توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 37363
سه شنبه ۳ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۶
پرفروش‌های نوشت‌‌افزارهای اسلامی ایرانی در دو سال گذشته
طرح‌های «شهید احمدی روشن» و «پایتخت» در صدر
مدیر مجمع نوشت‌افزار اسلامی ایرانی با بیان اینکه این نوع محصولات در دو سال گذشته ۱۰درصد خرید و فروش نوشت‌افزار در کشور را داشته است، گفت: در این مدت طرح‌هایی مانند شهید احمدی روشن و پایتخت در صدر فروش بوده‌اند.
طرح‌های «شهید احمدی روشن» و «پایتخت» در صدر
به گزارش خط نیوز؛ سعید حسینی، مدیر مجمع نوشت‌افزار اسلامی ایرانی، در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به جزئیات سومین دوره از نمایشگاه ایران‌نوشت گفت: ما در مجموع ۵۰ تولیدکننده در این زمینه داریم که از این تعداد ۴۰ تولیدکننده در این دوره از نمایشگاه حضور دارند. علاوه بر تولیدکنندگان امسال توزیع‌کنندگان نیز در نمایشگاه ایران‌نوشت حضور دارند.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه تا دهم شهریور ماه ادامه خواهد داشت، ادامه داد: انیمیشن‌هایی که نوشت‌افزارهای آن در این نمایشگاه وجود دارد نیز عرضه شده‌اند. علاوه بر این، برنامه‌های متنوع دیگری نیز برای این دوره از نمایشگاه در نظر گرفته شده که از جمله این موارد می‌توان به حضور شخصیت‌های تلویزیونی و اجرای برنامه‌ زنده برای کودکان و نوجوانان اشاره کرد.

حسینی در ادامه به تنوع طرح‌های نوشت‌افزارهای اسلامی ایرانی اشاره کرد و افزود: طرح‌های نوشت‌افزار در این چند سال به بیش از دوهزار طرح رسیده است. در این مدت شخصیت‌‌های جدیدی وارد بازار شده‌اند. امسال فکر می‌کنم بیش از ۱۰۰ طرح جدید در نمایشگاه عرضه شده است.

وی با اعلام اینکه مجمع یک حرکت مردمی است، به حمایت مسئولان از حرکت‌های این‌چنینی اشاره کرد و یادآور شد: مهمترین حمایتی که می‌‌تواند انجام شود، ایجاد فضای جریان‌سازی و توزیع بهتر این کارها است. آمار نشان داده که استقبال مردم از این طرح‌ها خوب بوده است. ما خوشبختانه همانند بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی به‌دنبال جلب حمایت نهادهای دولتی نبوده‌ایم، چرا که این بخش را خود استقبال مردمی جبران کرده است. تنها حمایتی که به‌نظرم مسئولان می‌توانند از این حرکت نشان دهند، تسهیل در دسترسی مردم به این کارها است، چرا که بیشتر مردم از نحوه دسترسی به این کالاها اطلاع ندارند. برای دسترسی بهتر باید فرصت‌هایی فراهم شود که اگر کسی نتوانست حضور فیزیکی برای تهیه این محصولات داشته باشد، با مراجعه به سایت‌های اینترنتی بتواند محصولات مورد علاقه خود را تهیه کند.

مدیر مجمع نوشت‌افزار اسلامی ایرانی با ابراز "ما کنار هر نمایشگاه نظرسنجی هم می‌گذاریم" به میزان استقبال از کارهای تولید شده در دو سال گذشته اشاره کرد و گفت: ما طبق آمار ۱۰ درصد فروش نوشت‌افزار در دو سال گذشته را داشتیم. نشانه‌های خوبی داشتیم. ما در هر نمایشگاه مراجعه‌کنندگانی داریم که به نمایشگاه می‌آیند و دست خالی از آن خارج نمی‌شوند، ضعف‌هایی هم البته داریم. برای ارائه یک کار خوب فرهنگی باید بتوانیم در کیفیت و قیمت با اقلام مشابه رقابت کنیم. ما در حال حاضر در مسیر رشد کیفی از این نظر هستیم، مثلاً در دفترهای بازرگانی از نظر کیفیت و قیمت دچار ضعف بودیم، اما الآن دفترهای طرح هدهد با قیمت‌هایی عرضه می‌شود که مردم با سطح اقتصادی پایین نیز می‌توانند آنها را تهیه کنند. الآن به‌نظرم فضای خوبی از نظر طرح، کیفیت و قیمت فراهم شده است که می‌تواند پاسخگوی سلیقه‌های مختلف مردم باشد.

حسینی در ادامه به پرفروش‌ترین طرح‌های نوشت‌افزار اسلامی ایرانی در دو سال گذشته اشاره کرد و گفت: برای این امر باید کارها را دسته‌بندی کرد. در کاراکترهای تلویزیونی شخصیت‌های کلاه قرمزی، شکرستان و پایتخت بیشترین مخاطب را داشت. در گروه شخصیت‌های رئال، تیم ملی والیبال بیشترین فروش را داشت. در بخش شهدا نیز استقبال دانش‌آموزان از طرح شهدایی که پیوست رسانه‌ای دارد، بیش از دیگر طرح‌ها بود، به‌عنوان نمونه، استقبال از طرح شهید بابایی به‌دلیل نمایش سریال زندگی ایشان و طرح شهید احمدی روشن به‌دلیل اینکه در سال‌های اخیر شهادت ایشان اتفاق افتاده است، بیشترین استقبال را داشته‌اند. به‌طور کلی کارهایی که بچه‌ها با آنها از طریق رسانه علقه پیدا می‌کنند، استقبال بیشتری دارند.
Share/Save/Bookmark