توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 28723
جمعه ۱۴ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۷
برنامه‌ ویژه‌ دولت برای بهره‌وری از منابع آبی کشور
برنامه‌ ویژه‌ دولت برای بهره‌وری از منابع آبی کشور
وزیر جهاد کشاورزی در شهرستان مه‌ولات گفت: دولت برنامه‌ای ویژه برای بهره وری از منابع آبی کشور دارد.

به گزارش خط نیوز ، محمود حجتی دقایقی پیش در جلسه شورای اداری شهرستان مهولات، اظهار کرد: امیدواریم که خداوند متعال این توانایی را در اختیار ما قرار بدهد تا بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌های موجود در دولت زمینه پیشرفت و توسعه کشور را فراهم کنیم.

وی افزود: متأسفانه کشور با شرایط کشاورزی خوبی روبه‌رو نیست، باید سعی کنیم توقعات خود را از منابع آبی و کشاورزی کاهش دهیم. وزیر جهاد کشاورزی گفت: دولت برنامه ویژه برای مدیریت بحران منابع آبی کشور دارد، تمام سعی خود را برای بهره وری مناسب و بهتر انجام می‌دهیم.

حجتی با بیان اینکه امروز تحریم‌ها ضررهای بی‌شماری را به بخش کشاورزی وارد کرده است افزود: در جامعه کنونی شرایطی داریم که امروز مشکلات و تحریم‌های بیرونی بر مائل اداره کشور سایه افکنده است و از این رو هزینه‌های دولت روز به روز در حال افزایش و درآمد محدود و امکانات حال حاضر پاسخگوی نیازهای ایران نیست

وی خاطرنشان کرد: از این رو با تدبیر و امیدواری به آینده باید بتوان این مسائل و مشکلات را برطرف کرد. وزیر جهاد کشاورزی یکی از مشکلات اصلی کشور را استفاده بیش از حد از ذخایر آبی دانست و تصریح کرد: یکی از گلوگاه‌های مشکلات ما که با شدت بیشتری نسبت به گذشته با آن روبه‌رو هستیم و در گذشته به آن بی توجهی کرده‌ایم استفاده بیش از حد از سفره‌های آبی است که در طول سالها انباشته شده است و اکنون از آنها با سرعت بالایی از این ذخایر استفاده کرده‌ایم.

حجتی به آمار بارش‌های سالهای اخیر ایران اشاره کرد و گفت: ایران در سال بین ۲۲۰ تا ۲۳۰ میلیمتر بارندگی دارد که این میزان بارش متغیر است و باید ما به عنوان مسئولان این امر خود را با آن تطبیق دهیم.

وی با بیان اینکه باید از تمامی ظرفیت‌های بالقوه موجود در بخش آبی را به ظرفیت‌های بالفعل تبدیل کنیم گفت: افراد و کشاورزان به عنوان سهامداران اصلی منابع آبی باید خودشان را با شرایط کنونی تطبیق دهند و به گونه ای از این ذخایر برداشت کنند که بتوان به بهترین شکل آن را مدیریت کرد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه دولت و مجلس شورای اسلامی برنامه ویژه‌ای برای کاهش صدمات خشکسالی دارد اظهار کرد: با توجه به منابعی که دولت و مجلس در نظر دارد امیدواریم بتوانیم در یک دوره هفت تا هشت ساله بخش عمده از خشکسالی را پشت سر گذاشته و با اعتبار ۱۳۰۰ میلیاردی که از سوی دولت تخصیص یافته است این کمبود منابع آبی را جبران کنیم. 
منبع : تسنیم
Share/Save/Bookmark