توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 65353
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۲
گوش شنوایی در تیم اقتصادی دولت وجود ندارد/ اقتصاد کشور از خودتحریمی در عذاب است
نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با انتقاد از وضعیت بازار ارز و طلا در روزهای اخیر گفت: اقتصاد کشور از خودتحریمی در عذاب است.
گوش شنوایی در تیم اقتصادی دولت وجود ندارد/ اقتصاد کشور از خودتحریمی در عذاب است
به گزارش خط نيوز، محمدرضا میرتاج‌الدینی در گفتگو با خبرگزاری آنا، با انتقاد از وضعیت بازار ارز و طلا در روزهای اخیر گفت: متأسفانه سیر صعودی نرخ‌ها در بازار به مشکلات عدیده ای برای مردم منجر شده و وضعیت معیشت آن‌ها را سخت کرده است.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت باید هر چه سریع‌تر نسبت به ساماندهی وضعیت بازار اقدام کند، افزود: متاسفانه نوسانات ارزی بیشترین اثر منفی را بر وضعیت معیشت امامزاده از این رو دولت و بانک مرکزی باید هرچه سریعتر با ارائه برنامه مشخص، ساماندهی وضعیت بازار را رقم بزنند.

میرتاج‌الدینی با بیان اینکه افزایش بی‌رویه نرخ ارز همه کالاها را متأثر کرده و به کاهش شدید قدرت خرید مردم منجر شده است، تصریح کرد: متاسفانه بی‌ثباتی اقتصادی، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی را در تنگنا قرار داده است.

وی با تأکید بر ضرورت بازنگری در سیاست‌های بانک مرکزی، گفت: متأسفانه دولت سیاست دست روی دست گذاشتن را انتخاب کرده که این خود وضعیت فعلی را رقم زده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه سیاست‌های رئیس کل جدید بانک مرکزی نیز پاسخگوی وضعیت بازار نبوده است، افزود: ما قبول داریم که در شرایط تحریم‌های ظالمانه‌ای قرار داریم اما نباید از این مهم غافل شویم که تحریم‌های داخلی بیش از تحریم‌های خارجی فلج کننده بوده است.

میرتاج‌الدینی با تأکید بر اینکه سیاست‌های دولت در شرایط جنگ اقتصادی باید به سمتی هدایت شود که تولیدکننده واقعی مورد حمایت قرار گیرد گفت: متأسفانه در شرایط فعلی سوءمدیریت‌های داخلی و خود تحریمی‌ها بیش از اعمال محدودیت‌های خارجی اثرگذار بوده است.

وی با بیان اینکه متأسفانه برخی از بخشنامه‌های بانک مرکزی جلوی واردات کالاها و اقلام ضروری را گرفته است تصریح کرد این نوع سیاستگذاری‌ها مصداق خودتحریمی بوده، از این رو باید در این نوع مدیریت‌های این چنینی تجدید نظر کرد.

این عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس، با تأکید بر اینکه برخی تصمیمات نقل و انتقال ارزهای حاصل از صادرات را نیز به کشور مختل کرده است، ادامه داد: بارها نسبت به رایزنی بانک مرکزی با شورای گفتگوی بخش صادرات تأکید داشته‌ایم اما این مهم هیچ‌گاه جدی گرفته نشد.

وی با بیان اینکه گوش شنوایی در مجموعه تیم اقتصادی دولت وجود ندارد، گفت: متاسفانه دپو شدن کالاها در گمرکات کشور نشان می‌دهد که ما از خود تحریمی بیش از تحریم‌های خارجی در سختی هستیم و اگر همین کالاهای انبار شده در گمرک‌ها به کشور وارد شوند، به طور حتم بسیاری از مشکلات کاهش خواهند یافت.

میرتاج‌الدینی ادامه داد: بسیاری از موارد دپو شده در انبارها و گمرک‌ها مواد اولیه کالاهای تولیدی در داخل کشور هستند که این خود تولید را در کشور با مشکل کرده است.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: باید هرچه سریع‌تر با انجام کار کارشناسی زمینه بازگشت قیمت‌ها به شرایط قبل فراهم شود.
Share/Save/Bookmark