توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 47524
دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۵
رئیس سازمان بسیج مستضعفین:
ارسال بیش از 29 هزار اثر به چهاردهمین جشنواره ملی سرزمین نور/ مهم‌ترین هنرها استخراج ازگنج بی‌بدلیل دفاع مقدس است
رئیس سازمان بسیج مستضعفین از ارسال بیش از 29 هزار اثر به چهاردهمین جشنواره ملی سرزمین نور خبر داد.
ارسال بیش از 29 هزار اثر به چهاردهمین جشنواره ملی سرزمین نور/ مهم‌ترین هنرها استخراج ازگنج بی‌بدلیل دفاع مقدس است
به گزارش خط نیوز و به نقل از فارس از خرمشهر، سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب‌پرور شامگاه یکشنبه در آئین اختتامیه چهاردهمین جشنواره سرزمین نور که در اردوگاه شهید باکری خرمشهر برگزار شد، در سخنانی اظهار کرد: دوران دفاع مقدس، تابلوی چند وجهی است با برداشت‌های متفاوت که هر کسی به توان و ظرفیت وجودی خودش می‌تواند از این تابلو برداشت کند.

وی افزود: یک وجه مهم از این تابلو، شجاعت است و وجه دیگر، ایثار و فداکاری است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه خاطرنشان کرد: یک وجه دیگر این تابلو عظیم، مناجات و تقریب به خداست و وجه دیگر آن ولایتمداری و پا در رکاب بودن رهبری الهی امام خمینی(ره) است هر کسی با هر میزان سواد و تحصیلات و ذوق و احساس می‌تواند از این تابلو برداشت کند.

غیب‌پرور خاطرنشان کرد: یک نمونه بارز دوران دفاع مقدس، عاشورا است به طوری که دوران دفاع مقدس الگویی از آن تابلوی بزرگ و عظیم است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به حوادث دردناک قیام عاشورا تصریح کرد: در کجای تاریخ، شش ماهه‌ها زود به بلوغ می‌رسند؟ در کجای تاریخ همه 13 ساله‌ها فهمیده می‌شوند؟ در کجای تاریخ همه محاسن سفیدها، حبیب ابن مظاهر می‌شوند؟ در کجای تاریخ شما وفاداری را در اوج می‌بینید؟ عاشورا یک تابلویی است تمام نما از ارزش‌های والای انسانی و هر چه خوبی می‌خواهید، در عاشورا هست و باید گفت که عاشورا عصاره همه خوبی‌هاست.

غیب‌پرور اظهار کرد: دفاع مقدس ما یک نسخه از عاشوراست شب عاشورا پرده‌ها برای یاران امام حسین(ع) کنار رفت و می‌دیدند آنچه را که انسان‌های عادی نمی‌دیدند شهدای ما هم دیدند و همه چیز را با جان و دل خریدند.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری چهاردهمین جشنواره ملی سرزمین نور گفت: بالغ بر 29 هزار اثر هنری و ادبی در چهاردهمین جشنواره ملی سرزمین نور رسیده است، جشنواره ملی سرزمین نور نگاهی جدی به جلوه‌های هنری دوران دفاع مقدس توسط کسانی است که ذوق، سلیقه و احساس در عرصه‌های هنری دارند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که دوران دفاع مقدس یک گنج است و یکی از هنرهای این مرز و بوم، استخراج از این گنج است.

وی ادامه داد: یک بخش مهم این جامعه، هنرمندان هستند کسانی که می‌توانند با شعر، عکس و... این حماسه را زنده نگه دارند. این یک رسالت است، نه برای ایران بلکه برای جهان اسلام است.
Share/Save/Bookmark