توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 70519
شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۳۹
بیش از ۸۲ هزار کرمانشاهی از دیابت و فشار خون بالای خود مطلع شدند
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه جمعیت هدف طرح پویش ملی سلامت در استان را یک‌میلیون و ۴۴۸ هزار نفر اعلام کرد و گفت: ۱۸۷ هزار و ۳۹۴ نفر از جمعیت هدف فعلا اقدام به شرکت در این طرح نکرده‌اند.
بیش از ۸۲ هزار کرمانشاهی از دیابت و فشار خون بالای خود مطلع شدند
ابراهیم شکیبا، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه بار ارائه آمار مشارکت مردم استان در پویش ملی سلامت(غربالگری دیابت و فشار خون بالا)، اظهار کرد: پویش ملی سلامت افراد بالای ۱۸ سال در استان کرمانشاه همزمان با کشور از ۳۰ آبان‌ماه آغاز شده و با تمدید زمان آن تا ۳۰ دی‌ماه ادامه دارد.

وی جمعیت هدف این طرح در استان را یک‌میلیون و ۴۴۸ هزار نفر اعلام کرد و افزود: تا ۱۵ دی‌ماه یک‌میلیون و ۲۶۰ هزار و ۶۰۶ نفر غربالگری شده و ۱۸۷ هزار و ۳۹۴ نفر از جمعیت هدف فعلا اقدام به شرکت در پویش ملی سلامت نکرده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه آمار افراد مشکوک به پرفشاری خون و دیابت را ۸۲ هزار و ۳۸۲ نفر اعلام کرد و گفت: ۵۴ هزار و ۳۴۱ نفر از این تعداد مربوط به افراد با احتمال پرفشاری خون و ۲۸ هزار و ۴۱ هزار نفر باقی‌مانده هم مربوط به افراد با احتمال به دیابت هستند.

وی در ادامه گریزی به آمار مراجعات در ۲۴ ساعت گذشته به تعداد ۱۰ هزار و ۴۱۲ نفر داشت و تصریح کرد: طی مدت مذکور ۸۶۱ نفر مشکوک به فشار خون بالا و ۴۹۴ نفر مشکوک به دیابت شناسایی شده است.

شکیبا در پایان، خاطرنشان کرد: منظور از احتمال دیابت قند خون ۱۲۶ به بالا و منظور از احتمال پرفشاری خون عدد ۱۴۰ روی ۹۰ میلی‌متر جیوه به بالاست.
Share/Save/Bookmark