توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 53220
شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۹
پوتین: ترامپ را به مسکو دعوت می‌کنم
پوتین: ترامپ را به مسکو دعوت می‌کنم
رئیس‌جمهوری روسیه گفته است که می‌خواهد همتای آمریکایی‌اش به عنوان مهمانش در مسکو حضور یابد؛ ‌ایده‌ای که واشنگتن با وجود انتقادهای فراوان نسبت به نشست فنلاند آن را مورد استقبال قرار داده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در جریان سفرش به آفریقای جنوبی برای حضور در کنفرانس اقتصادی بریکس گفت، شرایط مناسبی برای آمریکا و روسیه به منظور نشست دیگری لازم است تا دیدار مجدد صورت بگیرد؛ اشاره‌ای که پوتین به ناآرامی‌های سیاسی در آمریکا و پس از دیدارش با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری این کشور داشته است.

پوتین در ادامه به خبرنگاران گفت: شرایط مناسبی باید برای برقراری مذاکرات مجدد میان روسیه و آمریکا وجود داشته باشد. روسیه آماده است تا از ترامپ در مسکو استقبال کند. او می‌تواند مهمان من باشد. من او را دعوت می‌کنم.

کاخ سفید نیز اعلام کرده که ترامپ نسبت به دیدار مجدد با پوتین بسیار مشتاق است و گفته که به دنبال بهبود روابط بین دو کشور است.

سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: ترامپ به دنبال دعوت از پوتین برای سفر به واشنگتن است و همچنین در پی دریافت دعوت رسمی از جانب مسکو آماده است تا به روسیه برود.

درهمین حال جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا نیز گفته است که در حال بررسی احتمال نخستین مذاکرات پس از سال‌ها بین روسای دفاعی آمریکا و روسیه است. البته هنوز در این باره تصمیمی گرفته نشده است.

این اخبار در حالی منتشر شده که در پی دیدار روسای جمهور روسیه و آمریکا در فنلاند که اخیرا صورت گرفت، انتقادات شدیدی علیه ترامپ مطرح شده است.
Share/Save/Bookmark