توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 27409
سه شنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۳۰
درگیری لفظی ساعی با دبیر
جلسه امروز شورای شهر تهران با حواشی همراه بود که مهم‌ترین آن درگیری لفظی علیرضا دبیر با هادی ساعی به منظور اجازه برای صحبت کردن بود.
به گزارش خط نیوز ، در پنجاه و نهمین جلسه علنی شورای شهر تهران پس از آن که علیرضا دبیر به منظور مصاحبه به بیرون از شورای شهر رفته بود هنگام ورود مجدد به صحن بلافاصله تقاضای اجازه برای صحبت کرد که هادی ساعی به عنوان منشی شورا به او اجازه صحبت کردن نداد.

هادی ساعی به علیرضا دبیر، گفت: "این نمی‌شود که نیم ساعت به بیرون از جلسه بروی و بیایی و دکمه را برای صحبت کردن بزنی".

دبیر نیز به هادی ساعی گفت: "من از آقای ساعی گله ندارم چرا که بزرگتر من است اما این نمی‌شود که یک سری‌ها سیر تا پیاز شهرداری را بگویند و بعضی‌ها اجازه صحبت نداشته باشند".

درحالی که رییس شورای شهر به علیرضا دبیر خطاب می‌کرد که بله حق با شماست علیرضا دبیر به وی گفت: "بله بله و چشم چشم یعنی آقای دبیر ساکت باش! بنده گله دارم چرا وقت‌های صحبت کردن اعضا را روی تلویزیون شورا نمایش نمی‌دهید".

پس از آن نیز هادی ساعی به علیرضا دبیر خطاب کرد: "من به شما وقت می‌دهم، شما روزیتان اینجاست".

از دیگر حواشی جلسه امروز شورا پخش صدای رحمت‌الله حافظی هنگام مصاحبه در صحن علنی شورای شهر بود که سبب شد چند ثانیه‌ای جلسه شورا با توقف همراه شود، چرا که صدای حافظی به طور مشخص در جلسه شورا می‌پیچید البته این صدا بلافاصله قطع شد.

جلسه امروز شورای شهر در حالی در ساعت ۹:۳۰ آغاز شده بود که بی‌نظمی و شلوغی در صحن شورا از ویژگی‌های بارز این جلسه در سراسر ساعات برگزاری آن بود، تا جایی که معصومه آباد هنگام صحبت پیرامون روز مادر چند مرتبه‌ای به اعضای شورا برای رعایت سکوت تذکر داد.

در پایان جلسه نیز در حالی که تعداد اعضای شورا از ۳۱ نفر به ۱۹ نفر رسیده بود اعضا خواستار اتمام جلسه و عدم بررسی سایر طرح‌ها شدند که رییس شورا از اعضا درخواست کرد که روی صندلی‌هایشان بنشینند چرا که جلسه رسمیت دارد و با ۱۹ نفر نیز می‌توان طرح و لوایح را به تصویب رساند.

تعدادی از اعضای شورا از جمله مهدی چمران و مرتضی طلایی برای افتتاح نیمه جنوبی خط ۳ مترو رفته‌بوده و در جلسه غایب بودند. البته همزمانی افتتاح بخشی از خط سه در روز سه‌شنبه و عدم توجه به اهمیت حضور اعضای شورا در این مراسم یکی از اعتراضات تعدادی از اعضای شورای شهر بود.

منبع: ایسنا
Share/Save/Bookmark