توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 53059
چهارشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۲
نارضایتی اکثر آمریکایی‌ها از عملکرد ترامپ در قبال روسیه
تازه ترین نظرسنجی نشان می‌دهد که بیشتر از نیمی از شهروندان آمریکایی از روش ترامپ در مدیریت روابط با روسیه ابراز نارضایتی کرده‌اند.
نارضایتی اکثر آمریکایی‌ها از عملکرد ترامپ در قبال روسیه
به گزارش خط نیوز به نقل از رویترز، جدیدترین نظرسنجی انجام شده توسط ایپسوس-رویترز حاکی است که بیش از نیمی از آمریکایی‌ها از روش دونالد ترامپ برای مدیریت روابط واشنگتن با مسکو ناراضی هستند.

بر اساس این گزارش، این نظرسنجی پس از نشست جنجالی ترامپ و پوتین در هلسینکی فنلاند انجام شده است. ترامپ در این نشست و در کنفرانس خبری پس از آن حاضر نشد تا رهبر روسیه را به خاطر دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که نهادهای اطلاعاتی مدعی آن هستند، سرزنش کند و این اقدام با انتقادات گسترده از سوی نمایندگان دموکرات و جمهوریخواه و مقام های اطلاعاتی روبرو شده است.

این نظرسنجی افزود: 42 درصد رای دهندگان آمریکایی اعلام کردند که از عملکرد کلی ترامپ به عنوان رئیس جمهور تاکنون رضایت داشته‌اند. این رقم در ماه جولای بین 40 تا 44 درصد در نوسان بوده است.

بیش از 55 درصد آمریکایی‌ها نیز نارضایتی خود را از روش برخورد و تعامل ترامپ با روسیه اعلام کرده‌اند و 37 درصد نیز از روش ترامپ در مدیریت روابط واشنگتن با مسکو ابراز رضایت داشته‌اند.

در بین جمهوریخواهان 71 درصد از روش ترامپ در تعامل با روسیه حمایت کردند و این رقم در بین دموکرات‌ها تنها 14 درصد بوده است. علی رغم انتقادات شدید رهبران جمهوریخواه از ترامپ، وی هنوز در بین رای دهندگان جمهوریخواه از محبوبیت خوبی برخوردار است.

ترامپ در اظهارات خود در کنفرانس خبری هلسینکی و تقدیر و ستایش از رئیس جمهور روسیه موجب تعجب و شگفتی حامیانش شده است.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که بیش از 59 درصد آمریکایی‌ها با جمع بندی نهادهای اطلاعاتی درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا موافق هستند.

ولی تنها 32 درصد جمهوریخواهان با این مساله موافق هستند و این رقم در بین دموکرات ها به بیش از 84 درصد رسیده است. این نظرسنجی نشان می دهد که رای دهندگان جمهوریخواه و دموکرات درباره اینکه آیا روسیه را باید دشمن آمریکا در نظر گرفت اختلاف نظر دارند.

به طور کلی 38 درصد رای دهندگان آمریکایی اعلام کرده اند که روسیه دشمن آمریکا است. تقریبا 38 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی نیز روسیه را رقیب آمریکا دانسته اند. تنها 8 درصد آمریکایی‌ها روسیه را دوست ارزیابی کرده اند. در حالی که نیمی از دموکرات‌ها روسیه را دشمن دانسته اند این رقم در بین جمهوریخواهان یک سوم بوده است.

بیش از 40 درصد دموکرات‌ها نیز روسیه را یک تهدید قریب الوقوع علیه آمریکا دانسته اند و این رقم در بین جمهوریخواهان تنها 14 درصد بوده است.
Share/Save/Bookmark