توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 52960
يکشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۴
مراسم دومین سالگرد کودتای ناموفق ترکیه
سفیر ترکیه در تهران:دولت ایران هیچ گاه اجازه فعالیت "سازمان گولن" در این کشور را نداد
سفیر ترکیه در تهران:دولت ایران هیچ گاه اجازه فعالیت "سازمان گولن" در این کشور را نداد
سفیر ترکیه در تهران با اشاره فرا رسیدن دومین سالگرد کودتای ناموفق در این کشور در ژوییه سال ۲۰۱۶ میلادی تاکید کرد : هیچ شکی نداریم که در پشت این کودتا، فتح‌الله گولن و سازمان متبوعش حضور داشته‌اند.

به گزارش ایسنا، رضا هاکان تکین صبح روز یکشنبه در یک نشست مطبوعاتی که به همین مناسبت در سفارت این کشور در تهران برگزار شده بود، گفت : سازمان فتح الله گولن در ۱۶۰ کشور فعالیت دارد و تلاش دارد که تفکرات و دیدگاه های خود را در نقاط مختلف جهان گسترش دهد.

وی با بیان این که در پی این کودتای ناموفق ۲۵۱نفر کشته و ۲۲۰۰نفر در ترکیه مجروح شدند، تصریح کرد: با فعالیت های ترکیه ، ماهیت واقعی این سازمان برای بسیاری از کشورها مشخص و شفاف شده است .

وی در این نشست از حمایت دولت ایران از دولت ترکیه در شب کودتا تشکر کرد و گفت: این رویکرد ، رویکرد بسیار ارزشمندی برای ما است .

وی ادامه داد: دولت تهران هیچ گاه اجازه نداده که سازمان فتح الله گولن در ایران فعالیت کند . البته برخی از افراد وابسته به این سازمان ، تلاش کرده اند که به شکل فردی در ایران فعالیت کنند و مابرای جلوگیری از این موضوع با دولت ایران همکاری‌های داشته ایم .

سفیر ترکیه در تهران در این ارتباط افزود: چرا که سازمان فتح الله گولن ، سازمانی پنهان کاری است و تلاش می کند چهره خود را پنهان کند .

وی با اشاره به تحریم ها علیه ایران درباره سیاست کشورش در این زمینه گفت:ما تحریم‌های یک جانبه را مشروع و مفید نمیدانیم و سیاست ترکیه در این زمینه آشکار و مشخص است.
Share/Save/Bookmark