قرار گیرند، آموزش بدی برای مربیان آینده است. قانون در لیگ برتر، لیگ دسته اول یا دسته چهارم تفاوتی ندارد، اما این رفتارها در لیگ برتر دیده نمی‌شود. چون با آن برخورد می‌شود. مقررات باید در زمین اجرا شود.

*نیمکت‌نشینان برخی تیم‌ها فشار زیادی روی داوران می‌آورند
پورغلامی در این مورد که برخی از کارشناسان اعتقاد دارند مربیانی در لیگ دسته اول موفق هستند که کنار زمین جنجال به پا می‌کنند، تصریح کرد: من این موضوع را به وضوح دیدم. نیمکت‌نشینان برخی تیم‌ها فشار زیادی روی تیم داوری می‌آورند و همین باعث می‌شود داوران تحت تأثیر قرار بگیرند.

*کارمان با تساوی مقابل کارون سخت شد
وی در مورد کسر 6 امتیاز از ملوان در ابتدای فصل و کسب هشت امتیاز توسط این تیم در چهار هفته گذشته خاطرنشان کرد: اگر کارون اروند را شکست می‌دادیم، به خواسته خود می‌رسیدیم، اما کار ما با این تساوی سخت شد. از زحمات بازیکنانم تشکر می‌کنم که با تمام توان بازی کردند.

*پروژه‌ای 3 تا 5 ساله داریم
سرمربی ملوان درباره حاشیه‌های تیمش گفت: کارمان را با منفی 6 امتیاز آغاز کردیم و یک پروژه سه تا پنج ساله برای بومی‌سازی داریم. متأسفانه افرادی که بیرون تیم حضور دارند، شانتاژ می‌کنند و انتقاداتی مطرح می‌شود که منصفانه نیست. شکل فوتبال ملوان را تغییر می‌دهیم که این تغییر، یک شبه صورت نمی‌گیرد. دو سال پیش گواردیولا به منچسترسیتی رفت و در سال اول با آن بازیکنان بزرگ نتیجه نگرفت، اما همه از او حمایت کردند و دیدید که فصل بعد به قهرمانی انگلیس رسید.


*برخی افراد از بیرون تیم به من بازیکن معرفی کردند
«ما تاکنون هشت امتیاز کسب کردیم و انتقادات مطرح شده منصفانه نیست.» پورغلامی با بیان این جمله به تسنیم گفت: از روزی که به ملوان آمدم، همه از من خواسته‌هایی داشتند که تمام‌شدنی نیست. آنها بازیکنان مختلفی به من معرفی کردند. من به عشق ملوان و هواداران به این تیم آمدم و زمانی هدایت ملوان را بر عهده گرفتم که باشگاه مالکی نداشت. حتی اگر مجبور بودیم فصل را با منفی 12 امتیاز آغاز کنیم، باز هم سرمربی ملوان می‌شدم.

*ملوانی می‌سازم که همه از بازی آن لذت ببرند
وی با بیان اینکه 70 درصد تیمش را در طول سه تا پنج سال بومی خواهد کرد، خاطرنشان کرد: هر بازیکنی که جذب کردیم، گفتند چرا این بازیکن غیربومی را گرفتی. مگر می‌شود تیمی را یک شبه بومی کرد؟ تعداد اندکی هستند که می‌خواهند تمرکز ما و بازیکنان را به هم بزنند. آیا مربیانی که به ملوان آمدند، از جمله فیروز کریمی، مایلی‌کهن، استیلی و دست‌نشان، همه بد بودند؟ ساختن تیم خوب زمانبر است. هدف ما تنها موفقیت ملوان است و ما را زود قضاوت نکنند. مطمئن باشید ملوانی می‌سازم که همه از بازی تیم لذت ببرند. سال 91 همین قول را دادم و دیدید چه ملوانی ساختم.
*صعود نساجی، نفت مسجدسلیمان و سپیدرود با یکدلی رقم خورد
سرمربی ملوان بندر انزلی با تمجید از شاگردانش گفت: من به تیم و کارم اعتقاد دارم و هواداران‌مان را در آینده خوشحال می‌کنیم؛ البته منظورم از این آینده، فردا نیست. می‌گویند چرا در دقیقه 94 گل خوردید و تیم لیدر ندارد. مگر سال گذشته که لیدر داشتیم، هشت بازی را در دقایق اضافه نباختیم؟ از هواداران خواهش می‌کنم که تحت تأثیر این افراد قرار نگیرند و از تیم حمایت کنند. اگر تیم‌هایی چون نساجی، نفت مسجدسلیمان و سپیدرود به لیگ برتر صعود کردند، به خاطر این بود که همه یکدل بودند.

*اگر من سرمربی ملوان هستم، به تصمیماتم احترام بگذارید
پورغلامی با بیان اینکه اگر از تیمش امتیاز کسر نمی‌شد، ملوانان اکنون در رتبه چهارم جدول حضور داشتند، اظهار داشت: اگر سکان هدایت ملوان را به من سپرده‌اید، لطفاً به تصمیمات من احترام بگذارید. در کلاس مربیگری می‌گفتند برای ارائه بازی مالکانه باید 100 جلسه تمرین کنید. ما تنها چهار هفته بازی کردیم. این حجم انتقادات برای چیست؟ لیگ دسته اول 34 هفته است، نه چهار بازی. ما می‌خواهیم با هواداران به موفقیت برسیم.

*منافع برخی‌ها در این است که ملوان به لیگ برتر صعود نکند
وی با اشاره به برکناری خود از هدایت ملوان در سال 89 تصریح کرد: چند سال پیش همین عده خاص سبب جدایی من از ملوان شدند. ما در رتبه هفتم جدول بودیم و تنها پنج امتیاز با صدر جدول فاصله داشتیم. تعدادی هوادار پشت دو دروازه‌ می‌نشستند و شرایط بدی ایجاد می‌کردند. بقیه هواداران هم با این افراد همراه شدند. در 18 دوره لیگ برتر، کدام مربی که تیمش در رتبه هفتم جدول بود، برکنار شد؟ منافع برخی‌ها در این است که ملوان در لیگ یک بماند و به لیگ برتر صعود نکند. از هواداران می‌خواهم تنها به موفقیت ملوان فکر کنند و هوشیار باشند. حرف‌های زیادی دارم، اما نمی‌خواهم هواداران را آشفته‌خاطر کنم. در آینده همه اتفاقات را برملا خواهم کرد.

*دربی گیلان حساسیت زیادی دارد
سرمربی ملوان بندر انزلی درخصوص مصاف روز جمعه تیمش مقابل سپیدرود در مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی اظهار داشت: این دیدار بازی تیم‌های دو شهر از یک استان است و حساسیت زیادی دارد. امیدوارم هواداران به هم احترام بگذارند و تنها تیم محبوب خود را تشویق کنند. این جمله بارها گفته شده اما هیچ وقت عملی نشده است!

*هواداران حرمت‌ها را حفظ کنند
پورغلامی با بیان اینکه تیمش برای شکست تیم همشهری تلاش می‌کند، عنوان کرد: از روز گذشته (یکشنبه) تمرینات خود را برای این دیدار آغاز کردیم و امیدوارم عملکردی خوب ارائه کنیم و به برتری رسیم. علی کریمی دوست بسیار خوب من است و از هواداران می‌خواهم حرمت‌ها را حفظ کنند. انشاءالله روز خوبی برای استان گیلان رقم بخورد و مردم فوتبال زیبایی ببینند.
Share/Save/Bookmark