توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 52140
يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۷
قرار نیست در همه بازی‌ها برنده باشیم
پورغلامی: ایران برابر اسپانیا دست و پا بسته نخواهد بود
پورغلامی: ایران برابر اسپانیا دست و پا بسته نخواهد بود
پیشکسوت فوتبال ایران معتقد است بازی‌های دوستانه تیم ملی می‌تواند نقطه ضعف‌های شاگردان کی‌روش را نشان دهد و تیم ملی لزومی ندارد تمام بازی‌های دوستانه‌اش پیروز باشد.

فرهاد پورغلامی، پیشکسوت فوتبال ایران در گفت‌وگو با ایسنا، درباره فرصت کم تیم‌ ‌ملی تا جام جهانی روسیه، اظهار کرد: جام جهانی رخداد بزرگی است و تیم ما هم دومین تیمی بود که توانست جواز حضور در این مسابقات را کسب کند. تیم ما همان تیم است و نیاز به حمایت دارد تا با آرامش در جام جهانی حضور پیدا کند.

وی افزود: تیم‌ ‌ملی باید حمایت شود زیرا با حریفان قدرتمندی در جام جهانی هم‌گروه هستیم و بازیکنان باید با آرامش خاطر برابر حریفان به میدان بروند. تیم‌ ‌ملی ایران همیشه به اتحاد و حمایت مردم از آن معروف بوده است. زمان، زمان انتقاد نیست. حمایت‌ها و انتقادهای ما در نحوه بازی تیم‌ ‌ملی موثر است و باید کاری کنیم تا بازی‌های خوبی را به نمایش بگذارد.

پورغلامی درباره بازی‌های دوستانه تیم‌ ‌ملی پیش از آغاز جام جهانی گفت‌: قرار نیست در همه بازی‌ها پیروز شویم. هدف دیدارهای تدارکاتی پیدا کردن نقطه ضعف‌هاست. تیم ما مدت زیادی بود که شکست نخورده بود و یکی از دلایل انتقادات فراوان از شکست برابر ترکیه همین است. به‌ هر حال این بازی‌ها کمک می‌کند تا بازیکنان عیب‌های خود را بشناسند و با تمرکز بالاتری در بازی‌های جام جهانی به میدان بروند.

مربی سابق تیم‌ ‌ملی درباره استراتژی ایران در جام جهانی روسیه اظهار کرد: تفکر دفاعی بازی کردن تیم کی‌روش از جام جهانی قبلی نشات می‌گیرد. پس از آن ما در بازی‌های بزرگ دیگری حاضر شدیم که تیم ما هجومی‌تر بازی کرد و حتی موفق شد بازی‌های مهمی را نیز پر گل برنده شود. پس از جام جهانی برزیل و زمانی که تیم ما پوست اندازی کرد از نظر تیمی بهتر شدیم و به طور قطع در روسیه با استراتژی خاصی مقابل حریفان به میدان خواهیم رفت. استراتژی که مبنی بر خوب دفاع کردن همراه با حملات و ضد حملات برنامه‌ریزی شده است. مهاجمان خوبی داریم که همه لژیونر هستند و خلاقیت بالایی دارند. ایران برابر حریفانی همچون ‌اسپانیا و پرتغال دست و پا بسته نخواهد بود.
Share/Save/Bookmark