توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 28589
جمعه ۷ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۰۳
ظریف: مساله هسته ای وارد مرحله حساسی شده است
ظریف: مساله هسته ای وارد مرحله حساسی شده است
وزیر امور خارجه با بیان اینکه مساله هسته ای وارد مرحله حساسی شده است، گفت: روسیه همواره نقش فعال و مثبتی در مذاکرات هسته ای داشته است.

به گزارش خط نیوز , محمدجواد ظریف که هم اکنون در مسکو به سر می برد، روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران ایرنا و واحد مرکزی خبر افزود: روسیه هم به عنوان عضو ۱+۵ و هم به عنوان کشوری که ایران بیشترین همکاری هسته ای را با آن دارد، روابط فعال در حوزه هسته ای در آینده با ایران خواهد داشت.

وی اظهار داشت: به ویژه با چشم اندازی که در مورد همکاری های هسته ای بین دو کشور ایران و روسیه وجود دارد، انتظار داریم مسکو نقش فعال و مثبت خود درمذاکرات هسته ای را که همواره دارای این نقش بوده، تقویت کند و برای رسیدن به راه حل، کمک جدی به روند مذاکرات داشته باشد.

وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: صحبت هایی که در جریان این سفر با آقای لاوروف خواهم داشت برای حرکت به این سمت کمک خواهد کرد.

رییس دستگاه دیپلماسی در تشریح اهداف سفر خود به روسیه گفت: پس از سفر به ترکیه و حضور در مراسم تحلیف آقای اردوغان رییس جمهور ترکیه، سفری کاری به روسیه انجام دادم.

وی اظهار داشت: در این سفر می خواهم ملاقات جدی کاری با آقای لاوروف وزیر امور خارجه روسیه داشته باشم؛ ما نیاز داریم در موضوع هسته ای و موضوعات منطقه ای به ویژه افغانستان، عراق، سوریه، فلسطین و تحولاتی که در حال انجام است گفت و گو هایی داشته باشیم.

وزیر امور خارجه ادامه داد: بحران حضور یک نیروی افراطی همراه با اقدامات وحشیانه در منطقه ما خطری است که کل منطقه را تهدید می کند.

ظریف با یادآوری این نکته که روابط دوجانبه جمهوری اسلامی ایران و روسیه در یکسال اخیر پس از دولت یازدهم تحول جدی به سمت روابط راهبردی بوده است، خاطرنشان کرد: در این راستا روسای جمهور دو کشور سال گذشته دو دیدار داشتند و دیدار سوم نیز در آینده نزدیک انجام خواهد شد.

رییس دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: فصل جدیدی از روابط دوجانبه دو کشور در راه است که نیازمند گفت و گوهای مستمر و مرتب بین مقامات دو کشور است.

وی افزود: ما این گفت و گوها را در ماه های گذشته در سطوح مختلف داشتیم و سفر امروز مسکو نیز در همین راستا است.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه تا ساعاتی دیگر با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه دیدار و گفت و گو خواهد کرد.
Share/Save/Bookmark